Gå til innhold

Hvem klinikk skal vi velge??

Anbefalte innlegg

Vi får krysse for hverandre alle sammen! :) Jeg håper vi får innkalling til samtale før vi reiser til Hawaii 16 september, så slipper jeg å lure på om brevet er kommet mens vi er borte... ;)

Lykke til! September er jo fortsatt en stund til, så det burde man kunne håpe på :) Har ingen problemer med å forstå at det er bedre å kose seg på Hawaii og glede seg til det som skal skje, enn å fokusere på postkassa hjemme ;)

Fortsetter under...

Titter innom vettu :) Vi var overrasket over den korte ventetiden, tok under en måned fra vi sendte inn papierene til vi fikk første time (forsamtale med legen). Hvis dere ønsker å få det til så fort som mulig er det egentlig bare å fylle ut de skjemaene som ligger på hjemmesiden deres allerede nå og sende inn, ett helseopplysningsskjema for kvinnen hver av dere, og ett personaliaskjema. Så har de det når de kommer tilbake fra ferie :) Vet jo ikke om de har flere som venter nå, men jo fortere de har papirene, jo bedre, selvfølgelig. Vi ringte først for å høre om det var noe annet vi måtte gjøre først, men det var altså bare å sende inn, så tar de kontakt. De sender henvisning for blodprøver som dere kan ta hos Fürst, og gjør andre nødvendige undersøkelser selv. Blir noen runder med UL, for å sjekke eggstokker, livmor og eggposer, både ved første time og ved hver eggløsning... Fint med flere med oppstart etter sommeren, ja! Lykke til, både Solskinn86 og Bare meg123! Vi får ha en målsetning om spirer som sitter innen jul for alle tre :)

Ja tenkte jeg skulle fylle ut skjemaene å sende inn med engang. Like greit å ha alt klart, når man ikke vet hvor lang ventetid det blir :) Jeg tok blodprøver for en mnd siden, må jeg ta nye da tror du?

Godt å høre at de tar disse UL. Det gjør meg ekstra trygg på prosessen. Da vet jeg lissom at alt er i orden før ins. :)

Jeg er helt med på den altså! Spirer på alle 4 innen jul! :D

Skulle ikke tro du trenger nye blodprøver da, nei. Du kan jo bare spørre om det når de ringer :)

Jeg synes også det er fint med UL, de peker og forklarer så man får skikkelig innblikk i hva som er hva osv. Sist fikk vi også komme inn på labben (det var en lørdag, da har de bedre tid) og se på sædcellene "våre" i mikroskop. Synes sånt er gøy jeg, da ;)

Da gjør jeg det jeg. Har jo utskrift av svarene hjemme, så er enkelt å sende de over :)

Akkurat sånn er jeg og! :) Morro å se hva som foregår inni der osv :) Gleder meg! Nei fikk dere det? Så morro!!! :D Det vil jeg også hvis vi kan :P hehe..

Annonse

Sendte inn via post, ja. De godtar kun post eller fax pga personvernhensyn (så epost går altså ikke), og vi vil ikke akkurat bruke faxen på jobb til sånne ting... :P

Så det blir en del brev, etter som man må sende inn et skjema etter hver inseminasjon som forteller om man har fått positiv gravitest eller ikke, pluss ett skjema i forkant av hver nye inseminasjon, der begge må skrive under på at man ønsker å prøve igjen. Så det går noen frimerker :)

Det skjønner jeg. Man er bare så vant til epost nå, fordi det går kjappest :P hehe.. Nei faxen på jobb ville ikke jeg brukt heller :P Da skal vi få sendt inn i helgen, spennende! :)

Ja ble en del brev det :P Men det overlever jeg :D Håper selvfølgelig spiren sitter på neste forsøk, hvis ikke skal jeg nok klare å ofre et frimerke ekstra! hehe ;)

Et frimerke eller to er ikke akkurat den største utgiftsposten i denne sammenhengen, nei... :)

Håper dere får svar raskt! Godkjenningen burde gå helt greit, så lenge du ikke er veldig overvektig, røyker eller drikker mye...

Blir spennende å høre hvordan det går! Vi får lage oss en gruppe for oss med insemineringer i høst ;)

Et frimerke eller to er ikke akkurat den største utgiftsposten i denne sammenhengen, nei... :) Håper dere får svar raskt! Godkjenningen burde gå helt greit, så lenge du ikke er veldig overvektig, røyker eller drikker mye... Blir spennende å høre hvordan det går! Vi får lage oss en gruppe for oss med insemineringer i høst ;)

Ingen av delene her, så håper det går i orden da :) Men får vel sikkert ikke svar før ferien er over. Får man svar i posten forresten? :)

Ja det må vi gjøre!! :D Morro å følge med på andre som skal det samtidig som oss :)

Annonse

Ja jeg gidder ikke bry meg om det. Har sett sånne kommentarer før på andre inlegg/tråder :)

Det skjønner jeg var vannskelig da! :D hihi.. Var en lur idè å lagre nr, for da vet man at det er de som ringer :) Spent! :D

Idag kjøpte jeg inn Pergotime,og bestilte ny Ovitrelle,så nå begynner det liksom å nærme seg for oss :) Det føles sååå leeengeeee når man sitter på sidelinja,mens nå skjer det liksom litt da :) JIPPI!!!

Ser sååå frem til å prøve nå i august altså!

Skjønte ikke alt dette med skjemaer jeg... jeg har ikke sendt inn ett eneste ett jeg,men jeg er på Riksen da.Mulig det er annerledes?

Sendte jo inn når vi søkte første gangen,men det var det legen min som gjorde,så jeg betalte ikke porto der heller :)

Goooood luck folkens :)))

Så spennende Bare meg123!! :D

Skjønner akkurat hva du mener! Tiden så går treigt når man går sånn å venter, men når det skjer litt føler man lissom at man er en del av prosessen igjen :) Morro! :D

Det skjema greiene har ikke jeg peiling på, men håper du finner ut av det :)

Lykke til, til deg og! :)

Juppers,nå er vi igang :) Gleder meg til å ta første tablett! :) Den står liksom bare å veeenteeer på meg i skapet :P

Får Ovitrelle`n til uka.Mandag mener jeg hun sa. Men jeg henter den nok ikke før tirsdag,for da har jeg fri,så jeg kan dra rett hjem med den.Greit det,siden den skal ligge i kjøleskap. :)

Venter litt på eggløsningen nå da.Hadde håpet den kom igår,men så heldig var jeg ikke...Har murret i ryggen siden onsdag,men det pleier ikke være noe...jeg pleier å kjenne eggløsningen,for å si det sånn! :-/

Får bare vente da...men skal ha ferie snart,så hadde håpet det klaffet med sprøyteuka... for da skal jeg sjekkes annenhverdag.LITT vanskelig å finne på ny unnskyldning hver gang annenhverdag,i en hel uke! Men,må jeg så må jeg... :)

Bare meg123: hvis du tenker på de skjemaene vi snakket om, er dette skjemaer man selv fyller ut og sender inn til klinikken som første henvendelse til dem. Når man bruker privat klinikk trenger man ikke henvisning fra fastlege, men sender inn et slags egenerklæringsskjema med sykdomshistorie, oversikt over siste måneders menssykluser osv. Håper det kunne oppklare noe!

Lykke til i spennende dager! :)

Så moro at dere snart er i gang igjen Bare meg123! Gleder meg til jeg er der du er nå!! I og med jeg er helt fersk på dette, kan du si noe om hva det betyr at du må sjekkes annenhver dag? Kanskje jeg må forberede gode unnskyldninger jeg også? Er det på Riksen du sjekkes da eller?

Lykke til med dagene som kommer!! :)

Juppers,nå er vi igang :) Gleder meg til å ta første tablett! :) Den står liksom bare å veeenteeer på meg i skapet :P Får Ovitrelle`n til uka.Mandag mener jeg hun sa. Men jeg henter den nok ikke før tirsdag,for da har jeg fri,så jeg kan dra rett hjem med den.Greit det,siden den skal ligge i kjøleskap. :) Venter litt på eggløsningen nå da.Hadde håpet den kom igår,men så heldig var jeg ikke...Har murret i ryggen siden onsdag,men det pleier ikke være noe...jeg pleier å kjenne eggløsningen,for å si det sånn! :-/ Får bare vente da...men skal ha ferie snart,så hadde håpet det klaffet med sprøyteuka... for da skal jeg sjekkes annenhverdag.LITT vanskelig å finne på ny unnskyldning hver gang annenhverdag,i en hel uke! Men,må jeg så må jeg... :)

Det skjønner jeg du gleder deg til! Blir litt mer virkelighet da :D

Får håpe alt klaffer som du ønsker da :) Er ikke noe morro å måtte finne på unnskyldninger annenhverdag, så håper du slipper det! Men som du sier, må man så må man :P

Bare meg123: hvis du tenker på de skjemaene vi snakket om, er dette skjemaer man selv fyller ut og sender inn til klinikken som første henvendelse til dem. Når man bruker privat klinikk trenger man ikke henvisning fra fastlege, men sender inn et slags egenerklæringsskjema med sykdomshistorie, oversikt over siste måneders menssykluser osv. Håper det kunne oppklare noe! Lykke til i spennende dager! :)

Jeg har foreløpig ikke tatt hormoner på IVF Oslo. Tror de prøver uten først, når alt ser bra ut og syklus er stabil. Men ved første insem fikk jeg en Ovitrelle eggløsningssprøyte, siden alt så klart ut på UL, men testene ble ikke positive. Det var visst veldig vanlig, etter hva jeg forsto.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...