Gå til innhold

Forhøyet nivå av testosteron,-noe man kan gjøre med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe man kan gjøre med rohøyet nivå av testosteron?...har lett pcos, enste som vises på blodrvene er forstyrrelse mellom testosteron og progesteron...forhøyet testosteron =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilføring av kvinnelige hormoner, som p-piller og lignende.

Skrevet
Tilføring av kvinnelige hormoner, som p-piller og lignende.

Hvilken effekt vil det ha?

Andre ting man kan gjøre? ønsker å bli gravid ila et års tid, så vil helst slippe p-piller.... Vil p-piller normalisere hormonnivået?

Skrevet

Jeg hadde også dette, men har i løpet av et år blitt veldig forbedret.

Jeg får Metformin, unngår sukker og stivelse, er aktiv og så er det viktig å stumpe røyken. Et kjerringråd er peppermynte - feks drikke peppermynte-te.

Det som er viktig er å senke insulin-nivået, det påvirker nemlig testosteronen. Det gjør du gjennom maten.

Anbefaler deg å kjøpe "Spis dig gravid", en bok skrevet av en dansk gyn og ernæringsspesialist. Du får kjøpt den på nettet.

http://cure4you.dk/318/Diaetisten_nr_102_Dec,%20s.%2012-14.pdf

Skrevet
Jeg hadde også dette, men har i løpet av et år blitt veldig forbedret. Jeg får Metformin, unngår sukker og stivelse, er aktiv og så er det viktig å stumpe røyken. Et kjerringråd er peppermynte - feks drikke peppermynte-te. Det som er viktig er å senke insulin-nivået, det påvirker nemlig testosteronen. Det gjør du gjennom maten. Anbefaler deg å kjøpe "Spis dig gravid", en bok skrevet av en dansk gyn og ernæringsspesialist. Du får kjøpt den på nettet. http://cure4you.dk/3...0s.%2012-14.pdf

Takk for svar! Hva slags bering har du merket?? Blir det mer testosteron i kroppen ved inntak av godteri, brus, chips? (i moderate mengder, vel og merke)

Hjelper metformin mot testosteronet?

Skrevet

--er du forresten insulinresistent i tillegg?

hilsen HI, som også skrev rett over

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...