Gå til innhold

Reise til tyrkia i juli med små barn???

Anbefalte innlegg

Huff vi har bestillt tur til tyrkia 24juli. nå sier alle at det er for varmt for barna mine på 1,5 og 4 år. og at vi ikke må reise...

Vanskelig avbestille da også på det grunnlaget da hele turen er betalt..

Hadde gledet oss slik til denne fantastiske all inclusiv turen på et flott sunwing hotell og nå føler jeg bare at jeg blir redd og kvir meg for at jeg har gjort noe dumt:/ Noen med erfaring??

Fortsetter under...

Gjest Juliea - kukløsklan

Det går jo alltids bra, men jeg hadde ikke gjort det. Vi har hus i Tyrkia og jeg reiser ikke dit med datteren min på 16 mnd nå i sommer. 40+ blir for mye for henne, hun blir slått ut og spsier lite og er apatisk. Det kan jeg ikke risikere.

Vi var der i april det var supert da var det absolutt varmt nok med 25+.

Gjest lillemor og lillefrøken

Vi skal også til Tyrkia i juli, ikke på akkurat samme tidspunkt, men ikke så langt i fra heller. Vi reiser likevel, til tross for at flere sa akkurat det samme som du sier her, og tror vi skal få en fin tur. Reiser med 1 barn på 1,5 år. Vi satser på å være inne i sovetiden som er varmeste tidspunkt, godt å slappe av litt i aircondition for alle mann. Og ellers være mye i bassenget og leke i vannkanten. Selvsagt så passer man på veskeinntaket til barna ved å gi dem masse å drikke, juice, melon osv. Smører godt med solfaktor og evt UV-drakt.

God tur, og kos dere! Virker som det er litt enten eller med Tyrkia, enten elsker man det, ellers hater man det. Man vet jo ikke før man har prøvd.

Jeg hadde og dratt, bare vært obs på drikke.. være inne i den værste tiden på dagen osv osv.. som de andre sier... men at det er varmt der i juli og august.. ohjess.. skikkelig!!!

Godtur! Er veldig missunnelig :) tenker vi må vente ett år til før vi drar til syden med vår apekatt.. :)

ja får enten eller svar her... og jeg er verdens mest bekymra person sååå jeg velger jo å fokusere bare på det negative.. angrer virkelig på den bestillte turen. men mann og barn gleder seg som baaaare det!! Vi får tro alt går fint.! er jo et flott helt nybygd hotell. har dere andre råd?

Annonse

Vi var der i slutten av juli for et par år siden (før vi fikk barn) . Jeg synes det var helt forferdelig varmt der, 40 i skyggen blir for mye for meg. Hadde aldri reist dit med små barn :/ men d vil nok gå bra, smør masse solkrem, drikk masse vann, også håper jg dere har et rom med aircondition :)

Gjest eelis+kian ♥

Vi var mellom 17.juni og 1.juli i år, hadde temperaturer på over 40 grader i skyggen, kveelende varmt. I fjor var vi i slutten av mai, og det var en helt annen opplevelse. Fortsatt varmt, men ikke så ille at vi holdte på å svime av i det øyeblikket vi gikk ut av hotellrommet, hehe.

Jeg hadde ikke dratt med barn i juli/august. Men siden dere allerede har booket billetter får dere satse på å henge mest i vannkanten på stranden. Det er som regel kjøligere der, enn ved bassengkanten. Bading gjør underverker. Og masse is.

Husk at det viktigste er å drikke masse. I den varmen vil de sannsynligvis ikke spise noe særlig, så la de få kun potetgull eller vannmelon, og et glass vann, hvis det er det de vil ha. Husk solkrem!

Det er varmere her hvor vi er med barn p[ 6 mnd,. Det er kjempe deilig og babyen koser seg masse, bare pass på at de drikker masse og hold de mest i skyggen og bad. ikke vær ute såå mange timer i sola etc.

Vi har vært her vi er i 1 mnd nå, tok lang ferie da det mannens hjemland og vi vil nyte permisjonen.

Kos deg masse, ikke bekymre deg. Ta med paracet og husk at du har aircondition. pluss at du er på sunwing som har masse skandinaviske guider og personell..

Og min har ikke mistet noe matlyst, han spise masse.

Er man og bader og i skyggen er det ikke så varmt og ikke ute på kvelden da solen har gått ned. da er det vind og bris.

KOS DERE MASSE, ikke ødelegg turen med bekymringer.

Vi er som sagt på et minst like varmt sted og babyen koser seg masse, man har aircondotion inne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...