Gå til innhold

Anbefalte innlegg

4-åringen min har ikke brukt bleie på dagtid siden i fjor sommer men har fremdeles endel uhell. Jeg har lyst til å avvenne ham med bleie på natta og vil gjerne høre hvordan dere har gjort det. Storebroren hans sluttet bokstavelig talt over natta med bleie og vi har ikke hatt noen problemer med at han tisser på natta, mens han her er litt vanskeligere. Jeg sier til han at han må gå på do og tisse når han våkner om morgenen men jeg skjønner jo godt at han synes det er deilig å være under dyna, for å si det sånn. Jeg har også sagt at dette er den siste bleiepakken hans, for når man er 4 år får man ikke lov til å kjøpe bleier. Sikkert ikke så veldig pedagogisk, men... :-) Tar imot alt av tips!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143953310-bleieslutt-p%C3%A5-natten/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Noen barn sover så tungt at det ikke går. Jeg vil heller foretrekke en 4-5åring med nattbleie fremfor en som vandrer i søvne om natten for å gå på do (gjorde dette selv og de fant meg over alt og jeg fant de utroligste steder å tisse på).

For vår fireåring har vi nå av og til tørre nattbleier og vi skryter det opp i skyene og belønning ligger der fremme om det skulle bli mange netter på rad. MEN vi lager forøvrig ikke noe stort nummer ut av det.

Jeg er for tidlig bleieslutt i våken tilstand, men om natten må de få "fri".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...