Gå til innhold

Da har vi låst trampolina med hengelås!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fatter ikke at enkelte naboer kan være så frekke. Har lenge vært plaget med at naboene tar med barna hit for å bruke våre leker, men idag fikk jeg sannelig nok!

De to største var ute å lekte på trampolina, men så gikk de av en liten tur for å plukke blomster. Da de skulle tilbake sto naboungen på ett par år og hoppet, og forelderen sammen med barnet. Våre turte ikke gå på, men vi sa at de bare skulle gå å hoppe, selv om dette barnet var på. Etter en stund hoppet FORELDEREN på sammen med dem- uten å spørre om det var greit :o Våre synes dette var trist, for de kunne jo ikke hoppe for de var redd 2-åringen skulle skade seg om de hoppet for mye :(

DA er det neimen meg å gå over streken! Hadde dem spurt om det var greit at de fikk låne den hadde det vært en ting, men når dem bare tar seg tilrette når noe alt bruker det!

Fatter ikke at folk får seg til å gjøre slike ting (eller er det bare jeg som er veldig hormonell?).

Så nå har vi kjøpt hengelås å låst trampolina. Er spent på om de tar hintet!

Er det å gå litt langt å låse den, eller ville dere også gjort det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville ha gjort det samme . Frekt å bare ta seg til rette og bruke noe som ikke er ditt uten å engang spørre . Du får håpe de tar hintet ja :)

Skrevet

Jeg hadde nok gått for samtale før hengelås. Dere må jo si ifra!

Ungene låser jo ikke trampolina hver gang de går av den for å plukke blomster el.l....

Skrevet

Det er så mye frekke folk, har noen sånne her i nabolaget vi og!

Gjest Filifjonka
Skrevet

Nå går jeg ut i fra at det er deres hage og deres trampoline.

Det er overhodet ikke frekt å låse trampolina. Du er i din fulle rett, selvsagt. Om noen kommenterer noe, kan du jo bare smile søtt og si noe sånt som at det er din trampoline, og du vil ikke ha ansvaret for at noen skal skade seg på den. Eller noe slikt.

Men jeg må si jeg lurer veldig på hvorfor dere ikke sier fra til disse naboene? Det hadde nå jeg gjort, aller først. Hadde jeg sett noe slikt som det du beskriver i hi, hadde jeg gått ut og tatt samtalen der og da. Og vist mine barn at jeg ville forsvare dem og deres rett til egne leker, på en (forhåpentligvis) sivilisert måte.

Skrevet

Jeg er desverre ikke tøff nok, så valgte å gjøre det på den feige måten denne gangen.. :(

Men får heller ta det opp med dem etterhvert, om problemene fortsetter med de andre lekene.

Er også veeeeeldig hormonell idag, så bare jeg ville begynt å grine om jeg skulle gitt beskjed ;)

HI

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg skjønner at det kan være skummelt altså. Spesielt med folk som er så frekke at de tydeligvis ikke skammer seg for å jage dine barn vekk fra sin egen trampoline.

Jeg tror likevel du bør manne deg opp og ta den samtalen. For selv om du har låst trampolina nå, hva skjer neste gang dine barn hopper på den og så går for å plukke blomster? For ungene låser vel ikke trampolina sånn i mellomtiden da?

Ta deg en prat med mannen din, og neste gang du ser disse naboene forsyne seg fritt av deres leker på deres eiendom, så går du ut, eventuelt sammen med ham, og tar det opp med dem.

Du kan godt øve på forhånd, spille rollespill med mannen din eller noe, sånn at du har noen gode replikker og svar klare. Hvis du har øvd noen ganger blir det mindre skummelt også ;) .

Og angående grining: Kanskje det er en fordel om du griner litt, sånn at de skammer seg skikkelig?

Skrevet

Får sette i så tårene spruter da, og grine for de stakkars bara våre som er så snille og ofrer lekene sine for nabobarna :P

Nei, de låser nok ikke trampolina hver gang, men de var rimelig irriterte selv, og glæda seg til å få hengelås på den.

Er vel bare å manne oss opp, og ta det opp som voksne folk! Takk for svar :)

HI

Skrevet

Jeg tar gjerne den samtalen for deg! Blir veldig irritert på dine vegne, hadde nok ikke greid å holde kjeft nei...

Skrevet
Jeg tar gjerne den samtalen for deg! Blir veldig irritert på dine vegne, hadde nok ikke greid å holde kjeft nei...

Du er hjertelig velkommen til det :D

Er bare redd hvordan de blir å ta det, siden vi ikke kjenner dem så godt- og de virker å være så freidige. Er jo redd de skal komme med alt mulig rart til sitt forsvar, så blir jeg stående med dårlig samvittighet og beklager i slutten fordi jeg ikke har så mye å komme med- Noe jeg desverre ofte gjør :o

HI

Gjest Filifjonka
Skrevet

Bestem deg for følgende, her og nå:

Du skal IKKE beklage. Overhodet ikke. Hvorfor skal DU beklage at DE tyvlåner deres leker?

Du skal IKKE ha dårlig samvittighet. DE skal ha dårlig samvittighet. De har gjort noe dumt og feil, ikke du.

Du skal IKKE begrunne eller forsvare deg. Ikke på noen måte. Hold fast på denne tanken: De går inn på deres eiendom og bruker deres leker uten å ha blitt invitert. Gjenta som en papegøye, hvis nødvendig: Dette er vår trampoline, og jeg vil ikke at dere bruker den uten lov. Dere får ikke lov å ta dere til rette og bruke mine barns leker.

Gi blaffen i hva de har å si til sitt forsvar. De vil sikkert si mye, men det blåser du i. De har gjort noe dumt. Du har rett, de tar feil. De skal beklage, ikke du. Du skylder dem ikke noe, ingen beklagelse, ingen dårlig samvittighet, ingen tilgivelse engang.

Skrevet

Du høres ut som en dame med bein i nesa Filifjonka! :)

Skal brette opp armene og storme ut neste gang det oppstår! (garantert imorgen)

trengte vel den lille piffen, ble litt glad av å lese det du kom med!

HI

Skrevet

Yes ! Mann deg opp og si i fra i morgen! ;)

Skrevet

Innvandrere? Da kan det jo være at de ikke har forstått at trampolinen er deres private.

Skrevet

Det er jo ikke sikkert de skjønner at dere har noe i mot det! For det første, kan jo bare barna si at nå er de tilbake og skal bruke trampolinen igjen, eventuelt kan du si det for dem. Det er jo ikke noe å bli sint eller ta noe oppgjør for, det kan godt være at naboen ikke tenker at det er noe problem om man er flere på trampolinen. Og det er absolutt ikke noen stor greie som skal til.

For å være ærlig, tror jeg dere har problemet her. Sånne mennesker som tar seg til rette finner man over alt, det er bare å si fra at det er fint om de spør på forhånd så gjør de nok det! Man må jo kunne snakke normalt med naboene sine også, hormonell eller ikke. Hadde dere sagt fra før og de fortsatte, ville jeg nok blitt irritert, men ikke før det!

Skrevet

Innvandrere? Da kan det jo være at de ikke har forstått at trampolinen er deres private.

De går i dems hage, hi er redd de skal ta seg til rette med de andre lekene også. Jeg tror ikke dette er snakk om inngjerdet lekeplass for seg selv. Da hadde nok jeg også trodd det samme som.deg. Er det snakk om en hage rett med huset eller inngjerdet med huset, så bør folk legge godt merke til at noen faktisk eier dette, spesielt når de samme ungene leker med den og ikke minst bor rett med den. Da bør en ta hintet mener nå jeg!

Skrevet

Når en trampoline står i en hage må en regne med den er privat og ikke kjøpt inn til alle naboene.

Gjest stårma
Skrevet

Vi hadde samme problem som deg og måtte også gå til det skrittet å låse trampolinen. Både det med at man ikke kan ha ansvaret for om naboens barn skader seg, irriterende om mine egne barn ønsker å hoppe alene også må de ta hensyn til andre (ja jeg synes faktisk de skal få lov til å bestemme om de skal leke alene på trampolinen, spesielt når det er stor sprik i alder til nabobarna). Og det faktum at når naboens barn er opplært til at de bare kan gå inn i naboens hage å leke med deres ting og at det er greit for foreldrene deres, så har jeg erfart at de gjerne bruker tingene som ikke er sine mye hardere enn normalt bruk, så låser også trampolinen for å prøve å unngå at den blir ødelagt.

Mitt tips er å bruke lås med kode. Enklere for barna dine å bruke den hvis de er såpass store at de klarer det, bruk en lett kode de husker feks bursdag

Skrevet

Jeg låser også trampolinen, det er for vi ønsker ikke at andre barn skal bruke den når vi ikke er tilstede.

Skrevet

Vi har den eneste trampolinen i nabolaget, og enkelte ettermiddager og helger samles det gjerne 6-10 barn her som ikke er våre. Har aldri sett på dette som et problem, og mine barn er blitt flinke til å dele og til å vise hensyn. Når vi selv er borte er det i følge en nabo uten barn ingen som bruker trampolina. Har snakket med foreldre i nabolaget og understreket at barna kan få hoppe her, men at jeg ikke tar på meg tilsyn av barna deres, så ofte står det foreldre her også. Synes bare det er hyggelig med masse folk.

Dersom det er krangling pleier jeg å si at ingen får være på trampolina. Av og til sier jeg at bare store eller bare små får hoppe, f.eks nå er trampolina bare for dem som er 2-3 år, eller nå er trampolina bare for dem som er 7-8 år.

Barna i huset går uansett nok tid på trampolina, og vi har både sandkasse, huskestativ med sklie, fotballmål og klatretrær i hagen. I tillegg liker ungene å sykle.

Så jeg synes nok det er litt sært å låse trampolinen, men det er nå min mening.

Skrevet
Vi har den eneste trampolinen i nabolaget, og enkelte ettermiddager og helger samles det gjerne 6-10 barn her som ikke er vÅre. Har aldri sett pÅ dette som et problem, og mine barn er blitt flinke til Å dele og til Å vise hensyn. NÅr vi selv er borte er det i følge en nabo uten barn ingen som bruker trampolina. Har snakket med foreldre i nabolaget og understreket at barna kan fÅ hoppe her, men at jeg ikke tar pÅ meg tilsyn av barna deres, sÅ ofte stÅr det foreldre her ogsÅ. Synes bare det er hyggelig med masse folk. Dersom det er krangling pleier jeg Å si at ingen fÅr være pÅ trampolina. Av og til sier jeg at bare store eller bare smÅ fÅr hoppe, f.eks nÅ er trampolina bare for dem som er 2-3 År, eller nÅ er trampolina bare for dem som er 7-8 År. Barna i huset gÅr uansett nok tid pÅ trampolina, og vi har bÅde sandkasse, huskestativ med sklie, fotballmÅl og klatretrær i hagen. I tillegg liker ungene Å sykle. SÅ jeg synes nok det er litt sært Å lÅse trampolinen, men det er nÅ min mening.

Jeg har ikke noe i mot at andre barn bruker trampolinen, men ikke nÅr vi ikke er der.

Skrevet

Nei, det er ikke innvandrere!

Idag kom dem ringende på døra og sa "hvorfor har dere låst trampolina? Synes det er bra egoistisk av dere å ikke tenke på andre enn dere selv!".

Guri så hyggelige naboer vi har!

Hadde aldri trodd dem skulle bli sint, men forklarte dem at det var vår hage, vår trampoline, og at det var uakseptabelt at dem brøt seg oppå mens våre barn lekte og koste seg der. Så lenge dem kom å spurte om vi synes det var greit, er det en ting, men å bare bølle bort dem som eier blir helt feil.

De hadde ikke noe å forsvare seg meg, så dem forlot pent og pyntelig :P

Ja, jeg kan nok høres ut som den mugga, men når dem tvinger en 2-åring inn på våre store barn mener jeg det blir feil- når dem ikke har noen interesse i å leke med dette barnet. Det har ikke med å like og ikke like, men aldersforskjellen er for stor i dette tilfellet.

Til deg som sier at vi har problemer fordi vi ike "godtar" at andre hopper- hvordan kan du sitte å dømme uten å kjenne oss? :) Er mange som hopper her, og så lenge folk spørr og vi vet at noen passer på er det ikke noe problem!

HI

Skrevet

Nå er jeg sikkert kjempe dum, men hvordan låser mann en trampoline?

Skrevet

I sikkerhetsnettet vel ;)

Skrevet

Vi kjøpe en kodelås og festa i glidelåsen på nettet og fjæra som trampoline-duken er festa med :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...