Gå til innhold

Jeg trenger noen tips...

Anbefalte innlegg

Jenta mi drikker ikke av flaske. Ho drikker bare av puppen. Gir jeg henne flaske så spytte ho bare ut igjen. Jeg prøver hver dag men ho bare spytter eller tygger på smokken men suger ikke. Har dere noen tips hva jeg kan gjøre? Ho skal jo snart begynne i barnehagen og jeg er bekymret at ho da ikke drikk og jeg vil jo snart slutte å amme....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143953641-jeg-trenger-noen-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har prøvd det også og det hjalp ikke. Ho bare ser helt rart på meg når jeg skal prøve å gi ho flaske eller tutkopp. Jeg har også pumpa ut morsmelk og hatt oppi flaske. Det var akkurat samme. Ho sug ikke. Jeg skjønner ikke hvorfor... Min feil har vært tror jeg at jeg ikke har vent ho til flaske fra fødselen av... nå tar ho ikke flaske i det heletatt... :/ Har prøvd å venne henne til flaske i flere mnd nå men nei ikke sjangs.....

Annonse

Vi måtte helle saft i en tutekopp for at han skulle gidde å anstrenge seg for å få det til. Slet i flere dager med å lære det..

Hvis du har tutekopp med sølesperre kan det være vanskeligre for barnet å skjønne hvordan det suger. De "gammeldagse" tutekoppene uten sølesperre renner drikken mye lettere ut. (kan ta ut sølesperra) Men må da passe på at det ikke kommer for mye

Hvor gammel er hun? Tror jeg bare ville prøvd m kopp jeg. Små slurker til måltid og ellers gitt veldig utvannet grøt - da får hun jo i seg endel veske! Evt litt utvannet juice. Spørs jo litt hvor gammel hun er, men siden hun snart skal i Bhg er vell endel md?

Vår eldste tok heller ikke flaske. Men yngste tar alt! Er nok barnets personlighet/personlige smak som avgjør om flaske er greit, eller om pupp er det eneste som er bra nok ;)

Jenta mi er idag akkurat 9 mnd. Hun skal begynne i barnehagen i September. Er litt tid enda da men tiden går så utrolig fort og jeg håper at ho drikker av flaske til hun skal begynne i barnehagen ihvertfall.

Ja snuppa er absolutt ei puppejente hehe. Veldig glad i puppen og det var veldig vanskekig å begynne med fast føde. Ho ville ikke ha noe av det jeg prøvde å gi henne. Nå har det blitt litt bedre. Men er ganske kresen med mat. Ikke alt hun vil spise. Merker fort når hun ikke liker maten for da spytter hun ut.

Bestemora hennes (mora til hennes pappa) passer henne av og til. Da spiser hun alt hun får. Der tørr hun ikke å spytte med maten eller nekte... det synes jeg er litt rart. Men bestemora er ganske så streng og skal oppdra barnebarna sine istedenfor å skjemme dei vekk.... Når bestemora gir henne drikke, drikker hun heller ikke av flaske så hun må trykke på smokken til flaska for å få gi henne veske da...

Annonse

Jeg har prøvd tutekopp men ho bare tygg på tuten. Så snart ho får i seg veske fra koppen spytter ho ut... jeg prøver både flaske og tutekopp hver dag men ho vil ikke ha det... ser helt rar på meg da. Håper det ordner seg snart og at ho tar tutekopp eller flaske uten problem.

Igår sugde ho faktisk litt da jeg ga ho flaske. Kanskje det er en liten begynnelse... :) håpe håpe :)

Jeg mente ikke tutekopp, men en helt vanlig kopp! Altså uten tut :-)

Prøvde det som sagt på min lille mest for moro skyld, og jammen funket det ikke (hun tar heller ikke flaske)! Blir sikkert litt mer søl og gris, men med litt øvelse går det nok fint!

Ok takk for tipset da skal jeg prøve det. Det var 1down som kom med tipset å prøve tutekopp siden pia mi er så stor :) Derfor skrev jeg at jeg prøver det ofte med tutekopp :)

Skal prøve en helt vanlig kopp. Blir spennende å se hva som skjer da hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...