Gå til innhold

Brio Happy eller Brio Go...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! jeg har brio go! Den er kjempe god :) Happy er ca den samme som simo som jeg også har. bare at brio er ørelite grann lettere. Jeg syns happy er stor og har liten plass mtp vognens størrelse.

Det spørs hvordan du bor om du har mye grusveier og landlige veier så er det ikke så behagelig for babyen å ligge i Go som ikke har lufthjul. Da er Happy bedre som babyvogn. Jeg likte brio go som bag vogn og spesielt som sportsvogn da det er kjempe god trillecomfort og barnet sitter virkelig fint i den. den fjøringen som "alle" skryter av, syns jeg er best når barnet veier litt mer enn 3-4 kg. Go er en lek å manøvrere og tar kjempe liten plass i bilen.

Sportsdelen i Happy syns jeg er dårligere og brukte Go mer enn simo ( lik brio) når perioden med bag var forbi. Bagen på Go kan se lite lun ift Happy men jeg syns ikke den var det i bruk. Blåser det, setter man uansett vognen i en lun krok.

handlekurven på Go er overlegen!!!

(Mannen i huset digger Go- selvom han var kjempe skeptisk når vi kjøpte den. Og har sagt klart fra at vi IKKE noen gang skal selge den vognen- da jeg er en smule vogngal ;)

Ble litt rotete det her, men det jeg vil si til slutt er at det spørs helt på hvor du bor, når på året barnet blir født, og om du har liten plass i bilen. Men skulle jeg valgt igjen troooor jeg at jeg hadde valgt Go. kjempe praktisk vogn som man bare liker bedre og bedre jo mer man bruker den!

Jeg ville valgt go fordi:

Den har størst sittedel

Er best å trille

Ser kulest ut

Blir knøtt liten sammenlagt

Er lettest i vekt

Barnet sitter bedre i denne

Den har størst bag

Er lettest å selge igjen

Har en overlegen handlekurv

Jeg har hatt begge vognene, begge som sportsvogn da..

Brio Happy ble bare brukt som sovevogn i barnehagen

Har ingen fordeler med den bare bakdeler;)

*Helt flat liggestilling, siden den er så hard blir det som å ligge på gulvet... må ha mye polstring under barnet, hadde madrass og lammeskinn når vi brukte den som sovevogn

*Tung å manøvrere

*stor plass sammenlagt

*Dårlig sittestilling barnet siger for den er helt rett som en L

Brio Go

Bakdeler

Muligens vanskelig å gå med i 30-40cm snø har ikke prøvd bare på lett snø som ikke er høy...

Fordeler

*Lett å trille

*fantastisk sittestilling, ergonomisk med at sittedelen går litt på skrå nedover sånn at det ikke er mulig å skli

*tar veldig liten plass og er enkel å løfte inn og ut av bil.. Erstatter lettvogn/paraplytrille

*Veldig god sovestilling, jenta mi likte veldig godt å sove i den..

*God fjæring, så man kan lett gå i skog og på stier til tross for de "små" framhjulene

Enkel å snu sittedelen me barnet oppi

Har hatt 17 vogner tilsammen til mine 2 jenter og Brio Go topper alt!!

Endret av Dumle82

Annonse

Hmmm, er fornøyd med Happy jeg... Nå har jeg riktignok ikke prøvd Go, men det var pga hjula, ja. Jeg var ute etter en vogn med god fjæring/demping pga hundehold og vi går mye i skog med de. Happy har tilfredsstilt meg iallefall. Kjøpte med lufthjul. Synes også han sitter bra i den og det med hard madrass - han ligger i enten sommerpose eller vinterpose og koooser seg. Kjekt er det at man på sportsdelen kan åpne bak på kalesjen slik at det ikke blir tett luft inni der (myggnett foran hullet).

Jeg er nærmere 41, så jeg syns Happy er klassisk penere enn Go, hehe, mulig en smule gammeldags ja... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...