Mrs Smith Skrevet 12. juli 2012 #26 Skrevet 12. juli 2012 Hvis du vil ha en kald hvitfarge er Refleksjon fin
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 12. juli 2012 #28 Skrevet 12. juli 2012 Det tror jeg blir bra! Kan du ikke fortelle etter hvert hvordan det blir? Har lyst til å vurdere Chi neste gang selv, litt enig i at eggehvit er litt for gult, selv om det ser hvitt ut... Skulle forresten gjerne tatt med sparkel til deg over en vinflaske hvis jeg bodde litt nærmere, men lykke til, dette får du til!
Gjest overlord Skrevet 12. juli 2012 #29 Skrevet 12. juli 2012 Hvis du vil ha en kald hvitfarge er Refleksjon fin Enig. Absolutt den fineste hvitfargen!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 12. juli 2012 #30 Skrevet 12. juli 2012 Takk:)) nå har jeg kanskje tatt meg litt vann iver hodet.. En venninne kom over, så jeg løp på butikken i kjøpte masse greier.. Så nå har jeg pause fra takmaling gd det er slitsomt!!! Blir lekkert tror jeg, men fytti! Drar på meg nakkeskade nå hehe snart veggene som står for tur og gulvet i Morgen.. Vesla sover intetanende på mitt rom, men blir sendt til farmor i helgen.. Ble visst litt mye stæsj i sten nå så ikke så barnevennlig her nå:/ skal laste opp bilde når det blir ferdig:)) jaja har man begynt må man fullføre...
koalita Skrevet 12. juli 2012 #31 Skrevet 12. juli 2012 Driver akkurat på å maler hele huset selv og her gikk vi for silke, men synes egentlig den virker litt skittenhvit på veggen. Vurderte refleksjon, og angrer nok bittelitt på at vi ikke tok den, men det orker jeg ikke gjøre noe med nå (får bli neste gang ). Jeg har valgt å ha gulvlister i samme farge som veggen, tak og resten av listene i hvit base for å få en helt hvit kontrast. Det skulle ha vært mulig å telepatere sparkel, jeg har en masse stående.. Lilla fotspor høres fantastisk ut. Jeg ønsket meg egentlig håndavtrykk av ungenes hender i grønn under alle håndtakene på skapene på soverommet, men det ble glatt nedstemt av mannen som alt for lite "ordentlig".. Uansett, Lykke til med maling!
*Kleopatra Skrevet 12. juli 2012 #32 Skrevet 12. juli 2012 Lover deg at det blir bra! Vi har også Chi på nesten alle veggene i huset, og hvit base på lister (ser ikke forskjell på de). Helt ren hvitfarge som går til alt.
Nikamo Skrevet 12. juli 2012 #33 Skrevet 12. juli 2012 Har også Chi i store deler av huset, og er kjempefornøyd! Ren og pen hvitfarge uten snev av gult! Og så passer den supert til grått Ellers skulle jeg også tipse om Refleksjon - veldig fin den også Lykke til med oppussing - hadde du bodd i nærheten skulle jeg gjerne kommer og hjulpet deg; jeg elsker å male!
Dunkelranunkel Skrevet 12. juli 2012 #34 Skrevet 12. juli 2012 Jeg syns denne bloggeren har en nydelig hvit: http://www.noepahjertet.com/ Hun skriver at hun maler med Sens Chi, og aldri vil male i bomull eller egghvit igjen. Det er rådet jeg har (ikke noe selvopplevd med andre ord)
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #35 Skrevet 12. juli 2012 Har malt hele huset(innvendig) i fargen bomull og er utrolig fornøyd. Den har som du sier et litt gul/grønt skjær i seg som gjør den veldig lun og varm i fargen. Vi har eikeparkett og karmer og tak i tre og det passer fint til. Tror vi skal male i samme fargekode hvis vi flytter et annet sted også, for den gir et så gjennomført og rolig inntrykk.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #36 Skrevet 13. juli 2012 Hei Jeg har malt med chi både på soverom, stue, gang etc i huset vårt og rett og slett elsker fargen. For å få litt kontrast i stua ville mannen min ha dis (svakt, svakt grå) på noen av veggene. Etter å ha bodd inn huset angrer han og ønsker at vi har chi på alt. Vi har malt lister og dørkarmer i chi og, og så er tak og dører i ren hvit. Det flotte med fargen er at alle andre farger passer til. Særlig klare farger som lilla, rød, grønn, turkis etc som er fine på barnerom. Skal pusse opp barnerommet nå, og da blir det chi her og. Men nå har vi mye farger på interiøret ellers i huset som brannbilrød komode etc. Du bør vaske ned alt som skal males med klut og salmiakkvann. Les bak på flaska hvor sterkt du må blande. Hvis du er gravid, så la mannen gjøre jobben. Resultatet blir best hvis du maler med rulle. karmer og lister tar du med en litt god, myk pensel ;D Lykke til
Light of my life Skrevet 13. juli 2012 #37 Skrevet 13. juli 2012 Vil bare si lykke til Vi har nettopp malt litt på kjøkkenet; hardt arbeid, men SÅ gøy når man blir ferdig!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 13. juli 2012 #38 Skrevet 13. juli 2012 Hei hei. Jeg malte til 3 i natt, mangler et strøk til på vegger før jeg begir meg på gulvet.. #36 Jeg er singel og ungen er utenfor magen. Så lite hjelp å få her. Må bare trå til å bli handy. Jeg har fryktelig hodepine i dag da, tok på å male taket kjenner jeg, bøyd nakke er ikke godt. Men det blir så lekkert! Jeg kjøpte egen maling til lister og karmer i Chi den også, men glans 40 og veggmalingen er i glans 10, men får se litt om jeg maler bare alt i veggmalingen og kanskje maler over senere.. Frister lite og vaske alt av ruller og pensel for så å la det tørke og åpne nytt spann... Jeg vasket ikke veggene, de så jævlige ut, men jeg støvsugde de da Så det er da noe... Gulvet må jeg jo pusse ned og vaske med salmiakk vann, men frister lite å hive se igang igjen nå.. MIlle blir hentet av farmoren sin 3-4 tiden da er det bare å fortsette... Takker for mange gode råd altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå