Vilde2012 Skrevet 15. juli 2012 #1 Skrevet 15. juli 2012 Jeg har en app på telefonen min som måler hjertet ved å bruke blitzlyset på telefonen til å finne blodtrykket i fingeren. Det høres merkelig ut, men den er ganske akkurat. Appen plasser deg i en skala hvor 60-90 er average, og i dag fikk jeg som sagt 84. Men jeg har aldri pleid å hatt så høyt før. jeg satt avslappet i sofaen, er riktignok sliten i dag, men likevel. Bør man være obs på dette under graviditet? Jeg er forresten 30 uker på vei.
Elsa88 Skrevet 15. juli 2012 #2 Skrevet 15. juli 2012 Bare for å si det. Det er en app! På en mobil, ingenting slikt er nøyaktig eller brukbare innom slikt. Vis du er redd for blodtrykket ditt, så gå til jordmor/lege for å få det sjekket. Eller til noen som har et skikkelig blodtrykkmåler hjemme.
Sminth Skrevet 15. juli 2012 #3 Skrevet 15. juli 2012 Nei det er helt normalt. Normal hvilepuls ligger på mellom 60-80 når man ikke er gravid. Det er normalt at den blir høyere under svangerskapet grunnet økt blodmengde.
Vilde2012 Skrevet 15. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2012 Aha takk for svar. Til deg som mente jeg burde gå til legen. Jeg var vel ikke akkurat alvorlig bekymret. Men har god tid i ferien min til å komme på ting jeg lurer på rundt graviditeten Kanskje litt for god tid, men takk for svar likevel begge to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå