Rds Skrevet 11. juli 2012 #1 Skrevet 11. juli 2012 Flere som har nedpress? Hvordan føles det syns du? Prøver å forklare for mannen at jeg må stoppe opp innimellom når jeg går pga den følelsen, men greier ikke å forklare den;)
Celcius73 Skrevet 11. juli 2012 #2 Skrevet 11. juli 2012 Har enda ikke hatt så mye nedpress denne gangen, men sånn jeg husker det så kjennes det ut som om babyen prøver å presse seg ut...en slags trykkefølelse?
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 11. juli 2012 #3 Skrevet 11. juli 2012 Synes av og til det er en sånn stikkende skru-følelse... Som om noen stikker med en lang nål... huh!
CamillaJ Skrevet 11. juli 2012 #4 Skrevet 11. juli 2012 Synes flere skulle prøve å beskrive dette. Jeg aner ikke hva nedpress er jeg!!!!
Lilla-Turkis Skrevet 11. juli 2012 #5 Skrevet 11. juli 2012 Kjennes ut som en bowlingkule som vris nedover og dunker/gnisser/skraper ned i bekkenbenet, noe som utløser ett skikkerlig stikk ett sted rundt lysken og noen ganger kunne jeg kjenne det helt ned i leggen. mmmm...deilig...
Gjest Flora med nr 3 <3 Skrevet 11. juli 2012 #6 Skrevet 11. juli 2012 Enkelt og greit: Hodet (helst hodet da) presser takvis hardt ned mot vagina.... Kjennes ut som babyen holder på å falle ut..
carma78 Skrevet 11. juli 2012 #7 Skrevet 11. juli 2012 Kjennes ut som om babyen skal falle ut, tyngdefølelse og stikking innimellom.
YumYum2 Skrevet 11. juli 2012 #8 Skrevet 11. juli 2012 Kjennes ut som en bowlingkule som vris nedover og dunker/gnisser/skraper ned i bekkenbenet, noe som utløser ett skikkerlig stikk ett sted rundt lysken og noen ganger kunne jeg kjenne det helt ned i leggen. mmmm...deilig... Fra når er det vanlig å få dette? Er 28+2 og har hatt nøyaktig den følelsen du beskriver i det siste. mmmm deilig ja
Globox Skrevet 12. juli 2012 #9 Skrevet 12. juli 2012 Jeg har også den følelsen av nedpress som beskrives av de andre her, men har ofte en følelse av at magen presses framover/utover, avledet merkelig følelse og jeg føler jeg må tå å bære på magen med begge hendene støttet under magen liksom, vanskelig å beskrive og ser vel ikke helt smart ut heller
<3 drømmer <3 + <3 spire <3 Skrevet 12. juli 2012 #10 Skrevet 12. juli 2012 Globox, sann har jeg det å. Så det er nedpress??
Globox Skrevet 12. juli 2012 #11 Skrevet 12. juli 2012 Jeg er faktisk litt usikker selv på om følelsen av at magen ramler ut fremover også kalles for nedpress, men det føles i hvertfall veldig sånn. Nevnte det for jordmor sist kontroll og det virket i hvertfall som om det er et kjent fenomen :-)
Lilla-Turkis Skrevet 12. juli 2012 #12 Skrevet 12. juli 2012 Kjennes ut som en bowlingkule som vris nedover og dunker/gnisser/skraper ned i bekkenbenet, noe som utløser ett skikkerlig stikk ett sted rundt lysken og noen ganger kunne jeg kjenne det helt ned i leggen. mmmm...deilig... Fra når er det vanlig å få dette? Er 28+2 og har hatt nøyaktig den følelsen du beskriver i det siste. mmmm deilig ja Det avhenger vel litt av plassen som babyen har, om den ligger høyt eller lavt i magen, om hodet er ned eller ikke, om det er festet eller ikke osv... Jeg tror jeg begynte å kjenne det 30 og noen uker på vei. Da hadde han snudd seg med hodet ned. (Han festet hodet ganske tidlig også). Jeg kjente det ekstra godt mot ene bekkensiden, noe som visste seg etter fødtsel å stemme i forhold til at han hadde ligget litt kjevt med hodet. Det med at en føler at magen detter fremover er en annen følelse enn nedpress for min del ihvertfall. Det har nok med størrelsen på magen etterhvert. Jeg hadde kun en skikkerlig kulemage (guttemage som det kalles) og fikk den følelsen på slutten at ungen omtrent skulle ramle ut av navelen:)
YumYum2 Skrevet 12. juli 2012 #13 Skrevet 12. juli 2012 Kjennes ut som en bowlingkule som vris nedover og dunker/gnisser/skraper ned i bekkenbenet, noe som utløser ett skikkerlig stikk ett sted rundt lysken og noen ganger kunne jeg kjenne det helt ned i leggen. mmmm...deilig... Fra når er det vanlig å få dette? Er 28+2 og har hatt nøyaktig den følelsen du beskriver i det siste. mmmm deilig ja Det avhenger vel litt av plassen som babyen har, om den ligger høyt eller lavt i magen, om hodet er ned eller ikke, om det er festet eller ikke osv... Jeg tror jeg begynte å kjenne det 30 og noen uker på vei. Da hadde han snudd seg med hodet ned. (Han festet hodet ganske tidlig også). Jeg kjente det ekstra godt mot ene bekkensiden, noe som visste seg etter fødtsel å stemme i forhold til at han hadde ligget litt kjevt med hodet. Det med at en føler at magen detter fremover er en annen følelse enn nedpress for min del ihvertfall. Det har nok med størrelsen på magen etterhvert. Jeg hadde kun en skikkerlig kulemage (guttemage som det kalles) og fikk den følelsen på slutten at ungen omtrent skulle ramle ut av navelen:) Ho har lagt seg med hode ned å mulig ho vrir hode som en bowlingkule ikke akkurat behagelig iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå