Gå til innhold

Hjelp til å finne den rette vogna

Anbefalte innlegg

Hei :)

Ny her inne..Skal ha en gutt i Oktober så begynner å lure litt på hvilken vogn vi skal bestille. Bor langt nord i landet, så må reise et stykke for nærmeste forhandler.

Samboeren min reiser til Tyskland denne uken, tenkte jeg skulle få han til å kjøpe vogn mens han var der. Noen som vet hvilke vogner som lønner seg å kjøpe der?

Har ikke en gang klart å bestemme meg for hvilken vogn jeg vil ha. Hadde litt løst på en Koelstra Latinique/Mambo, men synes denne ser så kald ut i sportsdelen, noen som vet?

Ellers har jeg også vurdert å velge noe tradisjonelt som city cross eller brio happy. Men dette er igjen litt tyngre vogner.

Er viktig for meg at vogna er god på all slags føre, bor langt nord så kan være en del snø, sittedelen må være vendbar og vogna må være relativt lett og smidig. :)

Noen som har forslag??

Fortsetter under...

Kjenner desverre ikke til noen gode lette vogner for den type føre, men kan skrive under på at Emmaljunga Duo Edge(eller Edge Duo som de visstnok heter nå for tiden...) er veldig god på alt utenom vekt. Det kan være at vekta er noe av årsaken til at den er god på vinterføre, men dette er jeg litt usikker på. Vi skal ha lett vogn denne gangen(arvet), da Emmaljungaen vår desverre står uten brems nå. Krysser selvfølgelig fingrene for at også lette vogner klarer seg godt på vinterføre de også, ellers får jeg et problem.

Lykke til med vognjakten :).

Sillyfilly: Tar du av hjulene når dere legger den i bilen? Det minimerer ihvertfall vår ganske radikalt.

Annonse

Gjest Kira med en av hver

Har dessverre ikke svar på spm ditt, men vi hadde Teutonia Spirit S3 til førstemann. Jeg var veldig fornøyd med vognen, og et stort pluss er at den har vendbar sportsdel. Veldig greit å kunne ha barnet vendt mot deg når du akkurat har byttet ut vognbagen. Er dessverre veldig få av de lette vognene som har det.

Vi har nå TFK joggster twist til andremann, og den er mye lettere og mindre når den er lagt sammen enn Teutonia. Men jeg synes begge er flotte vogner (og jeg bor i et snøhøl med masse grusveier ;) )

Emmaljunga Duo edge er veldig god og solid vogn. Men passer best til hjemme/tur bruk.

Om du er avhengig av å ha den mye inn og ut av bilen blir den for svær og tung.

Da er city cross mye nettere og bedre.

Ett av de viktigste kriteriene for meg nå med nr 2 er at den er lett og tar liten plass. Etter alt det slitet med due edge sist.

Synd, for ellers er jeg veldig fornøyd. Den er perfekt i bhg nå da. ønsker veldig TFK twist.. :-) Eller en lignende type som er en drøm å trille :-) Budsjettet begrenser utvalget for meg da..

Annonse

Har bestilt Emmaljunga nitro city, 2013 modell med vinterhjul :)
Har du bestillt alt? Hvor? Trodde ikke de kom for bestilling før i august.

Bestilt i Karlstad på köpbarnvagn i butikken :) Har fått leveringsdato i uke 40, så det er jo en stund til den kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...