Lisse_01 Skrevet 12. juli 2012 #1 Skrevet 12. juli 2012 Etter mange timer i byen, så ligger jeg hjemme på Sofaen nå med ekstreme kynnere. Nesten litt vondt, og magen er knall hard. Er det et tegn på at jeg må ta det mer med ro? Eller er det bare tilfeldig?
VinterSol+2 Skrevet 12. juli 2012 #2 Skrevet 12. juli 2012 Dersom det kommer etter aktivitet og det blir ubehagelig, er det nok et tegn på å ta det mer med ro ja! Lytt til kroppen din! Det sagt, jeg er veldig "plaget" med kynnere og har vært det i alle mine svangerskap. De kommer tett som haggel, uavhengig av om jeg beveger meg eller ikke. Hele tida. Men både jordmor og lege sier st det ikke er noe å belymre seg for, og at det bare er å prøve å gjøre det medt mulig behagelig for meg selv.
Lisse_01 Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2012 Dersom det kommer etter aktivitet og det blir ubehagelig, er det nok et tegn på å ta det mer med ro ja! Lytt til kroppen din! Det sagt, jeg er veldig "plaget" med kynnere og har vært det i alle mine svangerskap. De kommer tett som haggel, uavhengig av om jeg beveger meg eller ikke. Hele tida. Men både jordmor og lege sier st det ikke er noe å belymre seg for, og at det bare er å prøve å gjøre det medt mulig behagelig for meg selv. Det at man har mye kynnere, betyr det at man føder før? Er så redd for det. Er dårlig til å slappe av
Hocapontas Skrevet 12. juli 2012 #4 Skrevet 12. juli 2012 Jeg hadde masse kynnere forrige gang (og denne gangen) - fødsel på 30 + timer, fem dager over termin
VinterSol+2 Skrevet 12. juli 2012 #5 Skrevet 12. juli 2012 Neida, kynnere er bare positiv trening. Alle har kynnere, men ikke alle kjenner dem. Noen har mer enn andre. Jeg fødte før sist, men hadde like mye kynnere første gangen og da gikk jeg over;) Jordmor påstår at en medvirkende faktor til at jeg har veldig effektive fødsler derimot, er en "veltrent" livmor. Men at gutten kom for tidlig skyldes helt andre ting. (jeg har antagelig arvet kort livmorhals, hadde flere runder med premature rier, -og ja,mman kjenner forskjell) og får store barn som presser på livmorhalsen, for å nevne noe)
Lisse_01 Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 12. juli 2012 Har ekstreeeme kynnere til tider. I dag var det ille altså. Vet det er trening, men føles feil når det er så ekstremt. Men er vel bare sånn det skal være. Skal ta det mer rolig i alle fall for å unngå de slitsomme riene
tre håpefulle Skrevet 13. juli 2012 #7 Skrevet 13. juli 2012 Jeg begynte med kynnere før uke 20 denne gangen.. De har bare øket på gjennom svangerskapet.. Nå har de vært like kraftige som de første riene jeg hadde i mine to forrige fødsler. De som ennå ikke var så veldig vonde (frem til 4-5cm), så jeg var sikker på jeg var både utflatet og moden, jeg nå. Fikk en jordmor til å sjekke meg, sånn bare for sikkerhets skyld, da jeg skal ha planlagt keisersnitt. Men, nei, jeg var ikke moden i det hele, så det har bare vært trening. Og det skal sies at det har vært mye mens murringer med disse kynnerene. Men til flere barn en har født, til verre skal de visst være.. =)
VinterSol+2 Skrevet 15. juli 2012 #8 Skrevet 15. juli 2012 Et trips er at kynnerne gjerne blir verre når du legger deg ned! Får du mye kynnere feks i sen spesiell stol, forsøk å endre stillingen eller bytt stol; en pute i korsryggen, en pute under magen når du ligger på siden i senga etc. Æjeg får ekstremt med kynnere om jeg sitter bakoverlent, i første svangerskap gav jordmor opp å måle s/f-målene mine etter uke 30, fordi magen alltid var konstant hard dersom jeg lå slik man måtte Så finn ut hvordan du sitter/ligger/står når det er plagsomt, og juster deretter! Å være tissetrengt er også værsågod å få kynnere, men også det å tenke mye på dem Kroppen er rar:)
Lisse_01 Skrevet 15. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 15. juli 2012 Takk for godt svar:) Her om dagen så var kynnereNe så kraftige at jeg ikke klarte å snu meg på siden, eller løfte beina. Var såå vondt. Må roe ned. Skal til legen i morgen. Kanskje han har noen gode tips
VinterSol+2 Skrevet 16. juli 2012 #10 Skrevet 16. juli 2012 Ja, det er ikke noe deilig. Varme hjelper litt syns jeg, dusj eller bad, feks, eller ikke alt for varm varmeflaske. Tømme blæra er viktig, og å unngå klær som strammer ubehagelig(feks bukser som strammer over skambeinet etc,auau) Sa legen noe lurt da?
Lisse_01 Skrevet 16. juli 2012 Forfatter #11 Skrevet 16. juli 2012 Snakka med legen i dag. Han sa egentlig bare at det var mange som hadde det slik, men han visste ikke hvorfor. He he... Så får vel bare leve med det. Hadde en mannlig vikar. Skal spør igjen om 3 uker:)
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 16. juli 2012 #12 Skrevet 16. juli 2012 Sliter med masse kynnere her også... Uavhengig av aktivitet, de bare kommer.... Ikke direkte vondt, men slitsomt og ubehagelig. He he, alt en skal igjennom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå