Gå til innhold

Klestips til fersk tobarnsmor?

Anbefalte innlegg

Hei! For en uke siden kom prinsen min til verden:) jeg gikk opp 24 kg dette svangerskapet. 10 av dem er allerede borte, men med 14 kg igjen har jeg ikke sjangs å få på meg de gamle klærne mine enda. Er veldig lei av å gå med gravidebukser, og tenkte meg en liten tur på shopping... Noen som har noen tips til klær som sitter fint på en kropp som nettopp har vært høygravid? Husker fra forige graviditet at det ble mye tights og kjole med knapping til amming, men har lyst på litt vanlige klær også... På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143954292-klestips-til-fersk-tobarnsmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Guttemamma :)

Det er vanskelig å svare siden vi ikke vet kroppsfasong osv. Men jeg ville gått til en butikk hvor de ansatte er flinke. De ser fort hva som passer og ikke :)

Selv unngår jeg klær som strammer her og der. Prøver å skjule litt mamma-bulker ;)

De har mange flotte bluser. Og mørke bukser virker slankende. Og de bør ikke være stramme helt ned til ankelen.

Gensre med v-hals. Unngå striper. Har du hofter bør du unngå dress lignende bukser, med lommer på hoftene/låra

Huff, vanskelig dette :(

Takk for svar! Stresser overhode ikke, er bare lei av gravidbuksene jeg har bodd i de siste månedene... Tenkte også på klær som sitter fint uten å stramme for mye. Er forholdsvis ikke noe stor, men magen er fortsatt ganske synlig, og i veien for mine vanlige klær. Vet at jeg vil fortsette å bli mindre, så er ikke snakk om storinvisteringer, men jeg liker å føle meg vel, om det så betyr at jeg må kjøpe nye klær litt oftere enn vanlig nå mens figuren finner tilbake til seg selv. Er ikke snakk om mange plagg, men en bukse og noen pene gensere det går Ann å amme i. Er det ikke flere som føler det sånn??

Levis curved id. Jeg elsker dem! Hadde str. 27 før svangerskap, nå har jeg kjøpt meg to par i str. 29. Føler ikke det er waste of money, da de er supergode. Så kan jeg bare bytte på de to. Curved id buksene finnes i ulike utgaver ettersom hvor mye kurver du har, så slipper du store str. Bare fordi klærne ikke passer fasongen :-) Et tips er å gå for de litt lysere jeansene da de er større og mykere enn de mørke. Jeg elsker i allefall disse. Klemmer ikke på magen :-)

Annonse

Jepp!!

Gikk opp like mye som du!

Har kjøpt meg gode sommerkjoler med empiresnitt, altså livvidde rett under puppene. men store utrigninger. Samt lette tynne tights og sorte amme-bh`er som gjerne kan vises under kjolen.

Den perfekte kjolen har snitt slik som den kjente scenen med marilyn monroe over den der luftslusen, den hvite, for den er luftig, dekkende over rompa og lårene, og har flatterende snitt samt man kan amme! Da ser man faktisk bra ut med ekstra kg også...

Mørke jeans med stretch er gode å ha!

Gjerne med bootcut om hoftene er brede, da får du "balansert" proporsjonene dine.

Jeg kjøpte et par superbillige på H&M, da jeg vet at jeg ikke skal ha dem så veldig lenge før jeg må kjøpe nye igjen.

Ellers kjøpte jeg bare helt vanlige topper som ikke var alt for stramme.

Jeg burde helst ha kjøpt tunika og ting med empireliv, men følte meg så gravid med det på.. Men det er veldig fint å gå i om man føler seg komfortabel i det!

Så her går det i typisk t-skjorte med litt vidde, eventuelt singlett under en litt videre topp/bluse.

Når jeg skal amme drar jeg bare toppen opp og singletten ned, så slipper jeg å vise frem hverken for mye hud eller en fin liten deigmage ;)

http://www.hm.com/no/product/01075?article=01075-B Denne, et par jeans og et fint enkelt smykke som tar oppmerksomheten bort fra det man vil skjule er veldig fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...