Gå til innhold

Flere med "hyperaktive" babyer? Trenger tips til hvordan jeg kan roen han ned?

Anbefalte innlegg

Gutten er 10 mnd og jeg opplever han som hyperaktiv. Han er meget blid og fornøyd, men kan fort bli utålmodig. Han raser rundt på gulvet, klatrer på ting, putter ting i munnen og kan ikke sitte i ro. Rett etter han har våknet etter en dupp eller rett før han skal sove om kvelden kan han sitte i ro en liten stund. Han vil ikke bli lagt ned i armkroken, bli busset eller sove på oss. Kan også slenge med at han hyler når han skifter bleie. Er det flere som har erfaring? Er dette et tegn på hyperaktivitet? Trenger tips til å roe han litt ned.

Fortsetter under...

Gjest Kira med en av hver

Jeg synes det hørtes veldig normalt ut for den alderen jeg :)

Min datter var også slik, hun var høyt og lavt hele tiden. Og hun skulle ihvertfall ikke sitte på fanget. Eneste gangene hun var rolig var i bilen eller når hun sov.

Men hun er i dag en helt rolig og normal 3-åring uten noen som helst tendenser til å være hyperaktiv, så ville nok ikke vært bekymret enda hvis jeg var deg.

Jeg må også "desverre" si at det høres veldig ut som en ganske normal 10mnd gammelt barn:)

Så lenge han får søvn på natten og en dupp eller to iløpet av dagen + spiser bra så er han nok helt normal:)

Annonse

Høres veldig kjent ut dette, og ikke noe unormalt på den alderen der :) Syntes at perioden fra 8-18 mnd var veldig intens med vesla, da er de i en veldig utforskende og aktiv fase, høyt og lavt hele dagen lang. Men det blir bedre (hold ut!), nå er hun 21 mnd og myyye roligere av seg- kan sitte lenge på fanget og bare kose seg og leker så rolig og fint med tegnesaker, bøker osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...