Anniken20 Skrevet 9. juli 2012 #1 Skrevet 9. juli 2012 Ja, jeg vet at ingen kan svare på om jeg er gravid eller ikke.. Men for meg som for mange andre er disse dagene så lange og kjedelige, og man liker jo så klart å høre at man kan være gravid osv.. Men i det siste har jeg vært i dårlig form, og vondt her og der, og selvfølgelig legger man merke til hver minste detalj som kan ha med graviditetssymptomer å gjøre. Men en del av symptomene jeg har, er jeg usikker på om det har med graviditet å gjøre, og noen vet jeg er graviditetstegn. I dag er jeg 11 dpo, og dette er vår 1 PP etter p-pilleslutt. For noen dager siden var jeg helt sikker på at vi ikke var gravid denne gangen, men i dag føler jeg det helt motsatt, pga formen og symptomene. Jeg skriver ned en liste med det jeg har lagt merke til: - Kvalme (hvis jeg akkurat har spist, ikke oppkast) - Menssmerter (kommer og går, har vart i 6-7 dager) - Liten blødning i gårkveld + litt blod i trusa i dag (har ikm på torsdag/fredag) - Vondt i korsryggen (kommer ca samtidig med menssmertene) -ømme nipler (vil ikke si at puppene er større, men de virker "fulle"/harde.. vet ikke hvordan jeg skal forklare) - Blank væske fra brystvortene ( oppdaget det i går, prøve å klemme litt, og da kom det mer) - Sulten OFTE - Kaldsvette, slapp og dårlig form - av og til diare, andre gang føles det mer ut som forstoppelse -Luktet vondt i kjøleskapet, selv om samboeren ikke merket noe. testet negativt i morgest. Og så har jeg et lite spm til: Jeg vet at man ikke skal gå ned i vekt når man er gravid. Jeg går på en diett nå, og det går så bra, er det farlig om jeg fortsetter på dietten selv om jeg er gravid? Jeg veide 99 kg da jeg startet, nå, 2 uker etterpå veier jeg nesten 95, så jeg trenger absolutt å gå ned i vekt. Jeg spiser kjøtt, sjømat, grønnsaker, magre meieriprodukter, og tar vitamintilskudd. Det jeg ikke skal spise er potet, pasta, ris, brød, mais, bønner, linser, kjøtt med mye fett +++ Så jeg kan jo spise det meste fordet om. Håper noen orker å lese dette, ble veeldig langt, og tuuusen takk på forhånd
Anniken20 Skrevet 9. juli 2012 Forfatter #2 Skrevet 9. juli 2012 Glemte en ting: Hender og føtter dovner bort flere ganger om dagen..
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #3 Skrevet 10. juli 2012 Da jeg sluttet på p-piller hadde jeg mange av de symptomene du beskriver første pp. Jeg var bombesikker på at jeg var gravid! Jeg har også blitt gravid på 1.pp etter pilleslutt før, så jeg var ikke i tvil. Men den gang ei... Tanta kom snikende, og symptomene forsvant som dugg for solen. Det ene er at hormonene i kroppen styrer og steller en god del siden du har sluttet på piller, dette i seg selv kan gi symptomer. Det andre er at mange pms-symptomer er VELDIG like graviditetssymptomer, men vi legger vanligvis ikke merke til dem fordi a ) de merkes ikke noe spesielt når man går på piller eller b ) man kjenner ikke etter for man har ingen mistanke om at man kan være gravid. Det er utrolig hva man får til av symptomer hvis man virkelig kjenner etter. En annen ting er at om man virkelig ønsker noe utrolig høyt, kan man nesten klare å innbille seg at man virkelig er gravid og dermed kjenne symptomer som kanskje ikke er reelle eller som har andre årsaker enn graviditet... 11 dpo er fortsatt tidlig, egget har kanskje nettopp festet seg og såvidt begynt hcg-produksjonen - og det er jo hcg som gir symptomer på graviditet... Håper jeg ikke tok håpet fra deg nå, poenget var bare at den første pp etter pilleslutt kan være full av symptomer, av ulike årsaker. Nå er jeg i min 4 pp, og har ikke hatt slike symptomer noen av de andre pp'ene. Men hvis man er forberedt på at man ikke nødvendigvis er gravid pga disse symptomene den første pp, blir ikke nedturen så stor når/hvis tanta kommer... Jeg ble veldig skuffet. Ang dietten din skal jeg ikke kommentere så mye annet enn at så lenge du spiser sunn ren mat og ikke kutter ned på matmengden, bare erstatter usunne matvarer med sunnere, ser jeg ingenting galt i å fortsette dietten under prøving og graviditet. ønsker deg masse lykke til!!
snuppo Skrevet 10. juli 2012 #4 Skrevet 10. juli 2012 for å legge til noe angående slanking under prøving, så skal du bare gå på dietten din, vektnedgang øker sjangsen på graviditet., tren i tilegg så stimulerer du hormonene dine. jeg driver med ivf og måtte gå ned i vekt under behandlingen, de anbefalte lavkarbo.
Anniken20 Skrevet 10. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2012 Tusen takk for svar begge to! Ja, det er utrulig hvor mange symptomer man kan oppdage hvis man kjenner godt etter. Men nå har jeg virkelig vært dårlig de siste dagene, men som du sier; p-pilleslutt har jo sikkert sine årsaker. husker at jeg hadde sterke menssmerter før jeg begynte på Microgynon, men har omtent ikke kjent noe de årene jeg har brukt de. Så det er vel en start på at kroppen skal normalisere seg igjen I dag er jeg ikke like sikker på at jeg er gravid lengre, nå er det 3. dagen jeg småblør, og det kommer mer og mer, mye brunt slim ol (sorry detaljene). Fremdeles 2-3 dager til tr egentlig skal dukke opp, men som sagt så har vel sikkert p-pilleslutten sine årsaker til det. Høres bra ut at jeg kan fortsette på dietten siden det går så bra! Jeg spiser jo omtrent like mye som før (kuttet litt ned selvfølgelig), og spiser både kjøtt, fisk, grønnsaker og litt frukt. Var bare om en evt spire ikke får det den trenger eller tar skade for at jeg går ned i vekt.
Anniken20 Skrevet 11. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 11. juli 2012 ÅJÅJ! Skulle bare meddele at jeg i dag 13 dpo tok en test, og det er 2 streker. Den er suuupersvak, men man ser den uansett vinkel og lys. Skal ta en ny pÅ fredag, og evt digital pÅ lørdag *HÅPERHÅPER*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå