Gå til innhold

Æsj, jeg har brune "hull" i fortennene mine. Ser ut som jeg konstant har ting mellom tennene. Noen tannleger her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke dratt til tannlegen på lenge pga tannlege skrekk og pengeboka ikke tåler et besøk hos tannlegen. Men nå da feriepenger og skattepenger har kommet har jeg litt til overs. LIker ikke å måtte bruke det på tannlege i stedet for noe morsomt som ferie, men sånn er det bare.

Noen som vet hva som kan gjøres???? Evt et lite pris overslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig å gi prisoverslag når man ikke ser tennene dine, men det som er bombesikkert er at det blir dyrere jo lengre du venter. Et lite hull er billigere å fikse enn et stort som krever rotfylling og krone...

Skrevet

Jeg vil gå ut fra at ene "halve" ca siden må borres/fjernes og da håper jeg noe kan settes inn i stedet så jeg slipper å ha gapende hull ved siden av tennene mine.

Æsj jeg må jo bare komme meg av gårde. HUFF jeg hater virkelig tannleger.. :(

Skrevet

Hehe, morsomt at du spør om det er noen tannleger her som kan gi deg råd, samtidig som du sier du hater dem :)

Like godt å bestille en time, så slipper du å engste deg mer. Lykke til :)

Skrevet

Jeg hadde det samme med min fortann. Jeg utsettet også, og har tannlegeskrekk. Men som jeg ville sagt til meg selv, sier jeg til deg: TA DEG SAMMEN! Kom deg til tannlegen. Vet du hvorfor? Fordi det blir dyrere jo lengere du venter. Og fordi at den tiden du bruker på å plages over tennene, grue deg til tannlegen og tenke på det, det er mye værre en den halvtimen du bruker hos tannlegen. Få det overstått. Når det er sagt, så fik jeg fikset det. De borret bort det svarte hullet. Også fikset de slik at det så helt naturlig ut. De legger på noe til tannen. Nå har jeg fine fortenner, helt i lik farge, og det syntes ikke at jeg har gjort noe som helst. Go for it. Klem

Skrevet

Og NEi, du kommer ikke til å ha et stort hakk/hull i fortenne dine. De borrer vekk ja, men legger til noe, så det ser ut som du har hele, fine, naturlige tenner. Som jeg skrev over, jeg har også hatt tannlege skrekk i mange år. Men det var langt fra så farlig som jeg trodde. Gikk fint og tennene mine er også fine nå. Endelig. Føles god tå ha det overstått. Ring tannlegen din i dag.

Skrevet

Anonym 11:11 Var det dyrt? Jeg bare liker å være forberedt på alt. På hva som skal skje og hva det koster osv.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...