Gå til innhold

Modningsakupunktur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen meninger eller erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har troen på det. Brukte det forrige gang, fødte til termin og åpningsfasen var sååå grei, kun den siste halvtimen før pressriene som var skikkelig vond. Fødselen over på 6,5 timer fra slimproppen gikk og riene startet.

Denne gangen har jeg og hatt det, og når jordmor sjekket uke 38+3 var det modent og 1 cm åpning.

Skrevet

Eg tok modningsakupunktur 3 ganger... den 3 gangen eg tok gjekk vatnet kl 4 på natta :) på termindag :) dette var min 2 fødsel... eg veit ivertfall eg skal gjere de dinna gangen og :)

Skrevet

Tok dette sist jeg var gravid. Fødte på termin, men hadde rier i 34 timer, så jeg har ikke spesielt troen på dette.. Mye bortkastet tid og penger spør du meg.

Skrevet

Ble ikke moden av det, ble satt igang en uke over termin, men når riene først begynte gikk det fort, og det tror jeg er pga nålene. Så det skal gjøres denne gangen også. :)

Skrevet

Er det noe man må gjøre privat? Er det bare å ringe til akupunktører og bestille modningsakupunktur? Jeg er villig til å gjøre det meste for å få ut baby innen termin:)

Skrevet

Åh, fyttegrisen, jeg skal gi deg en effekt som skjer akkurat NÅ. . . FOR en natt jeg har :o

Var til modningsrunde nr 2 i gÅr ettermiddag, og satte flere nÅler enn første gang. Sov først 2 timer, og vÅknet av en kynner som var panservond, og varte i over 20 minutter (!) Jeg tuller ikke, den ga seg bare aldri, sÅ jeg var nødt til Å stÅ opp for jeg orket ikke ligge lenger, det ble for vondt.

Etter 45 min var mens murringene og kynnerne roet seg noenlunde, men jeg lurte alvorlig talt pÅ om jeg var i begynnelsen av fødsel .

NÅ, kl 0530 vÅknet jeg igjen av flere sinna-kynnere, og mÅtte stÅ opp og sette meg igjen. SÅ nÅ spiser jeg frokostblanding og lurer pÅ om det er noen vits Å legge meg igjen, eller om jeg skal tortureres videre. DÆM - dette virker. Har ikke hatt et eneste modningstegn før i natt....

FÅr bare hÅpe at det har en innvirkning pÅ fødselen *hÅpe - hÅpe - hÅpe* :)

Skrevet

Jeg gikk til modningsakupunktur med førtemann, og 11 timer etter at vannet gikk var lille gutt ute. Jeg tror det hjelper:)

Skrevet

Ok, dette må prøves.

Skrevet
Er det noe man må gjøre privat? Er det bare å ringe til akupunktører og bestille modningsakupunktur? Jeg er villig til å gjøre det meste for å få ut baby innen termin:)

Det er bare å finne et sted å bestille time. Jeg fikk beskjed at man kunne begynne fra uke 35.

Skrevet

Jeg er utdannet akupunktur (6,5 års utdanning).

Min erfaring er at de fleste får god effekt, mens noen desverre ikke ser ut til å respondere. Det fine er at fødsel ikke starter dersom kroppen ikke er moden for det. Jeg benytter alltid massasje i tillegg til nålene, gir etter mitt syn mer umiddelbar reaksjon. Bruk tid på å finne seriøse utøvere da akupunkturer ikke har en vernet tittel og derav kan man dumpe bort i mye rart :)

Skrevet

Kanskje dumt spørsmål, men kan man bruke modningsakupunktur til å sette i gang fødsel også, eller er det bare for å få fart på modningen? Tenker om man allerede er moden og har begynt å få åpning.

Skrevet

Da er første time overstått, og det synes jeg var helt topp.

Min forståelse av dette er at man skal få en enklere og forhåpentligvis raskere fødsel når kroppen er klar.

Hun tok jo tak i litt andre ting også, og kunne se med en gang at jeg hadde lite energi....noe som stemmer til tusen...

Skrevet

Kanskje dumt spørsmål, men kan man bruke modningsakupunktur til å sette i gang fødsel også, eller er det bare for å få fart på modningen? Tenker om man allerede er moden og har begynt å få åpning.

Ja, dersom kroppen og barnet er klart, kan det sette igang fødselen også.

Skrevet

Kanskje verdt et forsøk da. I følge legen på sykehuset er jeg moden og har 2cm åpning og babyen er ferdig og ligger klar. Så vi bare venter på at det skal komme i gang vi :) Men blir jo utålmodig her jeg bare går og venter da.. hehe

Skrevet

Hun anbefalte rundt 10 behandlinger, så vet ikke om det har noe virkning sånn rett før...

Skrevet

Hun anbefalte rundt 10 behandlinger, så vet ikke om det har noe virkning sånn rett før...

Har satt igang flere fødsler hvor ei behandling har vært nok :)

Skrevet
Har satt igang flere fødsler hvor ei behandling har vært nok :)

Ja, men det er vel litt forskjell på å sette igang en fødsel med akupunktur og modningsakupunktur vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...