Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos JM i dag, 4 uker til termin, hodet var festet og alt var bra, men..... Symfysemålet var jo nesten utenfor skjemaet! Sånn var det ikke i forrige svangerskap da lå målene nesten rett på streken! JM stresset ikke med dette, men hun er egentlig en sånn "ja ja" person, så blir litt bekymret allikevel!?

Jeg må innrømme at jeg var flinkere til å holde meg unna søtt og usunt sist. Denne gangen er det sommer, grill og is, og jeg klarer ikke helt å styre meg! Lurer på om det hjelper å skjerpe seg de siste ukene? :) jeg har ikke gått opp mer enn vanlig og folk sier at jeg har liten og fin mage! (klamrer meg til alle håp om å ikke måtte presse ut en jumbo)

Noen fler som har sprengt symfyseskalaen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ligger litt over det grønne feltet på symfyseskalen, men følger min egen kurve...

Var på ul i uke 32 og da sa jordmor at ungen kom til å være rundt 4000 gr ved termin..

Skrevet

I uke 24 lå jeg under det skrivere feltet, så har det steget bratt og den ligger nå på 36 cm?! Hihi huff kan jeg be om ul for å sjekke?

Skrevet

Jeg fikk også det siste målet utenfor grønt felt, men stresser ikke med det. Den forrige var nesten 3900 og tror ikke denne blir noe særlig større. Den røde streken er jo bare et gjennomsnitt.

Jeg har ikke lagt på meg mye, og har trent og levd sunt.

Skrevet

Med min første, lå jeg så langt utenfor grenseverdiene at de knapt var innenfor arket. De "skremte" meg med at det var en kjempebaby på 4500 gram, og at jeg kom til å gå langt over termin da han ikke festet seg. Ble sjekket dagen før termin, og våknet med spontan vannavgang dagen etter. Rask og grei fødsel endte i en lang, men lett gutt - 55 cm og 3300 gram. Han var jo derfor ikke stor å føde, lengden er jo liksom ett fett :)

Også med nr. 2 lå jeg helt i grenseland på det mørkegrønne, vesla var bare 46 cm og 2800 når hun ble født 10 dager før termin.

Nå med siste ligger jeg også og cruiser utenfor skjema, og regner med jeg får en helt normal størrelse på babyen igjen. Jeg tror symfysemålet mitt kommer av en "lang livmor", og at barna ligger høyt og dypt i magen, for alle kommenterer at jeg har så liten mage.

Tenker i mitt stille sinn at de skulle sett SF-målingene. Vi er alle forskjellige. :-)

Skrevet

Samme her.. Var på UL i uke 31, da var baby i magen estimert til 14 % større enn gj.snitt, altså ca. 4 kg ved termin.Da sa jordmor: "du har en baby i magen som har det veldig bra. Godt jobba" . Eehh, ikke helt det jeg tenkte men.. Men etter den tid har symfysemålet mitt skutt i været. Uke 37-1 i dag, og sm ble målt til 39. Jeg går til kontroller hos lege, så hun ringte gyn og la fram problemstilling ift størrelse på baby og at jeg som 3. gangsfødende er bekymret for fødsel. Jeg fikk time neste uke. Legen min (som er utrolig flink), sa at hvis neste estimering viser stor baby, så kan jeg muligens få tilbud om å bli satt i gang til termin, i stedet for å gå på overtid, hvis det blir aktuelt. Jeg synes dette er en betryggelse, selv om jeg vet at ungen må ut uansett størrelse. Spiser ikke spesielt usunt, MEN er litt for glad i brus :-/

Skrevet

Med min første låg eg oppforbi det grønna feltet, og fødte ein gutt på 3950gr og 54cm 2 dager før termin.

Denne gangen ligge eg oppforbi streken, men innforbi det grønna. Om eg huske rett var målet 31 i uke 32.. Var ca 12kg lettere når eg starta denne graviditeten enn forige, men har til nå nesten lagt på meg lika mye som eg gjorde tilsammen sist (har ennå 6 veker t termin). Føler meg faktisk større enn sist, og synst eg ser større ut når eg sammenligne bilder..:P Så er veldig spent på kor stor denna guttebassen er..:D <3 <3

Skrevet

Jeg ligger oppunder det grønne feltet og babyen er estimert til 4300 gram ved fødsel. Måtte inn på ny ul til neste uke siden han var så stor...

Er ikke redd for fødsel eller noe men vil jo gjerne ha en baby under 4000. Men men venter spent til ul. Og de bommer veldig. Men jordmor mente sf målene mine stemte med såpass stor baby.

Skrevet

Hadde normalt symfysemål, men på UL ble babyen estimert til å ende på 4.350 g ++ ved fødsel i uke 30. Fikk litt sjokk da førstemann bare veide 3030 gram ved fødsel 10 dager før termin. Uansett, ved ny vektestimering i uke 35 var poden der inne "blitt normal" og ble estimert til å ende på 3750 g ved termin. Er i uke 36 nå og er spent på hva fasiten kommer til å være, varierer tydeligvis en god del disse estimeringene, selv om de er foretatt med UL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...