CamillaJ Skrevet 12. juli 2012 #1 Skrevet 12. juli 2012 I natt våknet jeg og hadde vondt i høyresiden av magen. Heeeelt ytterst der som mage møter rygg. Det stakk skikkelig hele tiden! Tenkte at det kanskje var luftsmerter, men det var det ikke. Skulle gå på do, og oppdaget at jeg ikke klarte å strekke meg ut. Gjore så vondt at jeg måtte gråte en skvett og vekke mannen min for trøst:( Heldigvis finnes denne herlige mannen i mitt liv<3 Ingen normale stillinger fungerte, så jeg endte opp i fosterstilling med en pute mellom bena, en under magen og en bak ryggen. Det var mindre vondt når jeg satt også, men kunne liksom ikke sitte å sove fant jeg ut. Tenkte å høre om andre har hatt samme typer smerte? Og om noen har den ringeste anelse om hva dette kan skyldes? Tenkte selv på ligamentsmerter, men trodde ikke det var vanlig å ha smerter der, heller lenger ned mot lysken? Jeg er bedre nå, men har angst for å få vondt igjen!
lykketid Skrevet 12. juli 2012 #2 Skrevet 12. juli 2012 Jeg hadde noen tilsvarende smerter på venstre side i natt, regner med at det er ligamentsmerter. Babyen vokser nok veldig mye nå på slutten, og trangt om plassen. Håper du slipper unna med mer smerter
Mamma til to søte sjarmtroll Skrevet 12. juli 2012 #3 Skrevet 12. juli 2012 Om det fortsetter så må du ringe til legen!!! Det kan jo være blindtarmen. Det er uansett greit å få det utelukket. Ligamentsmerter kan være smertefulle, men jeg får de bare om jeg reiser meg brått f.eks, og de går fort over. Det er ikke normalt å ha sterke smerter i magen over lengre tid.
Grynet:) Skrevet 12. juli 2012 #4 Skrevet 12. juli 2012 Hei.. Titter inn frs 2. Trimester. Jeg har hatt vondt i høyre side og rygg siden forrige torsdag. Det går i intervaller, på det verste er det grusomt, med tårer som spruter og brekninger Osteopat har ikke fungert nevneverdig enda, hadde time mandag. Sover i to timers intervaller før jeg må bevege meg pga smerter. Vurderer å ringe sykehuset for veiledning, fastlegen ga meg sykemelding og lite annet. Det som har hjulpet til nå er å variere stilling (sitte/stå/gå) og å legge på varme kompresser på ryggen. Z( sånne man kan bruke varm eller kald) Varm dusj er også nydelig. Håper du bedrer deg kjappere enn meg, for dette anbefaler jeg ikke til noen.. Starter uke 25 i morgen. Lykke til!
Bamsemams74 Skrevet 12. juli 2012 #5 Skrevet 12. juli 2012 Jeg har hatt så vonde ligamentsmerter i sidene og på undersiden av magen at jeg har holdt på å svime av. Men om man har smerter som varer og varer, synes jeg man bør sjekke det hos legen. Man skal ikke gå rundt med kroniske smerter, det kan jo skyldes nyrebekkenbetennelse eller andre tilstander.
Kiki32 Skrevet 12. juli 2012 #6 Skrevet 12. juli 2012 Grynet: m intervallsmerter og bevegelsestrang så er det ikke helt dumt å tenke på steinsmerter. Enten gallestein- lokalisert øvre hø del av magen eller nyrestein, oftest lokalisert i ryggen. Hvis det vedvarer synes jeg du skal ta deg en ny tur t legen...
CamillaJ Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 12. juli 2012 Konkluderer etter en dag med smerter at lillemann har snudd seg og ligger på tverr i magen og har føttene i høyre side. Derfor har jeg vondt, og det er vel gjerne ikke å vente at ligamentene mine får seg noen voldsomme trykk når han til en hver tid utnytter den plassen han har! Svarte heite, snu deg tilbake!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå