Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 Jeg har alltid fått betalt for å ta kasse oppgjør på kveldene, noe som tar ca 10-15 min ekstra. Idag da jeg skulle endre noe på timelisten så jeg at denne tiden etter stengetid er fjernet Har dem lov til det? Jeg mener at så lenge jeg er på jobb, og gjør noe skal jeg ha betalt for det. Pengene SKAL sendes i banken hver kveld, og da er det vel rett og rimelig at jeg får betalt for den tiden det tar? Noen som vet hvilke rettigheter jeg har? Sjefen er på ferie, så får ikke tatt det opp med han nå, men en ting er sikkert. Jeg NEKTER å ta oppgjøret om jeg ikke får betalt. Det blir fort noen hundre kroner ekstra hver mnd når jeg har kveldsvaktene!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 Vi har betalt frem til stengetid og tar oppgjøret etterpå, på en normal dag har vi stort sett fått telt pengene før stengetid (vi er flere på jobb og det er sjeldent alle er veldig opptatt mot slutten av dagen) og da tar det 5min. Hvis vi er 15min eller mer over, så får vi betalt for en halvtime overtid. Jeg har jobbet i flere butikker og dette er det eneste stedet vi har hatt en ordentlig avtale på hvordan overtid blir telt og vi faktisk har fått overtidsbetaling, ikke kun avspassering time for time.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #3 Skrevet 13. juli 2012 Her får vi ikke lov til å telle pengene så lenge butikken er åpen, og det er kun en på jobb på kveldstid. Er derfor jeg reagerer. Har tidligere fått beskjed om å ikke skrive mer enn nøyaktig tid vi bruker da de vil spare, men skal de nå fjerne denne tida? Jeg kan nok høres barnslig ut, men jeg nekter å jobbe lenger enn det jeg får betalt for! Har en annen jobb hvor jeg får betalt for 30 min ekstra på hver påbegynte time. Om jeg jobber fra 10-14.05 får jeg betalt fra 10-14.30 fordi det er en ny påbegynt time. Dette gjør også slik at jeg ikke får samvittighet til å putte på de 30 min ekstra hver gang heller. Jeg prøver å la det gå opp i opp så jeg ikke utnytter systemet hver gang.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #4 Skrevet 13. juli 2012 Her får vi ikke lov til å telle pengene så lenge butikken er åpen, og det er kun en på jobb på kveldstid. Er derfor jeg reagerer. Har tidligere fått beskjed om å ikke skrive mer enn nøyaktig tid vi bruker da de vil spare, men skal de nå fjerne denne tida? Jeg kan nok høres barnslig ut, men jeg nekter å jobbe lenger enn det jeg får betalt for! Har en annen jobb hvor jeg får betalt for 30 min ekstra på hver påbegynte time. Om jeg jobber fra 10-14.05 får jeg betalt fra 10-14.30 fordi det er en ny påbegynt time. Dette gjør også slik at jeg ikke får samvittighet til å putte på de 30 min ekstra hver gang heller. Jeg prøver å la det gå opp i opp så jeg ikke utnytter systemet hver gang. Dette er HI
Studine mevik Skrevet 13. juli 2012 #5 Skrevet 13. juli 2012 Det er forskjellig hvordan butikker gjør dette, men jeg mener at om du ikke får lov til å begynne med oppgjøret før døra er låst så skal du ha betalt for den tiden det tar. Jeg vet at det er mange butikker som ikke betaler etter stengetid og dersom man bruker lenger tid enn det man får betalt for så må man gjøre det på dugnad. Jeg jobber i butikk, men jobber i ferskvare så jeg har ikke kasseoppgjør, men de som har kassa på kvelden får betalt frem til de stempler ut og går ut døra
skinnfilla Skrevet 14. juli 2012 #6 Skrevet 14. juli 2012 Vi hos Narvesen har betalt en halvtime etter stengetid:)
fisken2015 Skrevet 14. juli 2012 #7 Skrevet 14. juli 2012 Er dette en del av avtalt arbeid så skal du såklart ha betaling. Jeg jobber på apotek og vi teller også pengene etter stengetid. De to som stenger har 15 minutter ekstra lagt inn i turnusen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå