Gå til innhold

Uteblitt eggløsning/tom eggpose måneden etter ivf/icsi?

Anbefalte innlegg

Gjest Løvemusene
Skrevet

Hei jenter!!

Vi skulle egentlig prøve hjemmeinseminering denne helgen, jeg fikk en positiv eggløsningstest om torsdag. Jeg pleier alltid å få positiv test 2-3 dager på rad, alltid, i mange år. Nå var det plutselig bare denne ene på torsdag. Dumme oss sparte oss til fredag og da var det jo negative tester :(

Men så legger jeg merke til at det heller ei kom en ordentlig tempøkning. Sakte men sikkert har tempen gått opp med 0,1grad per dag. Heller aldri skjedd, pleier å øke betraktelig over natta etter EL.

Kan det være en tom eggpose?? Lureegg??? :(

Vil jeg få mensen til riktig tid når sånt skjer?

Håper noen har erfaringer... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed på Haukeland at det var normalt å ikke på skikkelig eggløsning syklusen etter et IVF/ICSI forsøk.. Derfor de ønsker at det skal gå minst to mnd. mellom forsøkene... Regner med mensen kommer til forventet tid igjen!

Skrevet

Det skal vel være umulig å få positiv eggløsningstest flere dager på rad?

Så ikke umulig at du hadde vanlig eggløsning :)

Det er jo ikke helt uvanlig at noen blir gravide i månedene mellom forsøk :)

Lykke til!

Gjest Løvemusene
Skrevet

Hmm stemmer det... jaja, hadde ikke noe tro på dette hjemmeforsøket her uansett :P

Anonym: jeg pleier å få positiv test 3 dager på rad.

Første gangen tester jeg på ettermiddagen, andre gangen på ettermiddagen dagen etter, og tredje gangen på morgeningen etterpå. (den siste er ikke ALLTID positiv da, men alltid to, gjerne etter tempøkning.) Ikke rart jeg alltid er så hormonell?? hehe

Men håper du har rett, at det er normalt med bare en positiv test! Hihi

Takk

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hmm stemmer det... jaja, hadde ikke noe tro på dette hjemmeforsøket her uansett :P

Anonym: jeg pleier å få positiv test 3 dager på rad.

Første gangen tester jeg på ettermiddagen, andre gangen på ettermiddagen dagen etter, og tredje gangen på morgeningen etterpå. (den siste er ikke ALLTID positiv da, men alltid to, gjerne etter tempøkning.) Ikke rart jeg alltid er så hormonell?? hehe

Men håper du har rett, at det er normalt med bare en positiv test! Hihi

Takk

Hei :) hjemmeinseminering fungerer veldig bra! har blitt gravid på den måten :) å jeg har også positiv EL-tester i 2-3 dager :)

Skrevet

Hva er hjemmeinseminering mon tro? Aldri hørt om det jeg.

Skrevet

at man inseminerer hjemme selv, med privat donor :)

Skrevet

Det her skjønte jg ikke. Mener du at man har sex med en annen enn mannen eller hva betyr inseminering hjemme med privat donor??

Skrevet

Inseminering betyr da ikke sex med en annen mann xD det betyr at det blir ført inn mellom pumper? og privat donor er at man har egen donor som man bruker istede for å få donor på sykehus! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...