Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan er syklusen din?

De med stabil syklus og EL hver mnd har ofte like "lett" for å bli gravide som alle andre, men har man EL/mens kun 1-2 ganger per år,så kan ting bli vanskeligere...Pga sjelden EL får mange hjelp i form av medisiner for å fremkalle EL.

Har dere forsøkt lenge å få barn? Er du veldig overvektig?

Kanskje det ville vært lurt med en tur til legen som kan henvise til en dyktig gyn?:)

Lykke til!:)

syklusen er fin, får mens hver måned, og regner med å ha grei EL også. er bare i startfasen på tankene om å få barn. Ja, er overvektig, burde gå ned tyve, tredve kilo. Skal ta meg en tur til legen snart.

Veldig lurt å ta en tur til legen :)

Lykke til!

Hei hei! Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid! Vi har prøvd i ett år og endelig fikk jeg positiv test :D

Jeg ble diagnostisert med pcos når jeg var 16 og har gått på p-piller siden det og frem til i fjor. Tok en enkel kur med pergo time, men fikk ikke eggløsning. Fikk beskjed om at vi måtte avvente prøvingen pga av celleforandringer i livmoren (?). I vinter gikk jeg til en akupunktør for å få i gang en syklus, har nemlig ikke hatt mensen oftere enn en gang i året. Jeg fikk da en syklus med mensen ca annen hver måned.

Og nå satt spiren, er vel 4-5 uker på vei. Men det er vanskelig å si siden jeg har så lange og ganske uregelmessige sykluser. Men er fremdeles redd for å miste, vi med pcos har jo større risiko for SA enn andre.

PS. Jeg er normalvektig

• 3 uker senere...

Annonse

Hei, hei jenter :) Jeg villa bare fortelle om min historie. Har pcos og er endel overvektig. Prøvde i 10 år på og bli gravide. Hadde også 3 spontanabborter på disse årene.Etter 4 ivf behandlinger fikk jeg I fjor en nydelig liten gutt som blir 1 år denne måneden.

I mars fann jeg ut jeg var gravid igje.. helt av meg sjøl, men desverre mistet jeg denne gangen. Fann ut mandagen att jeg igjen var gravid. Er rundt 7 uker på vei. Så krysser fingrene for det skal gå bra denne gangen her.

Har hatt meget uregelmessige menstrasjoner, men etter fødselen har de blitt normale.

Så jenter, stå på.. Det går ann sjøl om man har PCOS :)

• 3 uker senere...

Så godt å høre om de gode historiene. På den andre siden er det godt å lese at man ikke er alene om dette. (ikke vondt ment). Som sagt over lærer også jeg noe om dette hver dag. Det er godt å han noen å snakke/skrive med. jeg føler at ikke den "vanlige" legen kan nok om dette. Jeg angrer nå på at jeg ikke gikk til spesialist tidligere. I mine øyne burde min fast lege har sett at jeg trolig hadde PCOS. men men det er ting man ikke fikk gjort noe med nå.

Jeg begynte på metformin/glukofhage i februar 2012. Har gått ned ca 10 kg siden det. vil og bør nok gå ned litt til, men det har stagnert. De værste bivirkningene er trøbbel med magen og håravfall.

Ellers ønsker jeg alle sammen lykke til, både de som er på vei og vi som venter sterkt på å bli det.

<3 <3 <3

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...