Gå til innhold

Titter inn fra barnimagen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Kjenner jeg blir stresset med tanke på fødeplass i Oslo og omegn. Fødte forrige gang på Ullevål, og hadde da god nytte av lystgass, men nå er den tatt bort der. Ullevål er nærmest, men vurdere AHUS på grunn av at de tilbyr lystgass.

Så mitt spørsmål er vel om det er noen der ute som har hatt god effekt av lystgass, og så født på et sykehus uten lystgass? Trenger tips!

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var bekymret for det samme. Hadde god effekt av lystgass for fire år siden. Jeg sa det til jordmor da jeg kom på føden ( på Riksen) og fikk ren oksygen for å puste riktig. Hun skrudde på oksygenet og jeg pustet inn i masken ved hver rie. Det fungerte faktisk veldig bra! Så lenge du puster kontrolert er smertene på et vis kontrolerbare også. Anbefales! ;-) Jeg synes min første fødsel gikk greit m kun lystgass. Denne gangen hadde jeg en enda mer enkel og grei fødsel uten noe annet enn denne oksygenmasken. Lykke til!

Skrevet

Jeg tror det ezmeralda sier stemmer! Jeg likte IKKE lystgassen på første fødsel jeg da. Men til neste fødsel jobbet jeg mye med pusteteknikk. Og det hjalp mye på smertene altså! Så anbefaler deg å øve på det, tilfelle du ikke får lystgass.

Skrevet

De har lystgass på Bærum sykehus..., men jeg brukte den ikke.

Skrevet

Jeg hadde veldig god hjelp av lystgass og vil vurdere å søke til Ahus neste gang pga det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...