Gjest MMJ Skrevet 11. juli 2012 #1 Skrevet 11. juli 2012 Jeg våker HVER natt klokken 03.00 av syre som renner opp i munnen min! Selv når jeg sitter rett opp ned så svir det noe helt villt! Har forsøkt ALT.... Ringte legen i dag, og hun sier jeg kan ts Somac, men leser over alt på nettet det ikke er bra for gravide. Også i Felleskatalogen som burde være seriøs nok står det at man ikke skal ta det ved graviditet om ikke det er stengt nødvenig. Hva er strengt nødvendig da lurer jeg på. Jeg dør jo ikke av litt halsbrann, og jeg sover jo litt på dagen. .... men så hadde det vært deilig å sove på natta da.... Huff, bare 1 uke igjen til termin
Sunnybeach4gull :) Skrevet 11. juli 2012 #2 Skrevet 11. juli 2012 Man dør ikke av halsbrann nei, men i mitt tilfelle f.eks blir jeg ekstremt dårlig form og direkte uvel Ville ringt legekontoret nok engang og få det bekreftet. Har du prøvd titralac og novulazid? De demper også magesyren
fisken2015 Skrevet 11. juli 2012 #3 Skrevet 11. juli 2012 Titralac er ikke anbefalt. Men Novaluzid og Gaviscon er trygt for gravide.
Vanililla Skrevet 11. juli 2012 #4 Skrevet 11. juli 2012 Bruk Gaviscon fra apoteket. Den eneste som kan brukes av gravide fikk jeg beskjed om. Spiste dem hver natt mot slutten av forrige svangerskap. Var virkelig redningen. Husk også å drikk et glass melk før du legger deg. Det hjelper til å nøytralisere i magen. Gjør som meg og lag sjokomelk om du ikke liker å drikke ren melk. :-) Halsbrann er grufullt..!
Gjest MMJ Skrevet 11. juli 2012 #5 Skrevet 11. juli 2012 Har prøvd link, gaviscon, melk, is, loveharts... ja... Ingenting virker. I natt tok jeg 3 gaviscon, det gav nulle effekt. Takk for alle svar
Vanililla Skrevet 11. juli 2012 #6 Skrevet 11. juli 2012 Kjedelig, du får sove sittende i en lenestol siste uken.. *ler* Stakkar.. Du får google eller spør på apoteket. Og pass på hva du spiser.. Lykke til :-)
Major HotLips Houlihan Skrevet 11. juli 2012 #7 Skrevet 11. juli 2012 Har prøvd link, gaviscon, melk, is, loveharts... ja... Ingenting virker. I natt tok jeg 3 gaviscon, det gav nulle effekt. Takk for alle svar Har du prøvd flytende gaviscon? Noen mener den funker bedre. Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg nok tydd til somacen når det er så ille
Gjest MMJ Skrevet 11. juli 2012 #8 Skrevet 11. juli 2012 Jupp, flytende gaviscon er bedre enn tabelettene, men tar ikke bort denne hersens halsbrannen likevel Nå har jeg kjøpt mandler og farris.... så det er liksom planene for i natt da.... : )
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2012 #9 Skrevet 11. juli 2012 Prøv Frutin fra helsekosten! Kan brukes av gravide også. http://www.urtesente...?productID=1134
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå