4blir5 Skrevet 11. juli 2012 #1 Skrevet 11. juli 2012 Noen som vet om hvilke kriterier som må ligge til grunn for å bli igangsatt før termin? Jeg venter nr. 3, har hyperemesis, men likevel venter jeg ett barn som er estimert 8% over gj.snitt, og har stort magemål. Er utrolig sliten nå og synes det er psykisk slitsom å være gravid og ikke ha overskudd til mine to små på 2 og 4 år. Fikk time til igangsetting 2 dager over termin med nr. 2 pga tøfft svangerskap, men endte opp med naturlig fødsel 3 dager før termin. Noen som har erfaringer her? (Kan også legge til at 1. mann ble født v. igangsetting 14 dager over termin, mens nr 2 var styrtfødsel)
Tina-30 Skrevet 11. juli 2012 #2 Skrevet 11. juli 2012 hm..jeg vet egentlig ikke.De skulle sette igang meg 2 uker før pga enorm vektoppgang(36 kg),veldig mye vann,diabetes og vanvittig sliten og lei.. jeg klagde nok veldig, men legen jeg snakket med var veldig forståelsesfull.Bena mine var 2 tjukke pølser og jeg var i det hele tatt enorm. ønsker deg masse lykke til!
Onehitwonder Skrevet 11. juli 2012 #3 Skrevet 11. juli 2012 Hm kanskje jeg burde klage litt mer selv! Vært ut og inn på sykehuset de siste 14 dagene. Typ 2 netter inne og så ut for en 2-3 netter og inn igjen. Gått opp 40 kg, enorme vannmengder, fått sv.diabetes, barnet skal være 20% større og jeg har lett preeklampsi....2,5 uke til termin. ønsker jo egen fødsel ikke igangsatt igjen som sist.. men fryktelig lei nå! Ingen som foreløpig har sagt noe om igangsetting så det virker nok som om dette er noe man må "kjempe" litt for selv om man føler det er behov for det?
4blir5 Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2012 Hm kanskje jeg burde klage litt mer selv! Vært ut og inn på sykehuset de siste 14 dagene. Typ 2 netter inne og så ut for en 2-3 netter og inn igjen. Gått opp 40 kg, enorme vannmengder, fått sv.diabetes, barnet skal være 20% større og jeg har lett preeklampsi....2,5 uke til termin. ønsker jo egen fødsel ikke igangsatt igjen som sist.. men fryktelig lei nå! Ingen som foreløpig har sagt noe om igangsetting så det virker nok som om dette er noe man må "kjempe" litt for selv om man føler det er behov for det? Hvis barnet er estimert til ca 4400gr, og med alle de andre plagene ville jeg nå tro at du vil kunne få time for igangsetting. Men det har vel litt med hvor moden en er også, og hvordan forige fødsel var..
Mamma til snart 4 Skrevet 12. juli 2012 #5 Skrevet 12. juli 2012 Ikke vet jeg, jeg skal få igangsettelse rime nå på neste kontroll, ca 3 uker før termin blir jeg satt igang. Pga antistoffer. 8% over gjennomsnitt og stort mage mål er ingen grunn, jeg har vært gedigen med alle mine, men føler selv det har gått greit, itilegg havnet jeg på krykker sist pga bekjenløsning, kunne ikke gå, stå, sitte eller ligge, legger på meg 36 kilo i hvert svangerskap. Egentligt kunne jeg valgt å ikke bli igangsetting for guri såååå mye vondere det va:(
4blir5 Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 12. juli 2012 Ikke vet jeg, jeg skal få igangsettelse rime nå på neste kontroll, ca 3 uker før termin blir jeg satt igang. Pga antistoffer. 8% over gjennomsnitt og stort mage mål er ingen grunn, jeg har vært gedigen med alle mine, men føler selv det har gått greit, itilegg havnet jeg på krykker sist pga bekjenløsning, kunne ikke gå, stå, sitte eller ligge, legger på meg 36 kilo i hvert svangerskap. Egentligt kunne jeg valgt å ikke bli igangsetting for guri såååå mye vondere det va:( Er jo helst pga hyperemesis jeg er sliten da. Har vært sykemeldt siden jeg fant ut at jeg var gravid i uke 5..
Mamma til snart 4 Skrevet 12. juli 2012 #7 Skrevet 12. juli 2012 Det vet jeg ikke va er?? Noen ganger så kunne det vært greit å bestemme litt selv, men ta det opp med Jm elle på føden
4blir5 Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 13. juli 2012 Det vet jeg ikke va er?? Noen ganger så kunne det vært greit å bestemme litt selv, men ta det opp med Jm elle på føden hyperemesis er ekstrem svangerskapskvalme. Jeg har hatt dette i alle 3 svangerskap, forige gang kastet jeg opp frem til 2 timer før fødsel.
Mamma til snart 4 Skrevet 13. juli 2012 #9 Skrevet 13. juli 2012 Off, stakkar deg det må være grusomt! Hadde en venninne som lå 8 mnd på sykehus med intravenøs pga dehydrering, mener da at, ja spør om å bli satt igang!! Jeg skal være gla det kun er bekjenløsning her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå