Gå til innhold

katten røyter MYE

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet om dette er normalt?

har hatt katt hele livet,men aldri langhåret katt.

han begynte å røyte for noen mnd siden,men nå er det helt ekstremt mye. børster han annenhver dag vertfall.

kom i soffan isted, og det var syyykt mye hår.

Han er kastrert og kjøper royal canin for for kastrete katter.

Fortsetter under...

Skrevet

Prøv å bytt merke på foret. Jeg bruker spesific for kastererte katter og han er veldig fin i pelsen :) kanskje prøve noe vitamintilskudd, b-vitamin kanskje?

Skrevet

Tror det er på denne tiden de skifter ut pelsen sin. Min katt røyter også sinnsykt. Jeg bruker gå over katten med klesrulle en gang til dagen (hun finner seg ikke i å bli børstet) Det funker litt. Ellers bruker jeg klesrullen på sofaen, i stolen og ellers overalt der katten pleier å ligge!

Skrevet

Langhårete katter må børstes daglig. De røyter ikke nødvendigvis mer enn korthårete, men det viser bedre i møbler/tepper og de får ekle floker .

Skal ha korthåret katt når vi får pus, er drittlei den lange pelsen til mine foreldres katt (hele familien er allergisk mot han, men han bor nå engang hos dem og de har ikke hjerte til å omplassere en katt som kom dit på omplassering. Og så er han en skikkelig go'pus).

Skrevet

Prøv den superbørsten, den er drit bra.

Vi byttet til foret hair and skin, og de røyter MYYYE mindre enn før.

Skrevet

Dette er et vanlig tegn ved innvollsorm.Merker med en gang om katten min får det for da røyter han som en gal:).Ta deg en tur til dyrlegen og få en ormekur.Hvis de får type billig tørrfor røyter de også mye.

Annonse

Skrevet (endret)

Som noen av de over sier, bytt til et godt kvalitetsfor som du får kjøpt på dyrebutikk/ dyrlege og gi gjerne omega-3 olje i tillegg. Mange tror ikke maten har så mye å si, men det har utrolig mye å si for både pels, tannhelse og generell helse for katten. Dessuten stinker det mindre av kattedoen om katten spiser skikkelig for ;)

Jeg vil også anbefale å skaffe Furminator til langhåret katt. De koster ca 399 hos oss (jeg jobber i dyrebutikk) men den er vel verdt pengene, de er KNALLgode! :) De fanger opp røytehårene effektivt og begrenser røytingen betraktelig i røyteperioden! Bare husk å bruke den ute, det blir MYE hår av det!

Endret av Høytoppåfjellet
Skrevet
Dette er et vanlig tegn ved innvollsorm.Merker med en gang om katten min får det for da røyter han som en gal:).Ta deg en tur til dyrlegen og få en ormekur.Hvis de får type billig tørrfor røyter de også mye.

han får ikke billigfor, royal canin bruker jeg.

skal se om jeg ikke har ormekur liggende, og se om dyrebutikken har annet for til pus.

har bestandig røyta litt,men nå var det jo ekstremt.

Skrevet
Som noen av de over sier, bytt til et godt kvalitetsfor som du får kjøpt på dyrebutikk/ dyrlege og gi gjerne omega-3 olje i tillegg. Mange tror ikke maten har så mye å si, men det har utrolig mye å si for både pels, tannhelse og generell helse for katten. Dessuten stinker det mindre av kattedoen om katten spiser skikkelig for ;) Jeg vil også anbefale å skaffe Furminator til langhåret katt. De koster ca 399 hos oss (jeg jobber i dyrebutikk) men den er vel verdt pengene, de er KNALLgode! :) De fanger opp røytehårene effektivt og begrenser røytingen betraktelig i røyteperioden! Bare husk å bruke den ute, det blir MYE hår av det!

Hva er det??

er ikke royal canin for kvalitetfor lengre???? kjøper da ikke mat på rema 1000

Skrevet (endret)

Jeg har ikke sagt noe om fôrmerke jeg :)

Men jeg ser nå at du bruker royal canin for steriliserte katter. Dette er egentlig et lightfôr, så at katten kanskje røyter mer og er litt tørr i pelsen kan være derfor. Da kan det hjelpe å gi ekstra omega-3 oppå maten :) Ellers så kan jeg veldig godt anbefale Eukanuba. Det ble best i test i en stor studie i sverige i 2010 tror jeg det var. De har et eget fôr som er til katter med lang pels, med tanke på røyting og hårballer. Og alle deres fôr kan brukes på steriliserte katter, så man trenger liksom ikke velge. Hvis ikke så er jo Royal sin Hair and skin allerede nevnt, den gir ekstra fin pels :)

Det er litt med katter som det er med oss, de fungerer forskjellig på forskjellig mat de også. Hvis man er usikker kan det være lurt å prøve seg frem og se hvilket fôr som passer best til nettopp katten din :) Det er nok ganske mange som ikke vet det, men alle disse store fôrprodusentene har smaksgaranti, så hvis man ikke er fornøyd så kan man rett og slett levere sekken tilbake og få pengene igjen :) Eneste er at man må ha minst halve sekken igjen og kvitteringen selvsagt.

Endret av Høytoppåfjellet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...