Gå til innhold

Mageproblemer for en gutt på 2mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I rundt en mnd har lillegutten være litt sær på en måte.

Noen ganger når jeg ammer han så kan han plutselig finne på å skrike, vil ikke ha puppen, så vil han suge litt, så vil han ikke. Må da heller gi han lillefingeren, og den funke bedre enn både pupp og flaske.

Men problemet er jo at det ikke kommer mat ut av lillefingeren min :P

Han tar ikke smokk, og siden han var født har han hatt et stort sugebehov, hater smokk, elsker fingern.

Istad våknet han, sutret ei stund, så tok jeg han opp for å gi han pupp, sugde ei kort stund før han begynte å vri seg, skrike, slå med armene og ville ikke ha pupp, så tok jeg den bort, men fortsatte å skrike, så ga jeg han den igjen, sugde litt og alt var greit i sånn 5 sekunder før han begynte igjen.

Jeg må også nevne at han bæsjer egentlig kun på kvelden/tidlig natt. Så lurer på om det kan ha noe med saken å gjøre?

Magen hans romler så han må jo være sulten, eller så har han vel mye som foregår inni magen.

Noen som har opplevd lignende ? Han har ikke kolikk. Bare så det er sagt.:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende han plages med luft? Har du prøvd kolikkgrepet? Legg han på magen på underarmen din, da kommer det ofte ut endel luft. De må gjerne ha hjelp til å få ut luften når de er så små. Evt masser magen med klokka, og trykk bena hans opp mot magen.

Skrevet

Min gjør sånn når hun trenger å rape. Så klarer hun ofte å spise litt til etterpå. Kanskje det kan være det?

Skrevet

Mini her er også som Valmuen sin jente. Gjør sånn når han må rape, og spiser gjerne mer etterpå.

Skrevet

Han har vært sånn helt til nå, men nå har vi fått i han mat.

Jeg ammer, og jeg gir erstatning, for puppene mine gidder tydlivis ikke lage nok melk til han lenger. Jeg har både ammet og gitt flaske omhverandre idag (er vel ikke så bra med tjukk melk, tynn melk osv,men måtte jo få i han litt mat)

Og nå fant jeg ut at jeg skulle prøve å pumpe meg, kom bare ca 40ml fra begge puppene tilsammen. Men han slukte det i seg. Så det er bra. Så nå håper jeg at jeg kanskje får melkespreng (hvem skulle tro jeg skulle håpe på noe så vondt?? )

Så kan jeg prøve å amme han når han er sulten igjen, og går det ikke, så pumper jeg. Men jeg vil virkelig ikke gi opp ammingen :/ Jeg både liker det, og av å til ikke liker det (litt pga det å måtte være våken i oppmot en time hver gang på natten mens gubben ligger å snorker, og litt pga han har fått sin første tann nede, og han liker å tygge litt:p Så dere skjønner vel)

Men det kan godt hende det er både luftsmerter og det at han bæsjer få ganger om dagen, mye, men sjeldent for å si det sånn.

Vi har prøvd den syklingen med beina hans før, og det funket fint, samt å massere magen hans. Så vi skal nok prøve på det idag også :)

Tusen takk for svar. Bare kom med flere gode forslag om dere har :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...