Anonym bruker Skrevet 14. juli 2012 #1 Skrevet 14. juli 2012 En venninne som sier at det ikke er bra og spise for ofte.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2012 #2 Skrevet 14. juli 2012 Dette har ikke jeg hørt da... men jeg hører ikke alt. Håper det ikke stemmer, for dette er jeg normalt svært glad i Siden jeg er gravid spiser jeg det ikke. Har hørt det ikke er bra da - men vet ikke om det stemmer...
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2012 #3 Skrevet 14. juli 2012 Dette har ikke jeg hørt da... men jeg hører ikke alt. Håper det ikke stemmer, for dette er jeg normalt svært glad i Siden jeg er gravid spiser jeg det ikke. Har hørt det ikke er bra da - men vet ikke om det stemmer... På matportalen står det at du kan spise reker ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2012 #4 Skrevet 14. juli 2012 Hun mener ikke bare at reker ikke inneholder særlig næring da? Spis reker og bare reker til alle måltider og du blir syk....?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #5 Skrevet 15. juli 2012 Hun mener ikke bare at reker ikke inneholder særlig næring da? Spis reker og bare reker til alle måltider og du blir syk....? Jeg tror nok ikke at det er det hun mener, de fleste skjønner nok at en blir syk om en kun spiser en type mat (reker, epler, banan osv)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #6 Skrevet 15. juli 2012 Hun mener ikke bare at reker ikke inneholder særlig næring da? Spis reker og bare reker til alle måltider og du blir syk....? Jeg tror nok ikke at det er det hun mener, de fleste skjønner nok at en blir syk om en kun spiser en type mat (reker, epler, banan osv) Du kan nok leve uendelig mye lengre på bananer og mye annet. Reker har ingen næringsverdi!'
Musemorbr / Skrevet 15. juli 2012 #7 Skrevet 15. juli 2012 Scampi er himmelsk godt, men jeg forsøker å ikke spise det mer enn en gang hvert femte år. Så en gang en dokumentar om hvordan oppdretten nedlegger elver i amazonas. Kan det ha vært det din venninne mente? Men det ikke reker, som vi får fra havet. En annen ting er så klart at man kan utvikle allergier av overdrivelser, men da skal du virkelig overdrive inntaket også. Men ville det ikke vært enklere å be din venninne utdype, heller enn å få teorier fra oss?
Serepta Skrevet 15. juli 2012 #8 Skrevet 15. juli 2012 Reker er ok, og godt. De fleste spiser så mye at det blir et ernæringsproblem. Scampi derimot bør man holde seg laaangt unna. Ikke på grunn av næringsinnhold, men rett og slett på grunn av måten de avles frem på. Det er ikke særlig bærekraftig.
Lettie Skrevet 15. juli 2012 #9 Skrevet 15. juli 2012 Reker er ok, og godt. De fleste spiser så mye at det blir et ernæringsproblem. Scampi derimot bør man holde seg laaangt unna. Ikke på grunn av næringsinnhold, men rett og slett på grunn av måten de avles frem på. Det er ikke særlig bærekraftig. Jeg mener å huske å ha lest at scampi blir sprøytet full av ettellerannet for å unngå sykdommer, så scampi er desverre veldig usunt...
L-8 Skrevet 15. juli 2012 #10 Skrevet 15. juli 2012 Reker fanget i våre havområder er helt ok. Magert og proteinrikt. Scampifarmer ødelegger og forurenser store havområder, og fangst av vill scampi foregår med trål som blir dratt langs havbunnen og således ødelegger korallrev som er livsgrunnlag for uendelige sorter havdyr. Så næringsmessig sett er det nok ikke så ille, men tenker du miljø er det greit å holde seg unna scampi. Hvis man er redd for at det man spiser inneholder kjemikalier av noe slag burde man igrunn kun spise økologisk eller selvdyrket. Norsk svin inneholder blant annet store mengder antibiotika de får i seg gjennom foret, for å forebygge sykdomsutbrudd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå