Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en app på telefonen min som måler hjertet ved å bruke blitzlyset på telefonen til å finne blodtrykket i fingeren. Det høres merkelig ut, men den er ganske akkurat. Appen plasser deg i en skala hvor 60-90 er average, og i dag fikk jeg som sagt 84. Men jeg har aldri pleid å hatt så høyt før. jeg satt avslappet i sofaen, er riktignok sliten i dag, men likevel. Bør man være obs på dette under graviditet? Jeg er forresten 30 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare for å si det. Det er en app!

På en mobil, ingenting slikt er nøyaktig eller brukbare innom slikt.

Vis du er redd for blodtrykket ditt, så gå til jordmor/lege for å få det sjekket. Eller til noen som har et skikkelig blodtrykkmåler hjemme.

Skrevet

Nei det er helt normalt. Normal hvilepuls ligger på mellom 60-80 når man ikke er gravid. Det er normalt at den blir høyere under svangerskapet grunnet økt blodmengde. :)

Skrevet

Aha takk for svar. Til deg som mente jeg burde gå til legen. Jeg var vel ikke akkurat alvorlig bekymret. Men har god tid i ferien min til å komme på ting jeg lurer på rundt graviditeten ;) Kanskje litt for god tid, men takk for svar likevel begge to. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...