A_K Skrevet 16. juli 2012 #1 Skrevet 16. juli 2012 Et tema som stadig kommer opp her- jeg vet det... Men hvor gamle er dere? Er selv 38, og vurderer en til, da vil jeg være 39 når barnet blir født... Er jeg for gammel? Tåler ærlige svar og meninger:))
Florida11 Skrevet 16. juli 2012 #2 Skrevet 16. juli 2012 Jeg er 38 og er gravid. Vil være 39 når barnet er født. Har egentlig sagt i flere år at jeg er for gammel til å få flere barn, men så ombestemte jeg meg. Synes jeg er gammel i tall ja, men føler meg ikke gammel. Legen på fostermedisin lo pent av meg da jeg ved tidligere graviditet nylig (mistet) nevnte at jeg var blitt så gammel. Du er ikke gammel til å få få barn i dagens samfunn sa han :-) Det vil alltid være noen som synes man er altfor gammel og flere som synes man ikke er det. Man kan ikke alltid bare se på tallene! Så nei, du er ikke for gammel! Lykke til!
Ele Skrevet 16. juli 2012 #3 Skrevet 16. juli 2012 Mannen min sin søster fikk baby når hun var 39 og hun var i alle fall ikke for gammel, vil påstå at hun er lik så ung som meg på 27 innimellom. Supersprek, masse energi, ung til sinns, og klar for baby. Kjempebra utgangspunkt for den lille!
Snartmammatil3 <3 Skrevet 16. juli 2012 #4 Skrevet 16. juli 2012 Hei!! Alder er jo bare et tall. Jeg er 39 og venter nr 3, de to fra før er 12 og 15 år. Eneste er vel at den biologiske klokken vår som begynner å tikke litt fortere. Har vært i gjennom noen undersøkelser og fikk da vite at min graviditetsalder er 34 år. Det vil si at min er kropp er 5 år ynger enn hva alderen tilsier. Legen som undersøkte meg på St. Olav sa at de som er yngre kan få en høyere alder pga. levestandar osv. Og vi som er eldre motsatt. Så vi som har passert 35+ skal være stolte av oss selv synes jeg. Og ikke bry oss om hva andre mener og sier, det er jo ikke for dem vi gjør det.
På vei igjen <3 Skrevet 16. juli 2012 #5 Skrevet 16. juli 2012 Jeg er vokst opp med "gamle" foreldre, de var begge nærmere 40 da jeg ble født. De har vært de mest fantastiske foreldrene som fulgte oss opp fra dag 1. Du er IKKE for gammel. Det viktigste er hva du føler selv at du orker Selv har jeg vært ung mor (er vel gjerne enda ). Er nå 29 og venter nr 4, en attpåklatt.
A_K Skrevet 16. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 16. juli 2012 Takk for svar! Godt å høre at vi er flere i slutten av 30-årene:) jeg har veldig lyst på et barn til, blir da mitt 3., og jeg tror at hvis vi ikke prøver, vil jeg angre veldig på det senere i livet! Har fått endel slengbemerkninger om at nå er det vel nok, du er for gammel nå...og har derfor begynt å tvile selv, selv om jeg føler det er noe jeg både orker og ønsker sterkt. Det er vel det som er det viktigste!?
På vei igjen <3 Skrevet 16. juli 2012 #7 Skrevet 16. juli 2012 Absolutt det som er det viktigste! Folk kommer alltid til å slenge med leppa! Jeg vet vi kommer til å få bemerkninger forsi vi har valgt å få nr 4, men det bryr jeg meg ikke om. Fikk bemerkninger når vi ventet nr 3 også. Jeg har angret lenge på at vi ikke fikk en til for lenge siden, men heldigvis var det lett å gjøre noe med. Som du sier, så blir det værre å angre når det er for sent. De sier at man angrer aldri på de barna man fikk, men man angrer på de man ikke fikk. Hopp i det, sier bare jeg
Sanna_90 Skrevet 17. juli 2012 #8 Skrevet 17. juli 2012 (endret) Det er positive og negative reaksjoner enten man er for "gammel" eller for "ung", selv er jeg ung mor, fikk min første da jeg var 20. Synes ikke selv at jeg var ung, ikke før min lille har vært inn og ut av sykehus pga masse problemer med mage/tarm, og legen hele tiden påpekte at jeg var ung mor, og ikke hadde peiling. MEN så er man verken yngre eller eldre enn det man føler seg. Nå venter jeg mitt andre nurk, og føler meg faktisk ikke for ung til å bli 2 barnsmor heller! Jeg er nå snart 22 Dersom noen har lyst på barn eller flere barn, og bestemmer seg for å ikke prøve pga alder. Tror jeg alle og enhver vil angre dette ved en senere anledning! Lykke til Endret 17. juli 2012 av Sanna_90
Nyttårs barn Skrevet 17. juli 2012 #9 Skrevet 17. juli 2012 Du er ikke for gammel. Blir du gravid, så er dette et tegn på at kroppen din ennå er et stykke unna overgangsalderen og dette er bare positivt. Lytt til deg selv. Vil alltid være noen som prater enten man er ung mor, gammel mor. Får flere barn enn vanlig eller kun ett. Folk finner alltid noe å påpeke, så det ville jeg ikke lagt mye i.
Celcius73 Skrevet 17. juli 2012 #10 Skrevet 17. juli 2012 Når jeg leser denne tråden, så blir jeg så glad! Og får veldig lyst til å prøve på ett barn til. Jeg er 38 år, blir 39 år ca 3 uker før termin. Det var aldri i våre tanker å skulle passere 30 årene før det endelig ble barn på oss. Stort sett så har jeg ikke hørt noe negativt om alderen min, inntil nylig...da fikk jeg en ganske sur kommentar, som satte meg ut i flere dager.. Alder betyr ingenting, så lenge du klarer å ta deg av barna. Kritikk om en er gammel eller ung vil det alltid være.
camosilla Skrevet 17. juli 2012 #11 Skrevet 17. juli 2012 Jeg er 39, men vil jo helst ikke være eldre heller... enig med de over her, at det er hva du føler du orker som teller og ikke alderen. Jeg er da nesten 40 når jeg skal føde
Jentene mine og jeg:) Skrevet 17. juli 2012 #12 Skrevet 17. juli 2012 Jeg blir 26 før tredjemann kommer. Syns det har vært vesentlig bedre å være eldre når barnet kommer fordi jeg føler at jeg er tryggere på meg selv. Var 20 da førstemann kom, og trodde jeg visste sånn cirka alt, men nå er jeg mye mer reflektert. Vil tro du er enda tryggere og reflektert enn meg. Kjenner for øvrig en super mamma til en 2-åring. Hun var 40 da han ble født men virker absolutt ikke så gammel til sinns iallefall. Hun tar det sporty når hun blir tatt for å være bestemor til sønnen sin:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå