Gå til innhold

Erfaringer med skolesekk til 1. klasse?

Anbefalte innlegg

Hvilke sekker er bra? Noen anbefaler Bergans sin, fordi det er plass til drikkeflaske på utsiden av sekken, men vil jo gjerne ha en sekk som er god og bære,lett å åpne/lukke og holde orden i. Hvilke erfaringer har dere, og hvilke sekker liker barna best? :) på forhånd takk :)

Fortsetter under...

Jeg har jobbet med 1. trinn, og vi bruker å anbefale at de bruker den orange sekken sin da... Den er akkurat passe stor, er god å bære og kan godt brukes til tursekk også... Så bruker mange å få sekker i 2. trinn (de vokser ganske mye det første skoleåret). Da ser jeg Bergans sin er veldig populær,... Men lurer på om ikke den blir litt stor på en førsteklassing - om h*n ikke er stor for alderen da... :) Lykke til med skoleunge! Det blir garantert spennende!

Her brukes de orange sekkene i hele 1. klasse. Synes det er flott at 1.klasse skiller seg litt ut - spesielt på skoleveien. Og flott at alle har lik sekk:)

Vi liker ellers Bergans sin. Ikke fordi det er eget rom til ma/drikke, men god de har god åpning, lett å lukke, god å bære osv.

Skal du kjøpe sekk til barnet, anbefalles det egentlig at barnet er med i butikken slik at du kan sjekke hvilken sekk som sitter best på ryggen. Og husk jakke under:)

har aldri hørt om disse oransje sekkene? Er det noe de får på skolen?

Da vi kjøpte til minsta nå ble vi frarådet å kjøpe bergans til 1.klassing. beckmann var visst mye bedre for ryggen sa de der. Så det endte vi opp med.

Annonse

har aldri hørt om disse oransje sekkene? Er det noe de får på skolen? Da vi kjøpte til minsta nå ble vi frarådet å kjøpe bergans til 1.klassing. beckmann var visst mye bedre for ryggen sa de der. Så det endte vi opp med.

Alle kommuner får tilbud om disse. Tror de er fra statens vegvesen:)

Men ikke alle kommuner takker ja, bl.a fordi noen mener det er reklame.

Takker for svar (jeg er HI).

Her i kommunen er det ikke tilbud om disse oransje sekkene nei... Da får vi ta runden, jeg forstår smaken er som baken med dette som alt annet ;) Og så skal en vel ikke se bort fra at det er en liten pode med meninger også.

Tror jeg skal ut og se litt selv først, og så ta han med, slik at valget blir mer "blå eller svart av denne sekken". Orker ikke ha en sekk bare fordi han syns den er kul, også er den ikke tess...

Men en ting; jeg føler at disse beckman/troll-sekkene ser mer ut som skolesekker i forhold til Bergans, men bruker de da samme sekk til tur?

Og gymtøy? Sånn pose (tøy) å ha det i eller?

Huff, begynner å bli dreven barnehagemamma, men skolestart lager nye spørsmål hehe :)

Takker for svar (jeg er HI).

Her i kommunen er det ikke tilbud om disse oransje sekkene nei... Da får vi ta runden, jeg forstår smaken er som baken med dette som alt annet ;) Og så skal en vel ikke se bort fra at det er en liten pode med meninger også.

Tror jeg skal ut og se litt selv først, og så ta han med, slik at valget blir mer "blå eller svart av denne sekken". Orker ikke ha en sekk bare fordi han syns den er kul, også er den ikke tess...

Men en ting; jeg føler at disse beckman/troll-sekkene ser mer ut som skolesekker i forhold til Bergans, men bruker de da samme sekk til tur?

Og gymtøy? Sånn pose (tøy) å ha det i eller?

Huff, begynner å bli dreven barnehagemamma, men skolestart lager nye spørsmål hehe :)

Vi har Beckmans (skreiv feil først) og til disse sekkene finnes det små gymsekker som kan brukes til tur. Vi kjøpte begge sekkene samtidig og fikk avslag i prisen.

til beckmannsekken vår fulgte det med egen gymbag til å feste på sekken. Regntrekk følger også med.

Her fikk jenta velge fritt, av de som butikkdamen sa var egna til 1. klassinger. I og med at hun frarådet bergans fikk hun ikke velge det.

På forhånd hadde jeg sagt at hun ikke burde velge en veldig "prinsesseaktig"sekk, fordi hun skal ha sekken i mange år, og at hun kom til å bli lei av det. Så hun valgt en hvit og lilla med en valp eller noe på.

Takker for svar (jeg er HI). Her i kommunen er det ikke tilbud om disse oransje sekkene nei... Da får vi ta runden, jeg forstår smaken er som baken med dette som alt annet ;) Og så skal en vel ikke se bort fra at det er en liten pode med meninger også. Tror jeg skal ut og se litt selv først, og så ta han med, slik at valget blir mer "blå eller svart av denne sekken". Orker ikke ha en sekk bare fordi han syns den er kul, også er den ikke tess... Men en ting; jeg føler at disse beckman/troll-sekkene ser mer ut som skolesekker i forhold til Bergans, men bruker de da samme sekk til tur? Og gymtøy? Sånn pose (tøy) å ha det i eller? Huff, begynner å bli dreven barnehagemamma, men skolestart lager nye spørsmål hehe :)

Her brukes samme sekk til skole og tur - iallefall når de er så små.

Her bruker de ikke gymtøy før i 3.klasse så gympose trenger de ikke fra starten av. De har kun gymsko og de har vi hatt stående på skolen.

Her får de heller ikke tilbud om den oransje sekken, kun oransje caps og gul lue med refleks på.

Vi kjøpte Beckmann til eldste, men angrer egntlig litt. Den er rett og slett for brei for ryggen til jr, selv nå når han er ferdig med 2 klasse. Det er den klassiske 1 klasse sekken vi har kjøpt.

Når han har den på, henger alltid den ene stroppen nedenfor en av skuldrene. Vi brude jo prøvd den på før vi kjøpte, men gjorde nå ikke det.

Til turbruk har han en sekk fra HelSport, og den sitter veldig godt på ryggen hans. Smal og fin.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...