Gjest MMJ Skrevet 14. juli 2012 #1 Skrevet 14. juli 2012 Før kunne man risikere gå 14 dager over, men er det ikke noe nytt? Hvor mange dager er det nå snakk om`?
Millemine Skrevet 14. juli 2012 #2 Skrevet 14. juli 2012 Tror det er snakk om 11 dager nå. Litt usikker...
litekreativtbrukernavn Skrevet 14. juli 2012 #3 Skrevet 14. juli 2012 Ifg nationale retningslinjer har du krav på us 7dager etter termin, og igangsetting senest 11. dagen. (heldigvis!)
litekreativtbrukernavn Skrevet 14. juli 2012 #4 Skrevet 14. juli 2012 ...men ikke alle sykehus følger det, så stå på kravet om de ikke gir seg!
Gjest Adventstjerna Skrevet 14. juli 2012 #5 Skrevet 14. juli 2012 10 dager på Ullevål ihvertfall. Spurte jordmora mi om dette for 14 dager siden!
tingeling71 Skrevet 14. juli 2012 #6 Skrevet 14. juli 2012 Og ellers er det ofte lurt å høre på en erfaren lege enn på folk her inne. Legen vil deg ditt beste, husk det. Ingen lege ønsker at en pasient skal miste. Men selvsagt skal du stole på din egen magefølelse og si i fra.
tingeling71 Skrevet 14. juli 2012 #7 Skrevet 14. juli 2012 Det er ikke bare bare å bli satt i gang heller. Folk tror det er så enkelt å greit, men kroppen skal jo være klar for en fødsel også.
Gjest MMJ Skrevet 15. juli 2012 #8 Skrevet 15. juli 2012 Det er ikke bare bare å bli satt i gang heller. Folk tror det er så enkelt å greit, men kroppen skal jo være klar for en fødsel også. Nei, ble satt i gang 1 gang, det var grusomt!!!! 2 gang gikk det naturlig 6 dager på overtid - mye lettere fødsel Jeg bare lurte. Det nærmer seg, og så mange tanker som svirrer oppe i hodet bare
tre håpefulle Skrevet 15. juli 2012 #9 Skrevet 15. juli 2012 Jeg ble satt i gang med nummer en. Kjempefin fødsel. Seks timer fra dryppet ble satt på til han var ute. Nummer to kom i gang av seg selv. Rask og heftig fødsel. 1 1/2 time fra vannet gikk. Jeg hadde vel gjort meg mer eller mindre hysterisk om jeg kom på den syvende dagen overtid, og hadde nok krevd å bli satt i gang da! hvis de hadde nektet det skulle jeg hatt ultralyd og CTG hver dag frem til de satte meg i gang. Det er så ille å høre om de det går galt med, syns det er uforsvarlig i enkelte tilfeller.
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 15. juli 2012 #10 Skrevet 15. juli 2012 Jeg spurte på sykehuset og ho sa det var en vurdering de gjorde, om du skulle gå 11 eller 14 dager over. Arrogant spør du meg. Skjønner at det er bedre at fødselen kommer i gang selv, men 11 dager på overtid begynner det å bli like viktig at ungen kommer ut som at fødselen starter selv, ungen er jo garantert ferdig!!! Arrogant å tvinge en til å gå over 11 dager spør du meg.
eaglebeagle Skrevet 15. juli 2012 #11 Skrevet 15. juli 2012 Det er helt klart at det beste er at fødselen kommer i gang naturlig rundt termin. Når det er sagt, vil jeg selv ikke ønske å gå mer enn en uke på overtid. Pga eggløsningstester og genetisk undersøkelse på Riksen tidlig i svangerskapet, vet jeg nøyaktig lengde på svangerskapet - jeg vet også at mine to andre svangerskap har vært nøyaktig like lange før fødsel. Når sykehus og leger trekker frem at det oftere blir komplikasjoner med ingangsetting, glemmer de gjerne å nevne at i statistikken ligger også alle de fødslene som blir igangsatt pga foranliggende komplikasjoner (som svangerskapsforgiftning/diabetes osv osv). Altså, det ville trolig blitt komplikasjoner uansett. Hovedgrunnen til at de vil vente, er fordi det er dyrere med igangsettelse da det krever mer oppfølging. Det er en overvekt av leger på verdensbasis som mener barnet bør forløses en uke etter termin, enn 10-14 dager. 11 dager er helt i grenseland synes jeg.
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 15. juli 2012 #12 Skrevet 15. juli 2012 Helt klart ligger det økonomiske grunner bak og, fordi de må ha ekstra ressurser tilstede, ikke mindre provoserende. Hvis menstruasjon. Har vært regelmessig er det jo ingen tvil om atsvangerskap er fullendt hvertfall en uke over termin, da synes jeg det er arrogant og unødvendig å tvinge gravide til å gå ekstra. Det er jo en stor belastning på kroppen på slutten, og ikke minst det å slite seg ut med å ligge natt på natt og slite seg ut på maserier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå