Gå til innhold

Å føde for tidlig....

Anbefalte innlegg

Tenker dere ofte på det med å føde for tidlig? Jeg er i uke 23 i morgen, og tenker at nå kan de faktisk klare å redde babyen min hvis den skulle bli født. Er veldig redd for at det skal skje, men jeg vet jo at det er små sjangser da.

Det er mye man skal gruble på ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143954681-%C3%A5-f%C3%B8de-for-tidlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jeg også redd for. Men heldigvis er det ingenting som tyder på at dette skal skje. I såfall må det komme som lyn fra klar himmel...

Jeg er egentlig redd for svangerskapsforgiftning, men jeg har hverken symptomer på det eller er arvelig belastet. Så jeg forbereder meg på at jeg skal gå til november!

Nei, hehe alt er bra her også. Ingen blødninger har jeg hatt heller så jeg har ingen grunn til å tro det ;) Men jeg kjenner at jeg tenker på det av og til. Synes det er godt å få ting i hus, sånn at det er klart o.l tilfelle vi blir på sykehuset en stund ved for tidlig fødsel.

Tror jeg leser litt for mye på nett, men det er samtidig godt å vite hva som kan skje.

Ja. Jeg tenker på det. Er 26 + 2 i dag og føler meg jo tryggere for hver dag som går, men fortsatt er det jo altfor tidlig om noe skulle komme igang. Var innlagt på sykehus med riestoppende drypp da vi var på ferie, men ikke hatt noen problemer etter det, så jeg prøver å ikke tenke altfor mye på det.

Ja jeg tenker også at for hver dag som går er jeg litt tryggere :) Gleder meg til uke 30 for da er gullet litt større ;)

Har ikke bekymret meg for noe i svangerkapet, men merker at kynnere ikke er helt velkommen i min mage. Spesielt ikke når der vonde. Jaja det går vel bra ;)

Annonse

Svangerskapet er liksom litt bekymringer fra begynnelse til slutt- hvis det er slik en vil ha det da! Var selv sykt bekymret frem til uke 12, trodde aldri disse ukene skulle gå....så vært bekymret mellom hver ul. Men nå som lille frøken spenner og sparker og signaliserer har jeg det sykt bra! Tror det er viktig å ha gode tanker om svangerskapet sitt og ikke sammenligne seg med alle andre eller lese for mye på nett, også her;)! Dersom ting skjer, svangerskapsforgiftning, for tidlig fødsel eller annet uforutsett, ja, da skjer det og ALLE som er kompetente gjør sitt beste for oss og barnet! Følelser påvirker oss også kroppslig så et sunnt og så lite bekymringsfullt svangerskap som mulig er den beste forutsetning for at alt skal gå så vel som det kan. ( OG det gjør det jo faktisk oftest!). Lykke til! Har selv vært der, men nå tatt kontroll:)!

Vi skal på ferie torsdag, og nå har jeg litt Noia.. Leste akkurat om lille Armand som ble født på ferie i Frankrike i uke 32 :/ (Dagbladet)

Jeg har sittet og lest statistikk over overlevelse ved for tidlig fødsel den siste tiden, er jo i disse dager det skal kunne gå bra..

Men en vil jo ikke at det skal skje noe!

Vi vurderer fram og tilbake om vi skal dra siden jeg har hatt vondt i ryggen i halvannen uke. Jeg har blitt bedre etter behandling hos kiropraktor, men dette er skummelt :/ Dvs det ble enda mer skummelt nå..

Jeg er i uke 25 nå, og tenker også mye på dette. Mini kan gjerne komme før tiden, men helst ikke tidligere enn 3 uker før termin..Som regel går det veldig selv, selv med de som er født alt for tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...