Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min første fødsel for ett år ble langvarig og endte i 3.grads ruptur og fastsittende morkake...

Gikk derfor 7timer uten at jeg fikk se lille gull(fikk han på brystet rett etter han kom ut;)).

Nå er jeg selvfølgelig redd for at det samme skal skje,at jeg skal bli helt ødelagt der nede og må legges i narkose igjen..

Noen som har opplevd det samme og kan fortelle om fødsel nr.2?Spesiell oppfølging ?Keisersnitt??

Håper på svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143954453-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, beklager å høre at det ble slik for deg. Alle vet man og regner med det kommer til å gjøre vondt, men at det går over straks man får sitt største gull opp på seg :)

Har hatt noen venninner som har hatt litt stygge fødsler. Gutten ble sittende fast, og for å redde mor og barn, ble han dregd så raskt ut at hun måtte sy 57 sting på innsiden og utsiden, og kollaps i tarmen. Hun hadde det spesielt tungt etterpå med smerter at hun ville ikke ha flere barn. Det hun gjorde, var å snakke med helsesøster om opplevelsen, og fikk ordnet planlagt ks slik at hun ikke risikerte dette på nytt. Hun fikk kommet over et svært vanskelig fødsel med hjelp fra helsesøster og jordmor og en liten sikkerhet i at det ble ks denne gang. Hun angrer ikke på de to barna hun fikk i etterkant, og syns det hjalp å få flere barn slik, hvor opplevelsen ble helt annerledes og vakker :) har ingen barn selv så kan ikke si noe på det, er bare veldig opptatt av graviditet og fødsel, siden jeg skal videre utdannes til jordmor :)

takk for svar!vet ikke hvor vanskelig det er å få keisersnitt,men håper de tar meg på alvor!

De kunne ikke si hvor mye jeg hadde sydd,var bare innvending ruptur,annet at det var mye,jeg sov jo så..

Sliter fortsatt med smerte/muskulaturen.

Vet jo at det ks er ett større inngrep,men de jeg kjenner som har hatt ks hadde/har mindre plager enn meg..

Og forresten,virker som du er typen som bør være jordmor:)

Heldigvis skal alle ta deg på alvor når du har en så "alvorlig" fødsel, at det skal du egentlig bestemme helt selv. Det er valgfritt i Norge, men om man har angst eller forrige fødsler som gir en verger, så skal det ikke være noe problem :) Hørtes ut som du var max uheldig! :( ønsker deg alt det beste om du skulle få en til :) En venninne sa det var 1000 ganger bedre å ikke måtte grue seg til fødsel, når hun hadde planlagt ks. Da kan ma senke skuldrene litt og kose seg mer i svangerskapet og. Håper du får det slik som det måtte passe deg best. :)

takk for at du syntes det :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...