Gå til innhold

Hvor stor sjanse for jente,etter to gutter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare sånn om noen har opplevd det? Eller kommer automatisk gutt 3 og Evt 4 da?

Hehe jeg blir glad uannsett, og er kjempe fornøyd med guttene mine. Så en gutt til tar jeg gjærne i mot. Men hadde jo også vært kjekt med en liten prinsesse også :-)

Men føler litt det er en gutt i gjenn :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier jo mer en har av samme kjønn, desto større kjangs å få det samme igjen, men vet jo om mange som har 2 av ett å får det andra på 3 forsøk :) dette er ikke noe vi kan vite elle gjøre noe med, så det er bare til å vente :)

Skrevet

Det er visst størst sjanse for å få samme kjønn igjen :)

Skrevet

Hehe ja tenkte meg nok det ;-) gleder meg uannsett!

Skrevet

Jeg har gutt nummer 3 i magen og vet om en del andre som har både 3 og 4 av samme kjønn :)

Skrevet

Jeg fik min tredje gutt for tre dager siden. Jeg visste ikke kjønnet på forhånd, men alle svangerskapene har vært så å si like. Jeg så omtrent lik ut, barnets hjertefrekvens lå på omtrent det samme f.eks. MEN må bare si det ; Jeg ville aldri hatt noen annen unge enn den (de) jeg fikk!!! Han er bare helt utrolig nydelig!!! tenk å få en så nydelig gutt igjen!!!

En vil ha den ungen en får, så enkelt er det (ihvertfall for meg). Og jeg skal ikke ha flere heller, er veldig fornøyd med de tre små jeg har (2 og 4 er de største)! Og det viktigste; de er friske!!!!

Prøv å ikke tenk så mye på det at du ønsker en jente.....kommer det en gutt til, så vil du ikke bytte med noen i verden når han (evt) kommer!

Skrevet

Jeg kjenner en som først fikk fire gutter, etterfulgt av fire jenter.

Skrevet

Mest sannsynlig for å få samme kjønn igjen :) godt å høre at du faktisk ikke bryr deg så mye, og at du heller er fornøyd med det som er, og bare er nyskjerrrig :) blir litt trist i hjerte når noen absolutt Må ha en gutt eller en jente for å få oppfylt sine visjoner som foreldre. Skjønner det er gøy å ha en av hver og at et er litt morsomt etter 3 av samme og få det motsatte :) Har også litt å si om det er samme mamma og pappa. Om en bytter partner har det litt å si i forhold til arv :)

Skrevet

Ja jeg er overlykkelig for 2 friske og nydelige gutter, vi hadde i grunn bare ønske om gutter også. Men var nå bare nyskjerrig på om det var noen som har opplevd å få en tredje med motsatt kjønn. Alle tre er med samme pappa.

Eldre 3 år og 7 dager

Minste er 10 Mnd og 14 dager

Babyen er ventet 01.03.13

Så gru gleder meg veldig, til å se minste vidunderet når det kommer til verden <3

Skrevet

Så kommer det jo an på når dere hadde samleie i forhold til eggløsningen da.. =)

Jentecædcellene lever jo lenger enn guttesædcellene. Mens guttecædcellene svømmer raskest.

Så i teorien, om en har samleie eggløsningsdagen, så svømmer "gutta" raskest og kommer frem først.

Om en har samleie 3-4 dager før eggløsningen, eller mer, så har mange av guttecellene dødd, mens de sterkeste jentecellene lever og er klar for egget.

Dette stemmer veldig med mine tre barn.

Første mann visste jeg når jeg hadde eggløsning. Jeg hadde en sjømann som var hjemom akkurat den helgen, før han skulle på ny båt. Jeg visste jeg hadde eggløsning. Full klaff, og en gutt kom ut.

Neste gang kjente jeg eggløsningen tre- fire dager etter han reiste på sjøen. Ut kom en jente.

Denne gangen trodde jeg ikke vi skulle rekke det, for eggløsningen kom vel 6-7 dager etter han reiste på sjøen, men jaggu meg. Der var nok en liten sterk jentecelle igjen, klar for å befrukte egget. Inne i magen ligger nå denne jenta og skal komme med KS om9 dager!!

Så en kan til en viss grad forsøke å påvirke dette, om en vet med sikkerhet når eggløsningen er.. =)

Men det med å forsøke få jente, hjelper jo ikke om en har samleie hver dag frem mott eggløsningen, for da vil likevel guttecellene være der.. En må liksom ha noen dager fri i forkant der guttecellene faller fra, og da kan en selvsagt risikere at en ikke treffer i det hele om eggløsningen kommer litt senere enn en tror.

Skrevet

Tror el var dagen før eller samme dagen. Men vi hopper liksom av, så vi er litt usikker. ( 07 juni tror vi el var, 19 juni da vi var 2/3 dager fra mens kjørte vi hele veien. 30 juni var det en svak strek) så om det er tilfelle el var når den skulle, ville vel muligens streken vært tydeligere? Hehe nei vi finner nå utav det i mars :-D

Skrevet

Jeg venter jente nr 4, etter 3 gutter :)

Skrevet

Jeg venter jente, har to gutter fra før av:-).

Skrevet

Så spennende. Er det samme pappa til deres alle sammen? Jeg sa til mannen er innstilt på gutt, sier de noe annet klarer jeg neppe tro det uannsett :-) hehe

Skrevet

Så spennende. Er det samme pappa til deres alle sammen? Jeg sa til mannen er innstilt på gutt, sier de noe annet klarer jeg neppe tro det uannsett :-) hehe

Samme pappa her ja :)

Skrevet

Jeg har to gutter, på 2 og 4 år. Venter jente nå :) Alle tre er med samme pappa. Hadde aldri trodd at jeg skulle få jente, uansett hvor mange barn jeg skulle få - så det er en veldig merkelig følelse. Driver å vasker rosa babyklær nå, og det er helt rart.. hehe...

Svangerskapene med guttene var helt identiske, mens denne gangen har ALT vært annerledes. Så jeg var helt sikker på at det var jente før ultralyd.

Dette tredje barnet var absolutt ikke planlagt, vi var fornøyd med de to guttene våre. Men nå som det kommer en baby blir det jo koselig :) og du er heldig uansett kjønn, tre gutter må jo være fantastisk - ser jo bare hvor mye guttene mine koser seg sammen :)

Skrevet

Min mor fikk tre jenter og så en gutt... Selv har jeg en sterk følelse av at babyen i magen er en gutt, og jeg har to jenter fra før, men jeg kan jo ta feil:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...