Gå til innhold

høyt symfysemål....erfaringer!

Anbefalte innlegg

de to siste gangen på kontroll har symfysemålet vært over det grønne felte som skal vare normalt. uke 21 på 23 cm. og no uke 24 på 25 cm. kan det vare tegn på stor baby eller????

litt rart det også siden førstemann var under gjenomsnitte men låg øverst i det grønne feltet. spent på om de finner en ca vekt på jenta i magen når jeg skal på 3d ul på onsdag.

kan det kansje ha noe med at morkakas plassering som er utover/forran babyn.???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143953926-h%C3%B8yt-symfysem%C3%A5lerfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

får komentarer om at jeg ikke ser noe stor ut. og det jor jeg aldri med førstemann heller. så det er vel kosn jeg bærer barna. legen sa noe om at barnet fulgte kurven sin. så det er vel det de ser på i tilfelle avik ved de symfysemålingene. veit de kan måle forkjellig vist en går til lege og jordmor.

men det var snakk om at jeg skulle få noe blodfortynnende. for ved førstemann som var født 2 uker før termin å hadde forkalkninger i morkaka. noe som var grunnen til at han ikke var så stor. så vist jeg får dette så går det mye mere gjennomstrømning til babyn. så den får mere næring.så redd det kan bli en kjempebaby. mye en går å tenker på assa.

Var over gjennomsnittet sist, og fikk en gutt på 3560. Hadde noe syyykt med vann i kroppen hehe...;) Denne gangen er jeg under gjennomsnittet. Alt er jo egentlig normalt, og de sier ifra om det er grunn til bekymring av noen slag.

Du skulle sett magen til ei venninne ...ble keisersnitt 1 uke før termin for hun ble så svær...barnet var estimert til å bli 4300 men kom ut over 5700 g!! Begynte rett på strls 62 ! Men man er glad for det man får uansett størrelse :)) skal sies far er 197 cm og bestefar 207 cm så denne gutten blir nok en stor kar etterhvert:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...