Gå til innhold

Høy temp, sporadiske blødninger og negativ graviditetstesten

Anbefalte innlegg

Hei,

Har alltid hatt en regelmessig syklus med EL på dag 15 og mens på dag 25-26. Nå har temperaturen min vært høy helt siden EL (den pleier å dale noen dager før mens). For 4 dager siden (1 dag etter forventet mens) fikk jeg en blødning som varte i noen timer og så var over igjen. Dette har skjedd de 4 siste dagene. I mengden og utsikt ligner det mens men den varer bare i 3-4 timer og så er det ingenting, samtidig så er tempen min fortsatt høy. Hvis jeg ikke hadde hatt disse blødningene hadde jeg tenkt jeg var gravid.

Hva tror dere dette kan være? Tok en test på dag 25 (er nå på dag 30) men da var den negativ. Kan det være jeg er gravid likevel og dette er hormonelle blødninger? Eller kan dette være en spontanabort og er derfor tempen fortsatt høy? Noen som har hatt noe lignende? Liker i grunnene å ta for mange tester da jeg blir skuffet hvis de viser negativ svar...

Fortsetter under...

Har tatt en test nå og da fikk jeg opp skygge på pluss symbolet. Om jeg ikke var forvirret før, ble jeg det nå!!

Noen som har hatt lignende? Høy temp etter mens og skygge på graviditetstesten?

Tenker at jeg egentlig ikke kan være gravid med disse blødningene og bare skygge på testen 5 dager etter IKM.

Hvilken test har du tatt?

Prøv å ta en av de hypersensitive testene eks. Docmorris;)

Har tatt clearblue med fargeindikator. Vurderer clearblue digital, men synes det er litt rart å teste når jeg har disse menslignende blødninger...

Annonse

Jeg ble gravid for ca ett år siden, og da hadde jeg småblødninger i 3 uker, men i og med ustabile sykluser til tider, så tenkte ikke mere på det. Tok test etter 3 uker, neg. Tok ny test 2 uker etter der igjen, den viste gravid 7+3, så det er mulig:)

Så lenge tempen er høy kan det vel ikke være mensen du har? Litt småblødninger er vanlig. Noen har vanlig mens under svangerskapet, men det er ikke fullt så vanlig.

Har lest et sted at hvis tempen forblir høy i 18 dager etter EL kan man anta at man er gravid :)

Temperaturen er fortsatt høy ja og det er nå 17 dager siden EL og 8 dager siden IKM. Den har egentlig ikke tatt de siste hoppet da slik som den egentlig skal når man er gravid. Har fortsatt litt blødninger lik som på slutten av vanlig mens. Synes det er litt merkelig å blø så mye og muligens være gravid, da tenker jeg at det kanskje er noe galt...

Vurderer å ta ny test i dag eller i morgen. Digitalt denne gangen slik at det er ingen tvil. Hvis denne skulle være negativ, tror du det kan være noe galt og at jeg bør gå til legen for å få sjekket det eller er det bedre med gynekolog? Er vel ikke vanlig heller å ha høy temp etter mensen nesten er slutt?

Sist jeg var gravid testet jeg positivt ca 1 uke etter IKM (fikk ikke testet før). Og da jeg testet nå for bare noen dager siden (ca samme tid som sist) fikk jeg opp en skyggestrek. Kanskje det ikke har noe å si når jeg produserte HcG sist?

Blir kanskje digitalt i dag eller i morgen da...

Annonse

Hvis du har en fast gyn du bruker gå tul, ville jeg ringt dit først på mandag og fått en haste time

Har ikke fått hos gyn før nei, men tenker at den kanskje kan finne ut mer enn vanlig fastlege?

De kan finne ut mye mere enn fastlegen, men ikke noe i veien for å gå til fastlegen:)

eg har vært hos gyn tidligere, så jeg kontakter alltid gyn når det gjelder slike ting, pga at de har mere erfaring med dette.

Men så er det også sånn at hvis du aldri har vært hos gyn før så må du stortsett henvises av fastlege, og dette tar gjerne litt tid ( er i allefall slik i bodø) men så kan du finne en privat gyn, da kan du kanskje komme inn på dagen;)

I går så var temperaturen endelig lav igjen, så da tenkte jeg vi kunne i gang med prøvingen igjen, men så ble den høy igjen i dag... Noen tanker? Frykter at det aldri blir mer eggløsning på meg snart...

Ring til legen din du;)

Prøver nå ja. Alle gyn har visst tatt sommerferie, men håper at fastlegen har tid til meg. Føler at tempen sikker kommer til å synke rett før jeg drar til legen :)

Alle gyn har sommerferie og når jeg ringte fastlegen og forklarte alt og at tempen fortsatt var høy forsto de ingenting og spurte om jeg hadde feber. Når jeg sa nei spurte de om jeg hadde noen plager. Når jeg sa nei igjen, så sa de at jeg da måtte vente til min lege var tilbake i august!

Anbefaler deg å ringe på nytt med en gang kontoret åpner i morgen tidlig, si at du har akutte magesmerter eller noe, slik at du får en akutt time på dagen.

Jeg vet det er stygt. Men fastlegekontorene er som regel vanskelige

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...