Rds Skrevet 10. juli 2012 #1 Skrevet 10. juli 2012 Hvor mye aktivitet er dere i og hvordan er formen ? Etter mye gåing kjennes det ut som om hodet er på vei ut hehe ikke noen god følelse:p
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 10. juli 2012 #2 Skrevet 10. juli 2012 Jeg er ikke akkurat høygravid, ennå... Mangler par dager... :-P Meeen... Er ute å går tur så og si hver dag, har hund så han mååå jo ha sine daglige lufteturer... Kan gjerne være 1-3 gåturer om dagen, spesielt nå når mannen er bortreist... Godt å røre på seg. Ellers så er formen fin den, ikke noe å klage på gitt :-) Men nå slipper jeg å slite meg ut på arbeid om dagene da, ikke jobbet siden påske og kan legge opp dagene slik jeg selv vil.
<3håp<3 Skrevet 10. juli 2012 #3 Skrevet 10. juli 2012 først og fremst - når kaller man seg høygravid? selv er jeg uke 33 - går litt turer - men kjennes ut som jeg må tisse med en gang - så det som vanligvis er en kort tur føles nå som en lang tur har ikke noe "fast" trening - men er en rastløs person som er mye rundt der det skjer ting i disse sommermnd.
friogfrank Skrevet 10. juli 2012 #4 Skrevet 10. juli 2012 Høygravid er når man har 40 dager igjen, sies det... Jeg har gått til jobb hver eneste dag, ca. en halvtime, men tatt bussen hjem. Nå når jeg er i permisjon, blir jeg av og til med ut å lufte hunden. Da går vi en times tid. Jeg går ikke med hunden alene, i og med at han er så sterk, og jeg lett får vondt av plutselige bevegelser.
LØVEN1 Skrevet 11. juli 2012 #5 Skrevet 11. juli 2012 Uke 36 nå, går ikke så langt, men kan ta en tur til byen dersom jeg har buss/bil lett tilgjengelig. Ingenting er helt komfortabelt nå, men alt går med litt tålmodighet. Hodet presser nedover og balansen er foroverlent;)
Aliniane Skrevet 11. juli 2012 #6 Skrevet 11. juli 2012 Jeg var veldig aktiv helt til det var 3 uker igjen til termin. Da sa kroppen litt stopp for meg og det har blitt mye hvile. Kommer meg en liten tur ut nå og da på butikken og sånn, men ellers blir det mye sofa og tv om dagen. Ble plutselig veldig sliten helt på slutten her.
3 små skatter Skrevet 11. juli 2012 #7 Skrevet 11. juli 2012 Er høygravid og er ikke aktiv i det hele tatt, blir en tur med hunden og vanlige aktiviteter hjemmet. Er så ubehagelig å gå mye på grunn av nedpress. Ellers så koser jeg meg mest på sofaen og er kjempe glad for at det ikke er så varmt ute. Kjip sommer, men perfekt graviditetsvær spør du meg
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 11. juli 2012 #8 Skrevet 11. juli 2012 (endret) Skulle ønske jeg kunne være aktiv, men bare ti minutter gåing resulterer i smertehelvette og krykker pga bekken. Tenk om kroppen kunne være med meg så hadde ikke permisjonen blitt så laaaang.... Har vært en uke ute i perm og den uka har vært heftig lang, hvordan skal jeg holde ut i to/fire uker til? Skulle ønske jeg bare hadde nedpress... Endret 11. juli 2012 av Myrsnipa_snartmammatil2
.Lillemy. Skrevet 11. juli 2012 #9 Skrevet 11. juli 2012 Jeg har vært meget aktiv hele svangerskapet, men etter jeg gikk ut i permisjon har jeg ikke orket så mye. Blir litt husarbeid, og matlaging, men ellers ikke så mye, blir fort sliten og bekkenløsningen har blitt verre siste uken, så klarer ikke og gå/stå så mye. Sover ikke så mye og natten heller, finner ingen gode sovestillinger pga bekkenet, og er oppe 3 ganger for å gå på do. Men men - ikke lenge igjen nå heldigvis :-)
Lyckelin Skrevet 11. juli 2012 #10 Skrevet 11. juli 2012 Her blir det heller ikke så mye aktivitet. Har termin om 12 dager og her blir det mye nedpress og kynnerer hvis jeg er aktiv i 15 minutter. Så tar noen ti minuttere før jeg vagger tilbake til sofaen for hvile *gang på gang*
hurra1234 Skrevet 11. juli 2012 #11 Skrevet 11. juli 2012 Jeg går minst mulig. De første 5 minuttene går det kjempefint og jeg har raskt tempo og er myk i kroppen. Så stivner alt. Vondt i ryggen, kynnere og tissatrengt. Nei. Jeg skal være aktiv igjen, men akkurat nå. Har lært meg en ting siden sist graviditet. Respekt for kroppen! Skynde seg langsomt
Miitii Skrevet 11. juli 2012 #12 Skrevet 11. juli 2012 Synes selv jeg er ganske aktiv Har jobbet 100% frem til jeg gikk ut i permisjon denne uka (er i uke 37), og går nå hjemme med datteren min på 16mnd. Vi er ute så lenge det er vær til det, på lekeplass og tur etc, og jeg er med på rutsjebane å husker og det som er Vi bor også i 3 etasje uten heis, så det er en del trappegåing og bæring av henne også. Det skal dog sies at hun elsker å prøve å gå trappene selv da, men må jo holdes hele veien. Jeg føler meg faktiskt bare i bedre og bedre form nå når jeg ikke jobber mer, men er mer fysisk aktiv Skal sies at jeg har kontorjobb, så det var mye stille-sitting foran pc.
Appelsindyret Skrevet 11. juli 2012 #13 Skrevet 11. juli 2012 Er i uke 37 og jeg løper etter min lille gutt på nesten 2 hele dagen lang Han gjør ikke annet enn å løpe! Barnehagen har fri hele Juli og jeg har termin 4 august... Man må jo finne på noe hver dag så da er vi ute i byen, på lekeplassen, på stranda, ute i gården med sparkesykkel osv. det er slitsomt som bare det, men vi koser oss vi
hoegbakk76 Skrevet 4. august 2012 #14 Skrevet 4. august 2012 Jeg var så heldig at jeg var frisk og "rask" stort sett hele svangerskapet og trente nesten som normalt 3-4 ganger i uken helt frem til fødsel. Dagen fødselen startet hadde jeg akkurat vært å trent i en og en halv time, først lette intervaller i trapper i hoppbakke så styrke på overkropp på treningsstudio. Så, jeg kunne heldigvis være nokså aktiv også som høygravid og det er jeg veldig takknemlig for :-)
Netti*** Skrevet 4. august 2012 #15 Skrevet 4. august 2012 Jeg føler jeg er aktiv. Eller det vil si, gjør det jeg ville gjort uten mage. I går var jeg i fornøyelsespark med 4 unger hele dagen, pluss lang reisevei. I dag har jeg vært på fjelltur etter timer på stranden med barna. Ulent terreng, opp og nedoverbakker, klatring opp på berg. Sliten i kroppen men godt. Hadde termin i dag. (ser det er i går nå). Men skal ta det med ro i morgen å håpe babyen tør komme ut da. :-)
*Smiley* Skrevet 5. august 2012 #16 Skrevet 5. august 2012 Er sliten ,orker ikke gå så langt.Så jeg tar livet med ro!
krille Skrevet 5. august 2012 #17 Skrevet 5. august 2012 Jeg har masse bekkenløsning og klarer knapt gå ut til bilen, så her ligger jeg til lading
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 5. august 2012 #18 Skrevet 5. august 2012 Meget lite aktiv, pga bekkenløsning Jeg gjør det jeg kan, men blir mest stillesitting. Gå er vondt, ligge/snu seg er vondt, uff. Gleder meg såååå til baby og til å bli ferdig med dette nå
ÅNA Skrevet 5. august 2012 #19 Skrevet 5. august 2012 Skulle ønske jeg kunne være aktiv, men bare ti minutter gåing resulterer i smertehelvette og krykker pga bekken. Tenk om kroppen kunne være med meg så hadde ikke permisjonen blitt så laaaang.... Har vært en uke ute i perm og den uka har vært heftig lang, hvordan skal jeg holde ut i to/fire uker til? Skulle ønske jeg bare hadde nedpress... Har du og andre med bekkenplager prødt bekkenbelte til støtte? Reduserer som regel smertene ein god del. Også silkelaken eller lignende er fint med tanke på å snu seg lettare i seng. Jordmor tipsa meg også om at kost og feiebrett med langt skaft var perfekt til å "plukke opp" ting frå golv med. Unngå ellers løft og bæring så langt du kan. God bedring!
ÅNA Skrevet 5. august 2012 #20 Skrevet 5. august 2012 Varierer masse kor mykje eg klarer/orker. Lytter til kroppen og får gjort masse enkelte dager - andre dager tilnærma ingenting...blir masse sofasitting forran tv og pc...tungt å snu seg i senga, men det går. Reknar med det ikkje er så fryktelig lenge igjen...termin om 10 dager...1.mann kom 6-7 dager før termin - mulig også lillebror vil ut før... Har det meste som må vera klart klart - til og med sykehusbagen (denne gongen) - kun småting som må oppi der når ting skjer (har liste klar). Ser fram til å møte lillebror og bli kjent med han, men kan godt venta litt til....
Appelsindyret Skrevet 13. august 2012 #21 Skrevet 13. august 2012 Var på stranden og løp etter ungen hele dagen 26.07, senere var vi på shopping så hos svigers å grillet, noen timer etter vi kom hjem var fødselen i gang Må si jeg er litt stolt over at jeg har hatt det aktivitetsnivået jeg har hatt, tungt som fyyyy men men
vierto Skrevet 13. august 2012 #22 Skrevet 13. august 2012 I morgen er jeg i uke 39... Dvs 9 dager igjen til termin. Jeg er ute å går litt. Noen dager bare frem og tilbake fra butikken, Andre dager litt lengre.Prøvde meg på litt Zumba, men fikk ikke til da magen kommer i veien og det er tungt å hoppe. Driver å hjelper samboeren å male hus, så det blir litt klatring i gardintrapp. Men er forsiktig.Ellers blir det endel internett. Har ikke noen store problemer med bekkenet, bare litt ømt om kvelden. Litt kynnere og murringer. Men har en del vann i kroppen så bena mine ser konstant ut som flodhestben.Det kan være litt ekkelt å gå på.Blir også fort tungpustet... ellers går det bra.Venter i spenning
LME1001 Skrevet 14. august 2012 #23 Skrevet 14. august 2012 Jeg er 2 dager over termin og går tur en time til dagen og gjerne også en tusletur seint på kvelden =) I tillegg gjør jeg mye husarbeid og luking i hagen for jeg er så rastløs. Ikke noe særlig problem, men klarer ikke gå fort i bakker/trapper for det føles som om ikke det kommer nok blod til beina... Så det går kanskje litt seint, men det går! =)
Snartmammatil3 <3 Skrevet 15. august 2012 #24 Skrevet 15. august 2012 Hei! Er i uke 33. Prøver å gå ca en time hver dag om ikke annenhver dag. Da jeg var gravid for 13 og 16 år siden gav jeg blaffen i alt som het trim og sunt kosthold. Fikk svangerskapsdia. og la på meg over 20 kg i begge svangerskapene. Nå tenker jeg mer på hva jeg putter i meg og er bestemt på å være aktiv så lenge kroppen tillater det. Har i dette svangerskapet lagt på meg 10 kg, så jeg er veldig fornøyd med meg selv.
vierto Skrevet 19. august 2012 #25 Skrevet 19. august 2012 Har hvor aktiv man er noen sammenheng med når man føder?? De som er veldig aktive på slutten føder tidligere(i forhold til termin) enn de som er lite aktiv.? ?? Noen som vet?? Har erfaringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå