Krha Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 Må bare høre hva dere andre syns om en ting. Hadde egentlig fått time til svangerskapskontroll 20 juli, er da i uke 36+0. Så får jeg brev i dag om at de må utsette timen til 27. Juli altså uke 37+0. Har ikke vært på kontroll siden 18. Juni, da var jeg i uke 31+3. Det blir altså nesten 6 uker mellom to kontroller så sent i svangerskapet. Dette føler jeg meg ikke trygg på i det hele tatt. Er gravid for første gang. Har så klart en del bekymringer og vil gjerne få sjekket at alt er i orden. Man skal jo på kontroll hver 4. uke. Er det bare jeg som er vrang hvis jeg ikke godtar dette eller er det flere som hadde reagert?
Miitii Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 En svangerskapskontroll er jo bare en kontroll, og jeg har titt opplevd å gå både lenger og kortere enn de eksakte ukene man "skal". Er du bekymret for noe, eller har plager, så er det jo bare å bestille time hos legen eller jordmor. Man kan gå hver uke om man føler for det, og alle legebesøk/jordmortimer man setter opp er gratis uansett som de vanlige kontrollene. Spesielt nå om sommeren tror jeg det er mange som får litt uregelsmessige kontroller da leger/jordmødre avvikler ferie.
<3 drømmer <3 + <3 spire <3 Skrevet 13. juli 2012 #3 Skrevet 13. juli 2012 Jeg skal egentlig ha tett oppfølging. Skulle ha hver 4 uke og etterbruks 30 skulle jeg inn hver 3 så 2 osv. Men tror det har litt med sommeren å gjøre, for nå er det 5uker mellom kontrollen :S
Krha Skrevet 14. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2012 Er ikke noe sånn veldig spesielt jeg er bekymret for, men er vel bare sånn generelt litt bekymret for at noe ikke skal være som det skal. Vokser han som han skal osv (er klar over at de symfysemålene kan bli litt forskjellige likevel, men man får jo en pekepinn). Er jo på kontrollene man merker om noe ikke er helt greit, så hadde vært litt betryggende å få sjekka, spesielt nå på slutten... HI
anonym91 Skrevet 14. juli 2012 #5 Skrevet 14. juli 2012 min JM sier eg skal på kontroll hver 2 uke etter uke 30. eg har ingen "behov" for ekstra oppfølging, men det er normalt her i området. synnest 6 uker var lenge nå på slutten.. men så lenge ingen ting er galt så har det lite og si om det er 1 uke til og fra. synnest det er slitsomt og måtte gå på kontroll hele tiden nå med nr 2, lurer ikkje på noe spess og alt er bra med meg og baby. kjenne jo spark så er jo klar over at det er liv inni der. måle kan du jo gjør selv om du lurer på om der er rett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå