Gå til innhold

Lengde/vekt 15-18 mnd?

Anbefalte innlegg

Gjest <3Barn&Engler<3

Guttungen her var på kontroll i går, egentlig 15 mnd kontroll, men han nermer seg 17 mnd nå. Han er nå 86,5 cm lang og veier litt over 13 kg (alltid vært en plugg) Helsesøstra påpekte at han var veldig lang for alderen, selv har jeg ikke tenkt over det før hun sa det i går.. Hvor lange er deres små?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143953613-lengdevekt-15-18-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Juliea - kukløsklan

Hei hei søta =)

Min på 16 mnd er 82 cm, ganske langt det også visstnok for å være jente på den alderen (pappaen er 198 cm, så litt å slekte på)

Hun veier vel 9.5 ca. Så hun er lang og slank, nå har hun knapt spist på 4 dager så dro hjem fra ferien i dag for å komme i vante rutiner, hun har ikke mye å gå på så hun Må få i seg minst 4 gode måltider dagen.

Men hun ser ikke for tynn ut, hun ser frisk ut :)

Hvilken str bruker din i klær? Jeg har litt vanskelig med det, for hun bruker 86, men de er ofte for løse, men 80 er for kort :P hehe

Her er hun bare 14,5 mnd, men var på 15 mnd kontroll i går, og da var hun 76 cm og 9,2 kg.

Har alltid hatt dårlig vektoppgang, men siden forrige kontroll for 6 uker siden hadde hun gått opp 800 gram, så kurven gikk plutselig rett opp :)

Annonse

Min jente er straks 15 mnd, men har ikke vært på kontroll ennå. Men på badevekten hjemme er hun 12,3 kg, og det stemmer nok ganske bra. Prøvd meg med tommestokken også, men får litt forskjellig resultat hver gang, men 81-83 cm tenker jeg. Høy og kraftig :-)

Kjøper nå nye klær i 98...92 passer ikke mer enn akkurat.

Gjest <3Barn&Engler<3

Guttungen her bruker fortsat noe str 86, men for det meste går det i str 92. Han har joen del å slekte på den guttungen, bestefaren til samboeren var jo hele 210 cm, og både på min side og hans side, er det flere "langbein", far i huset er selv 181 cm.

Guttungen veide 12,9 på et års kontrollen, så vektmessig har det flatet ut litt, men så har han høyt energi nivå også da ;)

Annonse

Jenten min var på 1 årskontroll når hun var 14 mnd, og da var hun 8,8 kg og 76 cm..

Kun gått opp 800 gr på nesten 5 mnd, så jeg regner med at hun kanskje har bikket 9 kg på 15 mnd kontrollen om en mnd :)

Mini var 12,5 kg og 86 - 87 cm på 15 mnd kontrollen. Han ville ikke ligge i ro, så vi fikk ikke et helt godt mål. Jeg ser at han har vokst siden da og tipper at han snart bikker 90 cm. Ser at hodet stikker lenger og lenger opp i forhold til spisebordet i stuen. :-) Han er 17 mnd nå. Og vektmessig ligger han rundt 13 kg. En stor gutt, som kommer til å bli lang slik det ser ut nå. Klesmessig, så er vi på str. 92 og 98 stort sett. En del bukser passer enda i 86, men alt av topper og bodier blir altfor kort på ermene i 86 og allerede noe i 92. Jeg håper bare denne voksingen hans roer seg ned snart. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...