1+1 :) Skrevet 10. juli 2012 #1 Skrevet 10. juli 2012 Noen som vet når man kan starte på kapslene og hvor mange man kan/skal ta?? Jeg har drukket teen lenge nå, litt fordi jeg liker den, men også fordi den ska hjelpe mot forskjellig. Teen ska en jo egentlig kunne drikke nesten hele svangerskapet (en kopp om dagen). Men kapslene skal ikke ta før mot slutten vet jeg... Når kan jeg starte og hvor mange kan jeg ta? Jeg har kjøpt inn kapslene, men på disse står d ingen anvisning om dette. Jeg tok i mitt forrige svangerskap men der sto d anvisning på boksen... Rart hvor fort man glemmer Jeg vet også at man skal fortsette ette fødselen for å komme seg raskerer til hektene Takker for alle svar
Juliii Skrevet 10. juli 2012 #2 Skrevet 10. juli 2012 Hei! På min boks står det 2 måneder før termin, og 4 kapsler hver dag (2 morgen og 2 kveld). Snakket med jordmor om dette, og jeg har hele tiden hatt mye kynnere som forstyrrer nattesøvnen min. Hun mente da at jeg godt kunne vente til 1 måned før termin ettersom jeg var litt plaget av kynnere. Nå har jeg 9 dager til termin, og tar 4 om dagen hvis jeg "tør" Har jeg sovet litt dårlig natten før, hender det at jeg bare tar kapsler om morgenen. Vet ikke om det vil fungere, men ettersom jeg hadde en hard fødsel sist gang, og forskning viser at det oppstår mindre rifter og behov for bruk av vakuum, så står jeg vel egentlig bare i fare for å tape noe annet enn 200 kr - og det skal jeg alltids overleve
1+1 :) Skrevet 10. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2012 Jeg har også en del kynnere, men ikke sånn at jeg blir fortyrra av det om natten... Men hva mente hun med at du kunne ta dem om du "tør" var hun redd for fortidlig fødsel? Jeg er i uke 33 nå (sånn ca) å ønsker ikke prematur. Jeg brukte disse i forrige svangersap, men husker ikke hvor tidlig jeg starta på dem. Jeg fødte ca 2 uker før termin den gangen. Men tror egentlig ikke jeg hadde tatt dem i mer enn 2 uker før jeg fødte. Jeg rakk iallefall aldri å spise opp en boks før jeg fødte... Jeg vet jo heller ikke om jeg fødte før pga. disse kapslene da, men jeg ønsker ikke noe prematurt liksom...
Sisch Skrevet 10. juli 2012 #4 Skrevet 10. juli 2012 Ble litt nysgjerrig jeg er dette for å lokke frem en fødsel? Isåfall skal jeg gå til innkjøp! Hvor får man kjøpt det?
lykketid Skrevet 10. juli 2012 #5 Skrevet 10. juli 2012 Jeg startet å ta kapslene 4 uker før termin. Tror jeg startet ca på samme tidspunkt med førstemann. Fødte da på termin. Har fortsatt 12 dager igjen til termin, og knasker fortsatt kapsler. De er for å styrke livmoren, for fødselene og tiden etter.
Sisch Skrevet 10. juli 2012 #6 Skrevet 10. juli 2012 Jeg startet å ta kapslene 4 uker før termin. Tror jeg startet ca på samme tidspunkt med førstemann. Fødte da på termin. Har fortsatt 12 dager igjen til termin, og knasker fortsatt kapsler. De er for å styrke livmoren, for fødselene og tiden etter. okei, takk for svar så det er ikke så mye vits for meg som har termin nå på mandag?
Juliii Skrevet 10. juli 2012 #7 Skrevet 10. juli 2012 Nei, tror ikke at kapslene har "makten" til å sette i gang en fødsel før tiden. De er som lykketid skriver, for å styrke livmoren slik at den arbeider mer effektivt under fødsel. Med å tørre, så mener jeg bare at jeg ikke ønsker å ofre nattesøvnen min, for jeg plages av teite kynnere hver natt. Derfor er jeg litt forsiktig med å hive innpå om kvelden. Mest sannsynlig er nok ikke kapslene det avgjørende for kynnere - det har nok mye mer å si om jeg har stresset den dagen eller ikke.
Gjest LonleyGirl Skrevet 10. juli 2012 #8 Skrevet 10. juli 2012 Jeg tar 2 tbl. 3 ganger daglig (står på boksen) og jeg er moden med åpning nå i uke 37. Jeg begynte på dem i uke 36.. Bruker dem mest for å forebygge revning!
Mamma til to søte sjarmtroll Skrevet 10. juli 2012 #9 Skrevet 10. juli 2012 Jeg googlet det når jeg gikk gravid med min første, og da stod det at jeg kunne begynne på kapslene 3 mnd før termin. På den boksen jeg bruker nå står det 2 mnd før termin. Dette er nr 3, og jeg har tatt kapslene i de to andre svangerskapene. Selv om jeg begynte tidlig, så fødte jeg til normal tid. 5 dager over med første, og 11 dager før med nr 2. Jeg har heller ikke vært plaget med vonde kynnere eller mye kynnere i noen av svangerskapene. Bare det som kan anses som normalt.
Virrus og Guttene + spiren <3 Skrevet 10. juli 2012 #10 Skrevet 10. juli 2012 har begynt i uke 35 hver gang. tar to kapsler daglig. det er det som står på de jeg kjøper, men kan jo være forskjellig styrke på de :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå