Gå til innhold

Dere som spiste mye usunt i tidligere svangerskap; fikk dere stor baby?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De sier jo at babyen blir det du spiser, og at det du spiser går rett i babyen gjennom næringsstoffene.

Så da betyr vel dette at ei som spiser usunt hele graviditeten, hun er dømt til å få en tjukk og stor baby, eller???

Hvor mange av dere som spiste usunt og spiste det dere hadde lyst på, fikk små lette babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

altså.. det jeg mener er: hva har mest å si i forhold til hvor stor babyen kommer til å bli?

Gener eller kosthold?

Skrevet

Hmmm, si det? Jeg spiste både mye sunt og "mye" usunt med min datter. Hun ble ganske stor i forhold til hvor liten jeg er. (4120 gram).

Skrevet

Jeg spiste akkurat d jeg ville og fikk barn på 3.6 kg begge gangene. Både sunn og usunn mat. Men jeg trente i begge svangerskapa helt til jeg fødte. Tror ik jeg får noen diger baby denne gang heller.

Skrevet

Jeg spiste ikke noe spesielt sunt forrige svangerskap, fikk en gutt på 2,9 kilo. Spiste det jeg hadde lyst på, drakk brus og spiste mye sjokolade.

Har ikke vært veldig sunn denne gangen heller. Eller, jeg spiser normal sunn kost, men trykker i tillegg til dette i meg en del usunt. Jenta er estimert til å bli ca 3,2 kilo. Får se om det stemmer.

Tror det har mest med gener å gjøre, men kosthold KAN nok ha noe å si. Selv om jeg ikke fikk store barn av den grunn..

Skrevet

Helt klart, min nr 2 hadde jeg et elendig kosthold, og la på meg 30 kilo ( er slank, veier til vanlig 57 kilo) fikk en stor gutt på 4800 gram. Guttene før og etter var jeg bevisst på hva jeg spiste og la på meg henholdsvis 12 og 19 kilo og barna veide 3600 gr og 3790. Nå er jeg gravid for fjerde gang, har trent masse og vært nøye med godis og usunn mat. lagt på meg 15 kilo. Jenta var estimert til 3400 gram i uke 38 ( 39+4 i dag), altså normalvektig.

Så helt klart at dette med sukkerunger har noe å si.

Skrevet

Tror gener har mye å si, så sant du ikke lever på sjokolade(eller får svangerskapsdiabetes).

Jeg fikk et barn på 3200 kg. Spiste det jeg ville, dvs ikke fryktelig sunt, koste meg stort sett hver dag. Gikk opp ca 14 kg.

Tenker det blir omtrent det samme denne gangen, muligens noe større baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...