Gå til innhold

Noen med peiling på medisin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet når virkningen av cosylan går ut av kroppen? Tok en sup i natt pga hoste, nå må jeg kjøre bil og vet at kombinasjonen cosylan/bilkjøring ikke er så bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel sammenlignes med å ta en paralgin forte, hadde ikke hatt betenkeligheter med å kjøre iallefall. Et raskt googelsøk så fant jeg ut at halveringstiden er 2 timer :)

Skrevet

Det er ikke ulovlig å kjøre bil selv om det er trekant på medisinen. En må vurdere selv hvordan en føler seg, om en er trøtt eller ikke.

Skrevet

Ok, takk for svar:-)

Har brukt paralginforte for smerter før, og da ble jeg hyper,istedet for dødstrøtt. Trodde virkelig ikke jeg skulle bli trøtt på hostesaften, men her var virkningen motsatt. Ble så døsig av den at jeg fikk pustestans, bare på de ml som var anbefalt av legen, for ikke å snakke om overheng når jeg stod opp;)

Skrevet

Hadde ikke stusset på å kjøre:), hadde det ikke vært for at legen sa at jeg IKKE måtte ta cosylan hvis jeg hadde planer om å kjøre bil.

Nå føler jeg meg fin og våken , så hiver meg i bilen:)

HI

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Når halveringstiden er 2 timer regnes medisinen som ute av kroppen etter 10 timer.. dvs 5 ganger halveringstiden.

Skrevet

ettersom det er morfin, ville jeg vært litt forsiktig m bilkjøring...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...