Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før dere fikk godkjent søknad om inseminasjon på Riksen?

Anbefalte innlegg

Hei! :)

I går fikk jeg brev i posten om at Riksen har mottatt henvisning/søknad om inseminasjon. Der sto det som forventet at vi vil få videre beskjed hvis vi blir godkjent for behandling. Så nå er jeg veldig spent, og lurer på om noen har lyst til å dele hvor lang tid det tok fra det første brevet kom til henvisningen var vurdert/godkjent.

Anyone?

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Vi ble henvist til Riksen i oktober, og fikk samme brev som dere etter kort tid. Etter dette brevet tok det rundt et par uker før vi fikk brev om en masse prøver som måtte tas. Da disse var tatt, fikk vi innkalling til samtale i januar. Alt i alt gikk det ganske raskt synes jeg. :) Veldig spennende periode dere er på vei inn i! Lykke til!! :) :)

Så spennende! :) Høres ut som det gikk ganske fort for dere da ja! Ble du gravid på første inseminasjon eller, i og med du er et godt stykke på vei nå?

Blir nok spennende å kikke i postkassa en stund framover nå! Og litt skummelt når det hele setter i gang! Tusen takk for lykkeønskninger! :)

Ja, det klaffet på første forsøk! Helt utrolig! Så nå gleder vi oss stort til lillejenta kommer i slutten av november. :)

Vi var forferdelig spent hver gang vi sjekket posten. Er glad det gikk ganske fort. Håper det gjør det for dere og! Er jo litt skummelt, men veldig spennende og fint, særlig når alt går rett vei. :)

Bor dere i Oslo?

Så heldige dere var! :) Skjønner godt at dere gleder dere!!

Jeg gleder meg til vi også er i gang, kanskje utpå senhøsten/vinteren en gang...? Vi bor i Skedsmo, så ikke så langt unna Oslo. Flyttet ut av Oslo for to år siden etter nærmere 10 år i byen. Litt større plass for pengene, har ikke angret en dag :)

Det tar sikkert ikke så lang tid for dere heller. Har hørt at det står bedre til med tilgangen på donorsæd enn det har gjort tidligere. En stund før vi ble henvist var det nemlig rund et år ventetid.

Skjønner godt at dere flyttet ut av Oslo! Det har vi også planer om. Blir nok enda litt lengre unna for oss. Antakelig Askim. Man får utrolig mye mer for pengene et stykke utenfor Oslo! Men det blir ikke før til våren igjen, da. :)

Oppdater gjerne når det skjer noe i prosessen, hvis du vil! Spennende å høre hvoran det går! :)

Annonse

Jeg håper du har rett! Spent på når vi hører fra dem, hvor mange uker det tar etter at ferieavviklingen er overstått. Tok de blodprøvene jeg manglet (hormonnivåer på dag 2 av syklus) forrige uke, så da skal det meste være i orden. Jeg oppdaterer så fort det skjer noe! :)

• 1 måned senere...

Vi venter og venter vi. Måtte ta noen blodprøver og et røntgen med kontrastveske, siden vi hadde prøvd 3 ganger på Storken uten hell. De ville sjekke om egglederne var tette. Har ikke fått tatt røntgen ennå siden dem hadde sommerferie, og nå når jeg fikk mensen etter ferien var listen full....Grrrr Skuffende å få til svar RING IGJEN VED NESTE MENS.... Har vel prøvd i ca 1- 1,5

år nå. Det bli til tider en psykisk utfordring med all venting. Vi vil komme i gang igjen nåååå.

Huff markri, så kjedelig å måtte vente ekstra lenge! Skjønner godt at det tar på med all ventinga! Det kan jo fort bli mye venting for oss også, har venta spent på postmannen etter at ferieavviklingen er over jeg nå. Fikk telefon på torsdag om at de ventet på hormonprøvene mine, så sendte dem på fredag. Visste ikke at de ventet på dem, men søknaden vår hadde visst blitt liggende på grunn av det. Så nå er snart saken vår hos vurderende lege, og vi kan komme igang. Vi reiser på ferie neste søndag, så fikk sagt fra at vi ikke måtte kalles inn til samtale før etter 6. oktober. Sekretæren sa at de da ventet med å sende brev til vi er tilbake også, så det ikke ble liggende i postkassa. Spennende å se om vi kommer til samtale i oktober eller kanskje november...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...