Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #1 Skrevet 15. juli 2012 Jeg er bare nødt til å slanke meg pga helsa. Nå har jeg klart å spise sunn og god mat, i mindre mengder enn før i flere uker. Problemet er at jeg går og tenker på mat hele tiden. Når jeg spiser tenker jeg på hvor mye jeg kan spise og gruer meg til å ikke soise meg helt mett. Etter måltidet begynner jeg å glede meg til neste måltid og tenker på hva jeg skal spise og hvor mye. Mellom måltidene tenker jeg konstant på at jeg har lyst på noe og at jeg ikke kan spise. Dette har blitt en vond sirkel som tar myye av dagen min og ikke minst min psykiske energi! Noen tips til å ikke tenke på mat enkelt og greit??
<3 2G <3 Skrevet 15. juli 2012 #2 Skrevet 15. juli 2012 Hei, spiser du lavkarbo? Nok protein hjelper på suget etter mat og søtsaker. Kromtabletter er fanatstiske mot søtsug. Og spis nok, ikke sult deg. med mindre du har spist dobble porsjoner før er det ikke noe nytte å sulte seg. Tankene vil vøre der til du er stabil i matveiene, og du har funnet det som funker for deg. Masse lykke til.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #3 Skrevet 15. juli 2012 Jeg er midt i slanking selv. Å har funnet ut at når jeg tenker på mat, så hjelper det å spise to cherry tomater sakte. Samt at jeg gjør noe husarbeid, leker med kattene mine, setter på litt musikk å danser til jeg nesten ikke får puste. Stoltheten over å ikke ha "sprukket " og samtidig ha trimmet litt ble etter hvert en så deilig følelse og "belønning " at det etter hvert gikk til mindre tenking over mat, og mer glede over hvor flink jeg er :-)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #4 Skrevet 15. juli 2012 Min løsning har vært å legge opp et fast løp, med en fast daglig meny gjennom hele uka. Da vet jeg at jeg skal spise nøyaktig dette, hvor mye kalorier det inneholder og hvor mye jeg går ned i vekt per uke. Da slipper jeg å telle kalorier for hvert måltid, osv - jeg slipper i det hele tatt å tenke på maten. Det er som å sette seg på toget og bli der til det har kommet til destinasjonen, hvis du skjønner. I tillegg kan det lønne seg å geskjeftige seg med ting man liker å gjøre, da forsvinner tiden og tankene.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #6 Skrevet 15. juli 2012 Trening, håndarbeid, hobbyer og frotsekveld en dag i uka.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #7 Skrevet 15. juli 2012 Du spiser trolig slik at blodsukkeret ditt blir altfor ustabilt. Da vil nemlig kroppen din skrike etter noe som kan få opp blodsukkeret ditt igjen og resultatet er at du tenker på mat hele tiden. Hvis du spiser mat som holder blodsukkeret ditt stabilt vil du ikke få denne konstante lysten etter mat. Og svaret er som mange har nevnt.... lavkarbo! Trenger ikke være ekstremvarianten, du kan holde deg til en moderat lavkarbodiett. Da vil du kunne spise deg mett til alle måltider, holde blodsukkeret ditt stabilt og slippe tankespinnet rundt mat. For noen blir søtsuget borte på 2-3 dager, andre kan trenge 1-2 uker før det blir borte. Men de fleste mister lysten på søtt fort. Krom som er nevnt kan også være nyttig for å få ned søtsuget. Det samme kan store nok doser med omega3. Lykke til videre med slankingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå