Gå til innhold

Melkeproduksjon når mini sove hele natta..

Anbefalte innlegg

Jeg har det luksusproblemet at minste sover hele natta, fra 23-24 til 6-7. Har litt spreng når jeg våkner, men det er ikke veldig ille. Er så redd for at null amming på natta gjør at melkemengden reduseres, har noen erfaring med dette?!

Hun må få nok på dagtid ettersom hun sover så godt på natta. Hun legges til alt fra mellom hver 1,5 til 3. time og virker tilfreds og fornøyd. Serverer bleier det står respekt av og, så nok mat får hun.. Det er mengden fremover jeg bekymrer meg for..

Fortsetter under...

Gjest Kira med en av hver

Nå skriver du ikke hvor gammel hun er, men hvis du har ammet en stund så tror jeg ikke at det vil bli noe problem.

Det som er så fantastisk med denne kroppen vår er at morsmelken kommer litt mtp etterspørsel og tilbud hvis du skjønner. Kroppen blir vant til at det er større etterspørsel på dagtid, og derfor produseres det mer.

Men hvis du sliter med lite melk (noe det ikke høres ut som om du gjør?), så kan det være dumt å ikke amme noe på natten.

Min første sov også hele natten fra hun var omkring 4 mnd, og det var null problem å fullamme henne til hun var 6 mnd. Merket ikke at det ble noe mindre melk, annet enn at jeg ikke hadde sånn fryktelig speng på morgenen etter noen dager.

Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Så lenge hun får nok melk ellers (og det virker det jo som) så trenger hun ikke nattammes, og du trenger heller ikke pumpe om natta. Sannsynligvis har ungen matvett, og vil spise mer/oftere på dagtid (evt også om natta) om produksjonen går ned, og da øker det igjen (da kan du også vurdere å pumpe litt i noen dager for å øke ekstra).

Vær obs på at mange barn begynner å die mer om natta når de blir 3-4 mnd, uten at det betyr at det er blitt mindre melk - de bare trenger litt mer. Men den eventuelle problemstillinga kan du utsette til den kanskje kommer :)

Ellers: I forbindelse med økedøgn vil babyer ofte die hyppigere og gjenom hele døgnet, fordi de trenger mer mat, men magen har ikke umiddelbart plass til større porsjoner. Det går gjerne over når magesekken har strekt seg litt over et par dager, da spiser de heller mer pr måltid i stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...