Gå til innhold

Min neste fødsel..

Anbefalte innlegg

Hei!Har en baby på 1år,og har tenkt litt på hvordan event.neste fødsel blir,så tenkte å høre om noen råd eller om noen andre har vært i samme situasjon.

Fødselen ble ganske lang,og jeg ble tøyd og undersøkt i alle retninger mange ganger,noe som i seg selv var veldig ubehagelig.Da det lille gullet var ute måtte jeg ned på operasjonsstuen i full narkose og sy en 3grads rift og fjerne morkaka som ikke ville ut.Tok 7timer før jeg fikk se den nyfødte igjen.Var utrolig vondt den første måneden og både gå og stte,og var først etter 4mnd jeg kunne gå uten å kjenne så mye.Kjenner det strammer og gjør vondt hvis jeg feks jogger også idag.Uansett det jeg lurer på da er selvfølgelig keisersnitt,men mange sier da blir du hvertfall i dårlig form.

Men jeg kjenner flere med keisersnitt som hadde minder plager enn det jeg hadde med vanlig fødsel,dog med komplikasjonene mine.Har jo ingen garanti for at det skal gå "smertefritt" med hverken det ene eller andre,men når morkaken har sittet fast en gang så er det jo større sjangs for at det skjer igjen,samme med rift.Vil jo ikke bli helt ødelagt nedi der heller,og leve med det resten av livet.

Uansett noen som har hatt de samme komplikasjonene og født normalt etterpå?Hvordan gikk det?Fikk dere ekstra oppfølging under fødselen?Noen som tok keisersnitt?

Må legge til at jeg har vært på 3 kontroller på sykehuset og det ser ut som om jeg har vært heldig,og at ikke noe er helt ødelagt:)

Håper på svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143953753-min-neste-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Har nok ikke født etterpå jeg heller, men hadde KS med nr 1, synes det var relativt problemfritt å komme seg etterpå. Med nr to var det en lang slitsom fødsel (nesten 3 døgn med rier og styr uten søvn) revnet også bra mye synes det tok år før jeg ikke kjente at det strammet seg alle veier, var fryktelig å gå på do lenge og sex var bare merkelig og noen ganger vondt første året.

9 år etter nr 2 har jeg nå fått nr 3, fantastisk fødsel, 2,5 timer med effektive rier, 4-5 pressrier og hun var ute. Ingen smertestillende og slett ikke uoverkommelig. En bitteliten rift som fikk et sting, har ikke kjent mer til det....

Nå skal det sies at jeg opplevde det samme som deg denne gangen....morkaken ville ikke ut....spinalbedøvelse og manuelluthenting var ikke akkurat kjekt....de fikk heller ikke ut hele, så jeg satt igjen med en bit av morkaken inni der... fikk cellegift for at kroppen skulle ta knekken på cellene som sto igjen, kunne ikke amme på 3 døgn, feber og infeksjon og masse antibiotika...likevel...min beste fødsel av de tre. Ble også rådet til å ikke få flere da morkakestyret kunne skje igjen. Hos meg hadde morkaken grodd godt inn i KS arret....

Uansett...poenget var at etter slitsom fødsel nr 2 gikk fødsel nr 3 som en drøm....hadde nr 1 vært sånn hadde jeg aldri gruet meg slik jeg nå gjorde etter fødsel nr 2. Premien er jo uansett verdt det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...