Gå til innhold

Rhesus negativ - hvem er det?

Anbefalte innlegg

Jeg er rhesus negativ, men barnefar vet ikke hva han er. Håper han også er negativ selvfølgelig, men sjansen er jo der for at han er positiv. Og da er sjansen igjen 50% for at barnet i magen blir positiv.

Noen med erfaringer?

Danner man alltid antistoffer om mor er negativ og barnet positiv?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143953669-rhesus-negativ-hvem-er-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg er rhesus negativ, mannen er positiv.

Jenta vår er og positiv, og jeg fikk en sprøyte rett etter fødsel. Samme gjorde jeg etter en Exu i fjor.

Imunisering skjer bare i noen tilfeller der blod fra et barn med positiv blander seg med mors negative blod feks ved fødsel eller blødning under svangerskapet der det kommer fra morkake ol., og er farligst ved neste evt graviditet der mors blod angriper da nye barns blod i morkaken og barnet blir blodfattig. Derfor får en en sprøyte som nøytaliserer etter fødsel (innen 72 timer) ble visst litt rotete her, men.

Kan lese mer om det i linken nedenfor. :-)

http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/rhesus-testing-i-svangerskapet-2668.html?page=4

Jeg er også negativ. Med to positive forelder :P Så mamma fikk noe å gruble på. Hehe..

Mannen aner ikke hva han er. Men jeg har en teori om at både han og ungen er positive.

Grunnen er at jeg er en person som ALDRI blir spist av mygg og knott, og mannen blir ALLTID spist på.

Men, nå i år så er de fader meg etter meg også :( Så later som jeg har litt peiling og gjetter at jeg har en liten en i magen med pappaens blod som tiltrekker seg dissa helsikkes insektene :P

Jeg er også negativ. Med to positive forelder :P Så mamma fikk noe å gruble på. Hehe.. Mannen aner ikke hva han er. Men jeg har en teori om at både han og ungen er positive. Grunnen er at jeg er en person som ALDRI blir spist av mygg og knott, og mannen blir ALLTID spist på. Men, nå i år så er de fader meg etter meg også :( Så later som jeg har litt peiling og gjetter at jeg har en liten en i magen med pappaens blod som tiltrekker seg dissa helsikkes insektene :P

He he, jeg har også to positive foreldre. De synes det var litt rart dette her. ;) Jeg blir heller ikke spist på av mygg... men har måtte smøre meg med myggolje i det siste...

Annonse

Jeg er også negativ. Med to positive forelder :P Så mamma fikk noe å gruble på. Hehe.. Mannen aner ikke hva han er. Men jeg har en teori om at både han og ungen er positive. Grunnen er at jeg er en person som ALDRI blir spist av mygg og knott, og mannen blir ALLTID spist på. Men, nå i år så er de fader meg etter meg også :( Så later som jeg har litt peiling og gjetter at jeg har en liten en i magen med pappaens blod som tiltrekker seg dissa helsikkes insektene :P
He he, jeg har også to positive foreldre. De synes det var litt rart dette her. ;) Jeg blir heller ikke spist på av mygg... men har måtte smøre meg med myggolje i det siste...

Det må jo være noe i dette da. Kanskje myggen er mer glad i positivt blod!

Ble veldig overraska da jeg fant ut at jeg var negativ. Har trodd hele livet at jeg var positiv som mine foreldre. Jeg har 3 søsken og de er positive. Så det er tydelig at jeg er spesiell :P

Litt snodig at både mamma og pappa bærer på det negative genet. Fasinerede greier dette.

Men jeg viste ikke noe tegn til antistoffer på første blodprøve, så er spent på de neste. Men er forberedt på en sprøyte i rumpa etter fødsel. Men sammenligna med en fødsel er vel dette reine kosen :D

Jeg er også rhesus negativ og myggen elsker meg!!! :(

Mannen er og rhesus negativ, men likevel så har jeg gjennom alle mine svangerskap måtte følges opp med blodprøver og få sprøyte etter fødselen.

Idag er jo dette ikke noe problem, stort sett pga oppfølgingen vi får.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...