Gjest Mentha Skrevet 15. juli 2012 #1 Skrevet 15. juli 2012 Og har dere noen gode oppskrifter å dele? Gimme gimme! Jeg trenger sårt sommerfølelse ettersom det er midt i juli og sola fortsatt glimrer med sitt fravær. Og is er jo alltid en sikker sommervinner. Kanskje sola tar hintet og beærer oss med et besøk?
Iselilja Skrevet 15. juli 2012 #2 Skrevet 15. juli 2012 Sjekk NRK Sommeråpent sine nettsider. Der ligger det flere oppskrifter på is og sorbet fra Hellstrøm. Nam http://www.nrk.no/mat/sokeresultat/?&output=xml_no_dtd&ie=utf-8&oe=utf-8&client=default_frontend&q=Sommeråpent&filter=0&type=mat-html&getfields=%2A&num=20&as_dt=i&as_occt=any&
Appelsindyret Skrevet 15. juli 2012 #4 Skrevet 15. juli 2012 men er det noen som kan anbefale en iskremmaskin da? Skulle gjerne hatt en som faktisk funket
Gjest Mentha Skrevet 15. juli 2012 #5 Skrevet 15. juli 2012 Jeg kjøpte Krups sin for et par år siden. Har bare brukt den to ganger da hehe, så skal ikke skryte for mye av den enda, men den har gjort jobben. Men har hørt mye bra om OBH nordica sin. Eneste med den er at bollen er liten.
Iselilja Skrevet 15. juli 2012 #6 Skrevet 15. juli 2012 Jeg har Kitchenaid sin, men det krever at du har kjøkkenmaskinen av samme merke. Veldig fornøyd. Den er i bruk masse, og er enkel å holde ren. Lager helt enkle sorbeter med masse bær og frukt. Sunt og godt i sommervarmen!
Gjest Mentha Skrevet 15. juli 2012 #7 Skrevet 15. juli 2012 Jeg har Kitchenaid sin, men det krever at du har kjøkkenmaskinen av samme merke. Veldig fornøyd. Den er i bruk masse, og er enkel å holde ren. Lager helt enkle sorbeter med masse bær og frukt. Sunt og godt i sommervarmen! Nam nam Hvordan lager du sorbet egentlig?
Iselilja Skrevet 15. juli 2012 #8 Skrevet 15. juli 2012 Jeg pleier å gjøre det enkelt og bare kjøre bær eller frukt i blender, for deretter å kjøre puréen i ismaskin. Men vil du gjøre det ordentlig, tilsetter du sukkerlake (evt med glukose) og litt sitronsaft. Noen oppskrifter bruker også stivpisket eggehvite, men det er jeg personlig ikke så glad i. Friske urter som mynte og basilikum kan være gode å tilsette, spesielt i limesorbet. Prøv denne oppskriften hvis du vil ha noe godt http://userealbutter.com/2012/01/05/pink-grapefruit-champagne-sorbet-recipe/
Gjest Mentha Skrevet 15. juli 2012 #9 Skrevet 15. juli 2012 Oi du er jo et oppkomme av gode ideer og forslag, tusen takk Bollen står i fryseren, butikken i morgen! Så får vi se hva vi ender opp med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå