Gå til innhold

Leser dødsannonser med stor iver for tida ;-)

Anbefalte innlegg

Gjest Neriad

Nesten litt grotesk, jeg vet det, men de er jo en glimrende kilde til mange fine navneforslag! Noen andre som gjør det samme?

Samme med slike "vi fyller år" eller bursdagsspalter for litt godt voksne folk (50 år og oppover), de leser jeg også jevnlig nå.

For å sammenligne leser jeg selvsagt også "velkommen til verden" -spaltene o.l., de er jo på de samme avissidene. Men der er det jammen ikke mye kreativitet! Skremmende mange unger med like navn! Enda foreldrene sikkert tror de har valgt uvanlige, dvs moderne, navn.

Jeg liker litt trauste gamle navn eller dobbeltnavn, jeg. Eller de litt mer kreative som kunne finnes på bygda. Ingeborganna som ett samlet navn, feks. Høres litt rart ut med det samme, men si det med litt "schvung" og det er ganske kult... Eller Frøydis Wilhelmine :-) Sverre Erling, osv... Om jeg kommer til å kalle ungen min noe slikt er et helt annet spørsmål, der er vi foreløpig helt blanke.

Fortsetter under...

Jeg gjør det også. Har også sett på gamle navn hver gang Vi er på en kirkegård :) I tillegg leser jeg dåpsannonsen i vår kommune. Er litt mer realistisk en bare statistiske tall, ser med en gang hvor mange Emma og Amalie og Lucas havner i samme barneskole etter hvert ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...