Gå til innhold

Spørsmål ang. blodtrykk.

Anbefalte innlegg

Blodtrykket mitt har forsiktig steget på de kontrollene jeg har vært på. Nå ligger det på 125/70. Jeg hadde før jeg ble gravid, lavt blodtrykk. Og jeg har satt en stund og ikke vært stresset når de har målt.

Inne på "Uke for uke" leser jeg at blodtrykket i uke 23 eller 24 (husker ikke helt) begynner å stige igjen. Om mitt skal stige mer blir det jo for høyt! Jeg er 23+0 i dag.

Hva ligger deres blodtrykk på, og hvilken uke er dere i?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143954399-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang-blodtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde 87 i undertrykk og jordmor sa over 90 i undertrykk begynner man tenke svangerskapsforgiftning /høyt blodtrykk ...har hatt det siste kontrollene og har ligget jevnt , så lenge det ikke stiger er det greit!

Annonse

Trykket mitt ligger på 145/90, og det blir medisinert. Siden jeg nå bare har 2 uker igjen må jeg inn på kontroll 1 gang i uka. Har hatt høyt trykk hele veien, og har blitt veldig godt fulgt opp. Har vel siden uke 28 vært på kontroll hver 3 uke på sykehuset, og vært hos jordmor mellom sykehusbesøkene :)

Trykket mitt ligger på 145/90, og det blir medisinert. Siden jeg nå bare har 2 uker igjen må jeg inn på kontroll 1 gang i uka. Har hatt høyt trykk hele veien, og har blitt veldig godt fulgt opp. Har vel siden uke 28 vært på kontroll hver 3 uke på sykehuset, og vært hos jordmor mellom sykehusbesøkene :)

Bra du blir fulgt opp. Jeg er litt skeptisk til om legen min vil gjøre det samme, så prøver å følge med. ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...